Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’nin ikinci panel programının konusu gıda, yiyecek, içecek, ilaç, ambalaj ve hızlı tüketim sektörleri oldu. Panel kapsamında konuşan Omron Ürün Pazarlama Müdürü Yusuf Safran, hem markanın geniş ürün gamı hem de son dönemde gelişen yeni teknolojiler hakkında bilgi verdi. Omron’un endüstriyel otomasyon, kompanent, otomotiv kompanent ve sağlık ürünleri olmak üzere 4 ana faaliyet konusu olduğunu söyleyen Safran, yıllık cirosunun yüzde 40’ının endüstriyel otomasyon alanından geldiğini ifade etti. Safran konuşmasına şu sözlerle devam etti: “Omron’un ana uzmanlığı makina alanından geliyor. Genel olarak değerlendirdiğimiz zaman röleden otomasyona kadar geniş bir aileye sahip olduğu görülüyor. Omron makina alanındaki tecrübesini otomasyon konusuyla ilgili birleştirmeye karar verdi. Çünkü geleceğin makina ile robotik otomasyonla birlikte ilerleyeceğini fark etti. Bu beklentiye yönelik olarak ürün grubunu genişletti. İlerleyen dönemlerde robotik otomasyon konusunda ciddi yatırımlarında bulunacak.” 


“İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇÖZÜMLER SUNACAĞIZ”

Gıda sektörüyle ilgili toplumun ve tüketicinin alışkanlıklarının değiştiğine değinen Safran, günümüz tüketicisinin alışkanlıklarına bağlı olarak hijyen, gıda güvenliğinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca tüketiciler tarafından kişiselleştirilmiş ürün ihtiyacı bulunduğuna dikkat çekti. Bu beklentilere cevap verebilmek içinse gerçekleştirdikleri projeleri şu sözlerle aktardı: “İzlenebilir sistemler sadece robotlu otomasyonu değil, tüm üretim sürecini kaydediyor. Elde edilen bu bilgilerin veri tabanlarına ulaştırması lazım. Omron olarak robotik otomasyon alanıyla ilgili iyileştirmeye yönelik çözümler sunmayı hedefliyoruz. Sunduğumuz çözümler arasında birinci ve ikinci paketlemeye yönelik ürünlerimiz bulunuyor. Bu ürünler sayesinde yüksek sayıdaki ürünleri hızlı bir şekilde kutuya yerleştirebiliyoruz. Bunu yaparken de hijyen standartlarına uygun hareket ediyoruz.”