İSTANBUL (AA)- Mitsubishi Electric, Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Kulübü (MieS) tarafından, Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü’nde, gerçekleştirilen “Introduction to Business 101” isimli etkinlikte yer aldı..

Konuyla ilgili olarak firma tarafından yapılan açıklamaya göre, Mitsubishi Electric, genç mühendis adaylarına pazarlama ve marka yönetiminin püf noktalarını aktardı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Mitsubishi Electric Türkiye Reklam ve Halkla İlişkiler Müdür Yardımcısı Savaş Ceneviz, mühendislik ile pazarlama disiplinlerinin farklı yönlerinin ve bir mühendisin pazarlama profesyoneli olması yolundaki önemli basamakların olduğunu dile getirdi.

Ceneviz, mühendis kimdir, yeni pazarlama anlayışı, ürün ve marka tanımları arasındaki farklar, markalamanın tarihçesi, marka kavramının gelişimi ve zaman içindeki değişimi, marka ve pazarlama yönetimi ilişkisi, pazarlama planlama süreci, marka değeri, dijital pazarlama, dünyada ve Türkiye’de dijital pazarlamanın gelişim süreçleri, dünyadaki yeni eğilimler, e-ticaret, sosyal medya, 2020’li yıllarda dünyada ve bununla beraber pazarlama disiplininde oluşması beklenen gelişmeler ve tüketicilerin markalardan yeni beklentileri konularına eğildi.

Ceneviz, mühendislerin pozitif bilimlerden faydalanarak insanların ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla projeler ürettiğini, pazarlama disiplininin ise işletmelerin veya örgütlerin ürün, hizmet ve düşüncelerinin satılması ve kabul edilmesi için yürüttüğü planlı iletişim faaliyetlerini kapsadığını dile getirdi.