Robotiğin yükselen yıldızları ödüllendirildi

VEX Robotik Yarışması'nda, Bakırköy Uğur Anadolu Lisesi'nin Script Robotics takımı, 12'li kule ile toplam 46 takım arasında "Excellence Award" ödülüne layık görüldü.

Robotiğin yükselen yıldızları ödüllendirildi
Robot  Zirvesi

İSTANBUL (AA) - Öğrencilerin mekanik yapıların nasıl çalıştıklarını keşfettikleri ve tasarım ile kodlamayı bir arada kullandıkları VEX Robotik Yarışması'nda, Bakırköy Uğur Anadolu Lisesi'nin Script Robotics takımı, 12'li kule ile Türkiye rekorunu kırarak toplam 46 takım arasında "en prestijli" ödüle sahip oldu.

Konuyla ilgili olarak Uğur Okulları tarafından yapılan açıklamaya göre, "Excellence Award" ödülünü kazanan takım, şampiyonaya katılmaya hak kazandı. Takım, Amerika'da Türkiye'yi temsil etmeyi planlıyor.

40'tan fazla ülkeden toplam 18 bin takımın bin 350 oyunda yarıştığı, ortaokul ve liselere yönelik dünyanın en büyük robotik etkinliği VEX Robotik Yarışması'nda, öğrenciler koçları rehberliğinde robotlar yapıp sene boyunca düzenlenen yarışmalara katılıyor.

Mühendislik probleminin oyun formatında sunulduğu yarışmada, öğrencilere mühendislik becerileri ile birlikte ekip çalışması, iletişim, iş birliği, proje yönetimi ve eleştirel düşünme gibi hayat becerilerinin kazandırılması amaçlanıyor.

Açıklamada görüşlerine başvurulan 6 kişilik Script Robotics takımının kaptanı olan Semih Çevik, Türkiye rekoru kırdıkları için mutlu olduklarını belirterek, "Yarışmada yayınlanan temalara göre robotlar tasarlıyoruz. Yarışmada bir görevimiz oluyor. 4 metrelik bir saha içerisinde küpleri en fazla üst üste koyabilen, en yüksek puanı almış oluyor. Biz 12'li kule yaparak Türkiye rekoru kırdık." şeklinde konuştu.

Robotun hazırlık sürecini aktaran Çevik, konuşmasına şöyle devam etti:

"Robot yapmadan önce mühendislik ve tasarım sürecimiz var. Araştırarak testler ve hesaplamalar yapıyoruz. Düzenli bir şekilde iş planını yapıp robotumuzu günlere ayırıyoruz, iş bölümü ile birlikte yapıyı oluşturmuş oluyoruz. Ödülü almak için hem sürüşte hem de yazılımda saha içi performans ve davranışta iyi olmanız gerekiyor. Biz de ekip olarak bunu başardık. Robotumuzu yaparken birçok ders alanını da kullanıyoruz. Fizik ve matematik işlemleri yapmadan robotu yürütmek çok zor. Derslerimize katkısı çok fazla."

Takımın tek yazılımcısı olan 10'uncu sınıf öğrencisi Lale Nur Fazlı ise yazılımda yaşanan problemlere çözümler ürettiğini dile getirerek, "Yazılımı öğrenmeye Bahçeşehir Üniversitesi CodeCamp eğitimleriyle başladım. Orada değişik alanlarda eğitim gördüm ama VEX'in yazılımını kendim öğrenerek yazdım. Yazılımda driver'ın isteklerine göre kontrolleri entegre etmeye çalışıyorum ve mekaniklerle bunu yürütmem çok önemli. Yoksa 'ileri git' dediğimde robot yana kayabilir ve bu daha büyük bir soruna yol açabilir. Turnuvada her maçtan önce 15 saniye otonom süreci oluyor. Bu 15 saniyenin kodlarını da ben yazıyorum. Burada robotun düz gitmesi ya da manevra yapması için mekaniklerle entegre etmemiz çok önemli bir süreç." dedi.

Takımda mekanikten sorumlu 10'uncu sınıf öğrencisi Gülfem Şen ise 6'ncı sınıftan beri arduino, maker ve yazılım eğitimleri aldığını söyledi. Şen, "Robotu tasarlarken ilk önce bir kağıda çizim yapıyoruz ve bu çizimden sonra robotun üzerinde deniyoruz. Denedikten sonra da bizim için hangisi sağlamsa o sistemi deniyoruz. Her sürüşten sonra çıkan problemleri aza indirgemeye çalışmak için elimizden geleni yapıyoruz." şeklinde konuştu.

9'uncu sınıf öğrencisi Şevval Egeli de, takımda mekaniğe yardım ettiğini ve mühendislik defterini tuttuğunu belirterek, "Mühendislik defteri ödül almamızı çok etkiliyor. Yaptığımız robotun tasarım sürecini aktarıyorum, tasarımları yaptığımız hesaplamaları, çizimleri yazıyorum. Mühendislik defterinin olmaması takımı geri plana düşürüyor. Çünkü her şekilde iyi olmamız gerekiyor." dedi.

Güncelleme Tarihi: 11 Şubat 2020, 09:48
YORUM EKLE

Enerji

Fanuc

Dergiler
Partnerler