E-ticaret, herhangi bir fiziksel mağaza veya ofis yerine online platformlarda müşteriler ile etkileşim kurmanın bir yolu. Bu platformlar kullanıcılara; ürünleri arama, seçme, sipariş etme ve ödeme yapma imkanı veriyor. FRM Otomasyon Satış ve Pazarlama Müdürü Mustafa Uğur Karataban elektrik elektronik sektöründe e-ticaret uygulamasının işletmelere nasıl rekabet avantajı sağladığını şu sözlerle aktardı: 

VAİLLANT TÜRKİYE İLETİŞİM KURULU TOPLANTISI YAPILDI VAİLLANT TÜRKİYE İLETİŞİM KURULU TOPLANTISI YAPILDI

ELEKTRİK-ELEKTRONİK SEKTÖRÜ VE E-TİCARET İLİŞKİSİ

"Elektrik elektronik sektörü diğer sektörler gibi e-ticaretin faydalarını fark etmiş ve bu alanda gelişme göstermiştir. Böylece ürün ve hizmetlerin satışında, pazarlamasında ve müşteri hizmetlerinde kullanılan önemli bir kanal haline gelmiştir. E-ticarette elektrik ve elektronik sektörü, dünya genelindeki e-ticaret hacminin büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Ancak, sektörün payı her ülkede ve bölgede farklılık göstermektedir. Ülkelerin e-ticaret piyasalarının farklı olması, ürün çeşitliliği, müşteri tercihleri, demografik yapı gibi faktörler sektörün payında farklılıklar oluşmasına neden olmaktadır. Örneğin, Türkiye'de, 2020 yılında yapılan bir araştırmada, e-ticaret pazarının yüzde 40'ının elektronik ve dijital ürünlerden oluştuğu bildirilmiştir. Bu nedenle, Türkiye'de elektrik ve elektronik sektörü e-ticaret pazarının önemli bir payını oluşturmaktadır."

Elektrik elektronik sektöründeki e-ticaretin diğer sektörlerde olduğu gibi, işletmelerin müşterileriyle daha güçlü bir etkiletişimde bulunmalarını sağlayarak rekabet avantajı sağladığını ve bu nedenle elektrik elektronik sektöründeki işletmelerin, e-ticaret platformlarına yatırım yapmaları ve bu alanda yenilikçi çözümler geliştirmelerinin beklendiğini söyleyen Karataban, FRM Otomasyon'un 2020 yılında bu konuda adımlar atarak farklı platformlar üzerinden e-ticaret dünyasına giriş yaptıklarını paylaştı. 

“ETKİLİ BİR ŞEKİLDE UYGULANMALI”

Elektrik elektronik sektörünün de son yıllarda hızlı bir şekilde büyümekte olduğunu ve rekabetin de giderek artmakta olduğunu aktaran Karataban, bu nedenle şirketlerin pazarlama stratejilerinin de bu sektördeki rekabeti aşmak ve müşterilerin dikkatini çekmek için etkili bir şekilde uygulanması gerektiğini söyledi.