Bosch Termoteknik Satış Genel Müdürü Kıvanç Arman, Bosch Termoteknik Pazarlama Direktörü Ali Aktaş, Bosch Termoteknik Marka Yöneticisi Aslı Sezer Özlen ve Bosch Türkiye Kıdemli Kurumsal İletişim Uzmanı Nuray Sağlam, 20 Ekim Perşembe günü  Wyndham Grand İstanbul Kalamış Marina Otel Roof’ta (Ouzo) sektörel basın temsilcileriyle öğle yemeğinde bir araya geldi. Bosch Termoteknik'in Türkiye'deki faaliyetleri ve iklimlendirme sektörünün gündemi hakkında değerlendirmelerde bulunan Arman, Bosch Termoteknoloji'nin dünya genelinde 14 bin 200 çalışanı, 2021 yılında sağladığı 4 milyar avroluk cirosuyla (yüzde 64’ü Almanya dışında) enerji verimli ısıtma sistemleri ile sıcak su çözümlerinde Avrupa’nın lider tedarikçisi konumunda olduğunu söyledi. 
 

BÜYÜRKEN AYNI ZAMANDA SEKTÖRÜ DE DÖNÜŞTÜRÜYOR

Dünyanın en büyük kombi üretim fabrikaları arasında yer alan Bosch Termoteknik Manisa Fabrikasının, en iyi Ar-Ge Merkezi ödüllü tam bir üretim üssü olarak faaliyet gösterdiğini belirten Arman, şunları ifade etti: 

Bosch Termoteknik, Manisa’da duvar tipi kombiler, yer tipi kazanlar, sıcak su, ısı pompaları, havalandırma ve iklimlendirme ve ticari ürünlerin yanı sıra kombi ve ısıtma cihazları için komponent geliştiriyor ve üretiyor.
    1.000’in üzerinde çalışanıyla her yıl 800 bin’i aşkın kombi üreterek, ülkemiz ve dünyada binlerce aileye ısıtma konforu sağlıyor. Fabrika, 2021’de kuruluşundan itibaren 10 milyonuncu kombiyi üreterek rekorlarına bir yenisini daha ekledi. 
    Üretilen ürünlerin yüzde 75-80’i başta Avrupa Birliği ülkeleri ve İngiltere olmak üzere, Kafkaslar, Orta Doğu, Körfez Bölgesi, Latin Amerika ve Uzak Doğu’daki toplam 41 ülkeye ihraç ediliyor. 2021 yılı ihracat geliri, 300 milyon Euro’nun üzerinde gerçekleşti. HVAC sektörünün ihracat şampiyonu, aynı zamanda Türkiye’nin de en büyük 56. ihracatçısı konumunda bulunuyor. 
    Bosch Termoteknik, müşterisini her zaman merkeze koyması, sektörün geleceğini belirleyen Ar-Ge gücü, lojistik üstünlükleri ve tüm Türkiye’yi kapsayan bayi ve satış sonrası servis ağıyla ayrışıyor.
    Büyürken aynı zamanda sektörü de dönüştürüyor.

‘Termoteknolojinin Geleceğiyiz’ misyonuyla daha akıllı ve daha iyi bir yaşam için sürdürülebilir ısıtma, soğutma ve refah çözümleri geliştiriyor ve üretiyor.

    Termoteknoloji sektörü, enerji açısından verimli ev konforu sağlayarak, CO2 emisyonlarını azaltmak için benzersiz bir konumda... Bosch Termoteknoloji de çevre dostu bir şirket olarak, küresel sorumluluğunun bilinciyle faaliyet gösteriyor. Daha akıllı ve daha iyi bir yaşam için sürdürülebilir ısıtma, soğutma ve refah çözümleri geliştiriyor ve üretiyor.
    Yüzde 100’e kadar hidrojen kullanımıyla doğal gaz ihtiyacı olmadan, karbon nötr olarak 5 MW’a kadar ısı üretebilen Hidrojen Kazanı tedariği ile teknolojide sektöre yön veriyor.
    ‘Termoteknolojinin Geleceğiyiz’ misyonunu, sürdürülebilir ve verimli enerji teknolojileri sunarak destekliyor. 
    Güçlü markalarıyla tüketicilerin, iş ortaklarının ve çevrenin farklı ihtiyaçlarına hizmet ediyor. Birlikte, evde daha yeşil bir yaşama katkıda bulunuyor.

