Avrasya Tüneli ve yapay zeka firması CBOT iş birliğiyle, 7 gün 24 saat hizmet sunacak yeni bir proje devreye alındı. Yapay zeka temelli sanal asistan projesi, tünelin kullanıcılarına daha hızlı ve verimli hizmet vermesine katkı sağlayacak.

KULLANICILARIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRAN İŞLEMLER YAPILIYOR

Firmanın yapay zeka, doğal dil işleme (NLP) ve makina öğrenimi teknolojileriyle teçhiz edilen "Avrasya Tüneli 7/24" adlı sanal asistan, tünelin kullanımıyla ilgili soruları yanıtlamanın yanında Masterpass ile ödeme alma, borç ve ödeme sorgulama, geçişler, geçiş ihlalleri gibi kullanıcıların hayatını kolaylaştıran bir çok işlemi gerçekleştiriyor.   

CBOT Platform üzerinde, CBOT’un bot oluşturma ve entegrasyon araçları aracılığıyla uygulamaya alınan asistan, tünelin kullanıcılarına önemli avantajlar sağlamasına destek verecek. Müşteri hizmetleri yetkilisi gibi kullanıcılarla yazılı iletişim kuran yeni sanal asistan, tünelin web sayfası, mobil uygulamasının yanı sıra WhatsApp hesabı üzerinden hizmet sunuyor.

Örneğin, kullanıcılar Avrasya Tüneli’ndeki önceki geçişlerinin durumunu ya da ihlalli geçişlerini sorduklarında asistan bunları listeleyebiliyor. Halihazırda Türkçe dil desteğine sahip dijital asistan, ileriki aşamalarda farklı dillerde de hizmet verecek.

"KULLANICILARININ HAYATINI KOLAYLAŞTIRMAYA DEVAM EDİYOR"

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Avrasya Tüneli Bilişim Teknolojileri Direktörü Murat Çalışırişçi, henüz inşaat aşamasında birçok teknolojik yeniliği ve ilki gerçekleştiren tünelin, işletme sürecinde de güncel teknolojik uygulamalarla kullanıcılarının hayatını kolaylaştırmayı sürdürdüğünü belirtti.

CBOT firması iş birliğiyle geliştirdikleri ve sektörde yapay zeka tabanlı ilk chatbot olan sanal asistanın, tünelin kullanımına ilişkin soruları yanıtlamanın haricinde; geçişler ve geçiş ihlalleri, borç ve ödeme sorgulama gibi işlemleri de yapabildiğini aktaran Çalışırişçi, "Ek olarak güvenli altyapısıyla 'Avrasya 7/24', Masterpass ile ödeme sürecini, farklı sayfalara yönlendirmeden, tünelin web sitesinde veya WhatsApp’ta olması farketmeksizin bot deneyimi üzerinden tamamlayan Türkiye’deki ender örneklerden biri olma özelliğine sahip." dedi.

Çalışırişçi, söz konusu projeyle birlikte kullanıcılarına daha hızlı ve verimli hizmet sunarak memnuniyetlerini sürekli hale getirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.

"UZMANLIĞIMIZ, HER GEÇEN GÜN FARKLI BİR SEKTÖRE DEĞER KATIYOR"

İş birliğiyle ilgili konuşan CBOT Kurucusu ve CEO’su Mete Aktaş ise, yapay zeka tabanlı sanal asistanları ile bankacılıktan e-ticarete, havayollarından telekomünikasyona pek çok alanda müşteri deneyimini en üst seviyeye çıkaracak gelişmelere öncülük etmeyi sürdürdüklerini ifade etti.

YAPAY ZEKA DESTEKLİ ENDÜSTRİYEL GÖRÜNTÜ İŞLEME ÜNİTELERİ YAPAY ZEKA DESTEKLİ ENDÜSTRİYEL GÖRÜNTÜ İŞLEME ÜNİTELERİ

Firmalarının teknolojik yetkinliğinin, ispatlanmış başarısının ve diyalogsal deneyim oluşturma konusundaki uzmanlığının her gün farklı bir sektöre değer kattığını kaydeden Aktaş, Türkiye için önemli bir proje olan Avrasya Tüneli için geliştirdikleri sanal asistan ile yapay zeka alanındaki deneyimlerini ulaşım alanına taşıdıklarını söyledi.

İş birliğiyle kullanıcıların tünel kullanım deneyimini maksimuma çıkaracak konuları beraber analiz ettiklerini ve derin öğrenme teknolojisine sahip sanal asistanlarını bu alanda ortaya çıkardıklarını bildiren Aktaş, sanal asistanlarını toplumun yararına sunmaktan duydukları mutluluğu dile getirerek sözlerini tamamladı.