Toyota’nın açıklamasında, üretici firmanın, Nisan-Eylül 2022 bilançoları ile mali yılın ikinci yarısına yönelik beklentilerine yer verildi. Firmanın 6 aylık net karı, 2021 mali yılın aynı dönemine göre yüzde 23,2 düştü ve  1,17 trilyon yene (7,9 milyar dolar) geriledi.
Satış gelirlerinin yüzde 14,4 artışla 17,7 trilyon yene (119,6 milyar dolar) yükseldiği aynı dönemde işletme karı ise yüzde 34,7 düşüş yaşadı ve 1,14 trilyon yen (7,7 milyar dolar) oldu. Net ve işletme kar düşüşlerinde alüminyum ve çelik dahil malzeme maliyetlerinin yükselişinin etkisi hissedildi.

"TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI" "TÜRKİYE-AFRİKA TİCARET İLİŞKİSİNDE CİDDİ BİR VİRAJ ALINDI"

Toyota Baş Finans Üst Yöneticisi (CFO) Kenta Kon, çevrim içi basın toplantısında, artan malzeme fiyatlarının olumsuz etkisinin tam telafi edilemeyebileceğine dikkat çekti. Kenta Kon, "Üretimi defalarca keserek tedarikçilerimize ve müşterilerimize sorun çıkardık" diyerek buna rağmen halen yüksek üretim seviyesini koruduklarını ifade etti.

HEDEF 2,36 TRİLYON YEN

Toyota'nın Mart 2023'te sona erecek 2022 mali yılı kapsamlı net kar hedefi ise 2,36 trilyon yen (15,9 milyar dolar). Satış gelirleri hedefi 36 trilyon yene (243 milyar dolar) yükseltilen firma küresel yarı iletken tedarik açığı nedeniyle daha önce duyurulan 9,7 milyonluk 2022 mali yılı araç üretim hedefi ise 9,2 milyona çekildi. (AA)