Ürün gamını, tüketici ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve mevcut şartlara cevap verecek şekilde geliştirmeye devam ediyor. 

    Bosch Termoteknik, geçen yıl yeni nesil yoğuşmalı duvar tipi kombisi Condens 2200i W modelinin 24 Kw kapasiteli modelini ve Buderus tarafında yüksek verim, üstün performans ve tasarımıyla ‘kompakt ısı merkezi’ diye tanımlanan yeni duvar tipi yoğuşmalı kazanı Logamax plus GB272’yi kullanıcılarla buluşturdu. Üstün teknolojileriyle enerji verimliliğinde A sınıfında yer alan bu cihazlar, diğer teknik özellikleriyle birlikte pazardaki en üst seviye cihazlar olarak öne çıkıyor. 
    Müşterilerinin ihtiyaçlarını ve değişen koşulların gerekliliklerini odak noktasına alarak, ürün gamına elektrikli konvektör ve radyatör ürünlerini ekledi. 
    Özellikle pandemi sonrasında kapalı ortamlarda temiz hava ihtiyacının artmasıyla Bosch Termoteknik de eylül ayı itibarıyla hava temizleme cihazlarını pazara sundu.

TASARRUF SEVER BOSCH'U SEÇER

    Kullanıcılar için günümüzdeki en önemli iki konu, kalite ve tasarruf. Bosch Termoteknik, sunduğu tüm ürünlerde kullanıcılarına yüksek kaliteyi, aynı zamanda en yüksek verimli sistemlerle sağlıyor. Bu sayede tüm kullanıcılar hem konfor hem de yüksek enerji tasarrufu deneyimi yaşıyor. Yeni reklam kampanyasında da buna vurgu yaparak, “Tasarruf sever Bosch’u seçer” diyen şirket, iklimlendirme ürünleriyle evlerde yaşanan keyif ve konforu başrole taşıdı.

BU BUDERUS. BU UZMANLIK BAŞKA KİMDE VAR?

     “Bu Buderus. Bu Uzmanlık Başka Kimde Var?” sloganıyla geliştirilen yeni reklam kampanyasında, zamanın ötesinde ısıtma sistemleriyle onu seçenlerin hayatına sıcaklık katan, mavi gezegenimizin geleceğini koruyan çevre dostu bir marka olmanın hikayesi anlatılıyor.

Avrupa’da ısı pompalarının yıldızı parlıyor. Bosch ve Buderus markalı yeni nesil pompa satışına Türkiye’de 2023’te başlanacak…

    Türkiye’de doğalgaz ile ısınma, yaygın bir ısınma modeli olmaya devam ediyor. Buna bağlı olarak kombi pazarında büyüme trendinin devam edeceği öngörülüyor.
    Avrupa’da ise son dönemde ısı pompasına geçiş hızlandı. ‘Geleceğin teknolojisi’ olarak tabir edilen ısı pompaları çok ekonomik şekilde ısıtma, soğutma ve sıcak su sağlayabilen bir seçenek olarak öne çıkıyor. 
    Avrupa Isı Pompası Birliği (EHPA) verilerine göre, 2021 yılı sonunda Avrupa’da toplam ısı pompası satış adedi 2,18 milyon adet oldu. Bu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 34 oranında bir artışa karşılık geliyor. 2030 yılında yıllık satış adedinin 12,9 milyon adede ulaşması bekleniyor.
    Bosch Termoteknoloji’nin uluslararası ısı pompası satışları, 2021’de pazar trendinin açık bir şekilde üzerinde yüzde 38 arttı. Grup, 2020’lerin ortasına kadar ısı pompası işine 300 milyon avroluk yatırım yapmayı planlıyor. 
    Türkiye’de yaklaşık 20 yıldır Buderus markasıyla ısı pompası pazara sunuluyor. 2023 yılı itibarıyla Bosch ve Buderus markalarıyla yeni nesil ısı pompası satışına başlanacak. 

 

İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA" İKLİMLENDİRME SEKTÖRÜNDE KROMAŞ: "YÜZEY İŞLEMDE LİDER MARKA"