Avrupa Birliği (AB), 2019 yılının sonunda açıkladığı Avrupa Yeşil Mutabakatı ile önümüzdeki 10 ve 20 yıl için sürdürülebilirlik konusunda iddialı hedefler ortaya koydu. Sanayi, finansman, enerji, tarım gibi pek çok sektörü kapsayan Yeşil Mutabakat ile AB, 2050 yılında ilk iklim-nötr kıta olmak amacıyla 2021 yılından itibaren yeni düzenlemeler hayata geçirmeye başladı. 2030 yılına kadar otomobil kaynaklı emisyonları %55 oranında, minibüs ve ticari araç kaynaklı emisyonları %50 oranında azaltmayı hedefleyen Avrupa, lojistiğin ve tedarik zincirinin her alanına dokunan yeni düzenlemeler için harekete geçti.

Konuya ilişkin görüşlerini paylaşan Enco Lojistik ve Ticaret A.Ş CTO’su Özgür Gür, “PwC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, Avrupa'daki şirketlerin %66’sı (3 şirketten 2’si), önümüzdeki yıllarda daha sürdürülebilir bir işletme olmak için yatırım planları yapmaya başladı. Regülasyonlarda yapılacak değişikliklerden Türk ihracatçılar ve lojistik sektörü de etkilenecek” dedi.  

AVRUPA, TÜRKİYE’NİN İHRACATINDAN %40,6 PAY ALIYOR

Avrupa Komisyonu ve Avrupa Parlamentosu’nun üzerinde anlaşmaya vardığı son düzenlemelerden birisi de "FuelEU Maritime" adı verilen yasa oldu. Deniz taşımacılığında kullanılan yakıtların sera gazı yoğunluğunun 2025 yılında %2 oranında, 2050 yılında ise %80’e kadar düşürülmesini sağlayan Avrupa Birliği düzenlemesi, deniz taşımacılığında temiz yakıt ve enerji kullanımını teşvik ederek birliğin 2050 yol haritasının lojistik sektörünü etkileyen önemli adımlarından birisi olarak öne çıktı.

Ticaret Bakanlığı verilerine göre, Avrupa'nın Türkiye’nin ihracatından %40,6 pay aldığına dikkat çeken Özgür Gür, “Avrupa, ülkemizin yanı başındaki en güçlü pazarlardan biri. Kıta için kara yolu taşımacılığı en çok kullanılan taşımacılık yöntemlerinden biri olsa da her ulaşım modunda standartları karşılamak, başta yakıt olmak üzere tedarik zincirinin her adımındaki emisyonları sınırlamak bu pazarın potansiyelinden tam anlamıyla yararlanabilmek açısından önemli” ifadelerini kullandı.

KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR KIZILDENİZ’DEKİ KRİZ TÜRK İHRACATÇISINA AVANTAJ SAĞLAYABİLİR

“SÜRDÜRÜLEBİLİR VE LİDER BİR LOJİSTİK ORTAĞI ŞART”

Avrupa’nın güçlü hedefleri ve dünyanın ilerlediği yol düşünüldüğünde sürdürülebilirliğin işletmeler için yükümlülük değil, varlık olduğunun altını çizen Gür, değerlendirmesini şu sözlerle tamamladı: “Bu durum, ihracat yapan her ölçekten işletme için sürdürülebilir ve lider bir lojistik ortağını iş sürekliliği açısından bir öncelik haline dönüştürüyor."