‘Bir araya getirme sanatı’ mottosuyla ve 30 yılı aşkın deneyimiyle gıda, hijyen ve kozmetik gibi sektörlere özel çözümleri bulunan Keramik Makina, özellikle Covid-19 ile birlikte üretimleri daha da artan bu sektörlere yönelik üretim prosesi ile entegre hat sonu çözümleri sunuyor.

Keramik Satış ve İş Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Cihad Egemen Demirel ile söz konusu sektörlere yönelik sundukları robotik çözümlerden pandemi sürecinde aldıkları aksiyonlara, süreçteki ambalaj ve ambalaj makina sanayinin durumundan satış/pazarlama kanalındaki stratejilerine kadar önemli konulara değindiğimiz bir röportaj gerçekleştirdik.

Gıda, hijyen ve kozmetik sektörlerine yönelik sunduğunuz robotik çözümleriniz bulunuyor. Çözümlerinizden örnekler verebilir misiniz?

Keramik Makina olarak, 30 yılı aşkın tecrübemiz, geniş ürün gamımız ve güçlü kadromuz ile birçok sektörde hat sonu çözümleri üretiyor ve projenin başından sonuna bir hikayeye dönüşen bu sürece ‘bir araya getirme sanatı’ diyoruz. Bunun içerisinde gıda, hijyen ve kozmetik sektörü çözümleri de önemli bir rol oynamaktadır. Yoğun bir üretim kapasitesine sahip bu sektörlere yönelik üretim prosesi ile entegre hat sonu çözümleri sunuyoruz. Kısaca özetlemek gerekirse, seri üretim prosesinden çıkan ürünlerin tek tek birincil paketlenmesi, kolilenmesi, koli veya ürünlerin palet üzerine dizilmesi ve paletlerin dış etkenlere karşı korumaya ve güvenli sevkiyata hazırlanması adına streç, shrink veya stretchood uygulamalarının yapılması adımlarından oluşuyor. Yani ürünlerin üretim hattından çıkması ile birlikte, el değmeden tam otomatik paketleme hatlarını robotik ve mekanik çözümleri bir araya getirerek değerli müşterilerimize sunuyoruz. Örneğin son yaptığımız projede, ülkemizin nadide kuruluşlarından, yağ endüstrisinde bulunan iş ortağımızın üretim tesislerinde bulunan zeytin üretim hattının tam otomatik paketleme sistemine geçişini tamamlamış bulunuyoruz. Bu projede üretim hattından gelen teneke ve muhtelif paketlerde zeytin ürünlerinin robotlar ile paletler üzerine otomatik olarak dizilmesi, konveyör ve birleştirme hatları ile otomatik streç sarma sistemi yer almaktadır. Projemiz ile tesis tam otomatik hale gelmiş ve ürünler araç yükleme noktasına kadar tam otomatik paletlenmiş ve streçlenmiş olarak ulaşmaktadır. 

Ambalaj sanayi ve ambalaj makina sanayinin mevcut durumu ile ilgili bilgi verebilir misiniz? Bu dönemde özellikle gıda sektöründeki ambalajların kritik önem taşıdığını biliyoruz. 

Ülkemizi ve tüm dünyayı derinden etkileyen Covid-19 süreci, özellikle ambalaj sanayi ve ambalaj makina sanayini birçok yönde olumsuz etkilemekle beraber, ambalajlamanın hijyen açısından önem kazanması ile birlikte olumlu yönde etkileyecek yatırımların da önünü açtığı şüphesizdir. Ambalaj, hayatımızın her alanında olduğu için sektörün bu süreçten etkilenmediğini söylemek doğru olmayacaktır. Gıda, hijyen ve kozmetik harici sektörlerde gözle görülür derecede yavaşlama, askıya alınan yatırımlar bizi oldukça zorlamaktadır. Bahsi geçen sektörlerde de hem sektör ana üreticileri hem de biz çözüm sağlayıcılar hızlı şekilde aksiyon almaya çalıştık. Uzaktan ve online platform toplantıları ile hatların otomatikleştirilmesi, hijyen noktasında paketlemelerin geliştirilmesi anlamında birlik olup yeni projeler oluşturuyoruz. Şu an ki süreçte etkisini kaybetmeye devam eden Covid-19 sürecinin, üçüncü çeyrekle beraber bu dönemde yaptığımız proje ve yatırım çalışmalarının canlanacağına ve uygulamaya dönüşeceğine inanıyor ve bu doğrultuda emin adımlarla ilerliyoruz.

