Şirketlerin teknoloji stratejilerini geliştirebilmeleri için  bir teknoloji yol  haritasına ihtiyaçları var. Bu dokümanı hazırlamak için ilk adım teknoloji ve genel değişim öngörülerini almak. Bunun peşinden şirketin vizyonuna ve iş planına göre fırsatları ve tehditleri ortaya koymak geliyor. Üçüncü olarak da hangi zamanda hangi teknolojiye geçiş yapılmasının uygun olacağını belirlemek gerekiyor. Teknoloji strateji disiplini bütün bunlar yapılmazsa şirketin teknolojiyi değil, teknolojinin şirketi yöneteceğini, sonucun da optimal altı olacağını iddia ediyor.

 
Bu ay gıda üretim otomasyonunu etkileyecek öngörülerden bahsedeceğim. İlk önemli değişikliğin tatlandırıcılar alanında olması bekleniyor. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin büyük çoğunluğunu etkileyen obezitenin başlıca nedenlerinden biri olarak gösterilen besleyici olmayan tatlandırıcılardan kurtulma umudumuz var. Stevia isimli Amerika kıtasına özgü bitkinin yaprakları ile tatlandırıcı üretme konusunda Cargill ve Coca Cola şimdiden yarış içindeler. Ancak stevianın Hindistan’dan bir rakibi var; Monk meyvesi. Bazılarının adına Buddha dediği bu meyve üzerinde Çin’de yoğun araştırmalar yapıldığı söyleniyor.
 
İkinci  öngörü pastörizasyonun artık yüksek basınçlı yapılacağı… Silindirler içine konacak yiyecekler su dolu kazanlarda
87.000psi basınca tutulacaklar. Bu tazyik salmonella, listeria gibi mikroorganizmaları kendi içlerine doğru patlatarak (implosion) etkisiz  hale getirecek. En büyük yararı da ambalajların için  ekstra antimikrobik madde gerektirmeyecek oluşu.
 
Üçüncü öngörü ise dayanıklı nişasta kullanımının yaygınlaşacağı… 1980’de bulunan bu besin şu anda biz dahil pek çok millet tarafından kullanılıyor. Ancak henüz kritik kütleye ulaşamadığından ölçek ekonomilerinin getirilerinden yararlanılamıyor.
 
Bu öngörüler gerçekleşirse daha farklı  teknolojilere geçiş yapılacak!
 
Teknoloji  stratejisi  disiplini  teknoloji ukalalarının  çok çeşitli olduğunu söylüyor. Bu yazıyla ben de ukalalar arasına girmiş bulunuyorum. Ancak teknoloji ukalalığı olmadan strateji  geliştirilemiyor, ne yapalım…