Kentleşme ve gelişim gösteren inşaat sektörü ile paralel ilerleyen asansör sektörü, küresel markalar çıkarmak için çalışmalarına devam ediyor. Sektörün küresel pazarlardan daha faz pay almak için yerli ve milli markalar çıkarması ve Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vermesi önem arz ediyor. TOKİ projeleri ve Kentsel Dönüşüm ile birlikte, inşaat sektörüne paralel olarak iç piyasada asansör sektöründe önemli gelişmelerin yaşanması bekleniyor.

Orta vadede ise Asansör Sanayicileri Federasyonu’nun (ASFED) hazırladığı rapora göre, yerli markalar bir araya gelerek küresel bir Türkiye markası oluşturmadığı takdirde asansör sektörü, 10 yıl içinde yurt içindeki yerini yabancı markalara kaptırma tehlikesiyle karşı karşıya kalacak.

Sektörün temel sorunları arasında merdiven altı üretim ve Ar-Ge altyapısının güçlendirilmesine yönelik gerçekleştirilen çalışmaların yetersizliği geliyor.
Sektörde beklenen ivmenin yakalanması ve markalaşma için hiç şüphesiz robot teknolojilerinin daha da yaygınlaşması gerekiyor. Dünyada öncü olabilecek, Türk bayrağını dalgalandıracak yerli ve milli markaların çıkabilmesi, üretimde robotlaşmanın artması ve böylece gelen verimlilik, kalite, tasarruf gibi çıktıların elde edilmesiyle mümkün olacaktır.  

Haziran sayımızdaki kapak konumuz kapsamında Merih Asansör Genel Müdür Yardımcısı Emre Köroğlu ile bir röportaj gerçekleştirdik. Robot yatırımı gerçekleştirdikleri hatlarda, üretim sürelerinin kısalması ve standartlaşmasıyla beraber üretim planlamasının ve terminlerinin kolaylaştığını ifade eden Köroğlu, ayrıca bu sayede standart kalitede üreterek hatalı üretimin önüne geçtiklerini söyledi. 

Bu sayımızda da sektör profesyonelleriyle yaptığımız röportajlar ve yazılarla robotik teknolojilerdeki gelişmeleri siz okuyucularımıza aktarmaya çalıştık. 

Keyifli okumalar dilerim…