Pandemi ile birlikte ortaya çıkan yeni normalde firmaların stratejik planlarında değişiklikler oluyor. Firma olarak bu dönemde ne tür aksiyonlar aldınız? 

Hayatımıza çok hızlı ve beklenmedik bir anda giren bu süreçte, bizde aynı şekilde çok hızlı aksiyonlar alarak üretim ve çalışmalarımızı hiç ara vermeden sürdürüyoruz. Önce “sağlık” ve “çalışanlarımızın güvenliği” hedefiyle hem beyaz yaka hem de mavi yaka çalışma alanlarımızda yeni sistemler oluşturduk. Beyaz yaka çalışanlarımız için riski minimize etmek amacıyla çok hızlı bir şekilde uzaktan çalışma sistemine geçtik ve online toplantılar ile hiçbir aksama yaşamadan süreci devam ettiriyoruz. Mavi yaka ve üretim alanlarında ise, temasın ve riskin daha yoğun olduğunu göz önüne alarak, sağlık danışmanlarımız ve dışarıdan destek alarak vardiyalı çalışma, özel çalışma alanları gibi sistemler ile süreci şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadan devam ettiriyoruz. 

Bu dönemde ve sonrasında satış/pazarlama kanalındaki stratejileriniz nasıl şekillenecek? Marka konumlandırmanız ve pazarlama/iletişim diliniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Şüphesiz ki bu dönemde bizi en çok düşündüren, satış ve pazarlama stratejileri olmuştur. Özellikle satış kanalı bildiğiniz üzere birebir temas ve iletişime dayalı bir kanaldır. Müşteri ziyareti ve toplantıları olmadan bu sürecin sağlıklı bir şekilde yürütüleceği ilk aşamada bizleri hiç tatmin etmemişti. Ancak ülke olarak sürece çok hızlı bir şekilde adapte olmamız ve bilinçli yaklaşımımız ile bu süreci de online kanallar üzerinden yürütmeye devam ettik. Satış kanalında mevcut temasta olduğumuz müşterilerimiz ile sorunsuz bir şekilde temaslarımız devam ettik, ancak yeni müşteri hedefleri ve ziyaretleri noktasında normal sürece göre ciddi bir yavaşlama söz konusu oldu. Pazarlama noktasında ise, tam tersi etki ile süreç bize birçok artı getirdi. Covid-19 döneminin başlangıcı ile beraber özellikle sosyal medya ve online kanallara olan ilgi ve geçirilen zaman çok ciddi anlamda arttı. Bizde pazarlama departmanımız ile bu olumsuz sürecin bir nebze de olsa pozitife çevirebilecek bu kanalları verimli bir şekilde kullandık. Gerek online tanıtımlar gerekse katılım sağladığımız online yayın ve programlar ile hem firmamız hem de sektör paydaşları ile çok faydalı iletişimler sağladık. Bu dönem bize şunu gösterdi ki; fayda sağlamayan ve önceliğini ürününü pazarlamaya odaklanan firmalar, yeni normal düzende varlığını sürdüremeyecek. Bu bağlamda Keramik olarak markamızı konumlandırırken, ‘bir araya getirme sanatı’ mottomuz ışığında iş ortaklarımıza sağladığımız ve sağlayacağımız faydayı ön planda tuttuğumuz pazarlama stratejileri izledik. Pandemi döneminde iş akışlarımızla ilgili düzenli bilgilendirmeler yaparak iletişimimize son derece önem verdik. Bir yandan da üretimi çok artan, talebi karşılamak için yüzde 100 kapasite ile çalışan gıda, kişisel kozmetik, hijyen sektörlerindeki iş ortaklarımıza da onların yanında olduğumuzu hissettirerek hat sonlarındaki otomasyon ile ilgili süreçlerini aksatmadan hızlı bir şekilde destek olacağımız çözümler sunduk.