Volkswagen Grubu’nun Çin’deki yeni yöneticisi olarak Ralf Brandstätter olarak belirleyerek, Çin pazarındaki varlığını sağlamlaştırmayı umuyor. VW Grubu, yarı iletkenlere ilişkin tedarik zorlukları nedeniyle, Çin Halk Cumhuriyeti’nde, alışılan düzeyde üretim yapamıyordu. Çin piyasasında senelerdir yüzde 20’lik bir paya sahip olan şirket, pazar payını artırmayı amaçlıyor.

NORTHER GLOBAL LOGISTICS’TE ÜST DÜZEY ATAMA NORTHER GLOBAL LOGISTICS’TE ÜST DÜZEY ATAMA

Firma, Çin’de sattığı yeni elektrikli otomobiller konusunda da bazı sorunlar yaşıyor. Bu türden yeni modellerin satışı da beklentilerin altında kaldı; nitekim şimdi ayrılacak olan yönetici Diess geçen hafta yaptığı açıklamada yeni elektrikli araçların bu yıl için planlanan 80 bin -100 binlik satışın altında kalıp muhtemelen 70 bin ila 80 bin kadar olacağını söyledi.

Elektrikli araç alanında VW, Çin’de yerleşik Tesla’nın rekabetiyle de karşı karşıya. iDğer taraftan Çinli üreticiler Nio ve Xpeng de piyasanın diğer oyuncuları olarak rekabeti güçlendiriyor. Bu arada VW elektrikli araçlarının yazılımı, Çinli araçların dijital donanımı ile kıyaslandığında Çinli sürücülerin bu konuda Avrupalı müşterilerinkinden daha yüksek olan taleplerine yeterince yanıt veremiyor. Bütün bunların aşılması için VW, anlaşıldığı kadarıyla, yeni bir hamle olarak yönetime farklılık getiriyor.