İstanbul Yeşilköy’deki WOW Kongre Merkezi’nde 1-3 Ekim 2019 tarihleri arasında düzenlenen 5. Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’ne “Dijital Fabrikalar Zamanı” konseptiyle katılan Mitsubishi Electric, pamuk şekeri yaparak ziyaretçilere ikram eden Japon robotuyla büyük ilgi çekti. 

Zirve’de firmanın insan eline yakın şekilde yüksek hassasiyete sahip yetenekli robotu, dijital fabrikaların üretim süreçlerinde sanayicilerin de sağ kolu olmaya aday olduğunu ortaya koydu.

“OLAĞAN BİR İŞ GÜCÜ HALİNE GELDİ”

Zirve kapsamında gerçekleştirilen panelde konuşan Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri OEM İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Can Tolga Bizel, firmanın Endüstri 4.0’a yanıtı dijital fabrika konsepti e-F@ctory ve ileri robot teknolojilerine ilişkin bilgiler vererek robot yatırımı yapmak isteyen sanayicilere kılavuzluk etti.

Türkiye’de öncelikle endüstri olmak üzere robot kullanımının hızla yaygınlaştığını vurgulayan Bizel, fabrikaların üretim sürecinde kilit önem taşıyan robotların, sağladıkları hız ve kolaylıklarla günümüzde çok olağan bir iş gücü haline geldiğini söyledi.

“25 BİN SAAT BAKIMA İHTİYAÇ DUYMUYOR”

Robotlarla sanayicilere yüksek katma değer sağladıklarının altını çizen Bizel, “Robotlarımızı oluşturan dişli kutusu, mekanik ve elektronik teçhizat gibi bütün parçaları üretiyoruz. Üretimin her evresinde kolaylıklar sağlayan robotlarımız, 7/24 her koşulda 25 bin saat bakıma ihtiyaç duymadan çalışıyor. Kompakt yapıları sayesinde istenildiğinde fabrikanın her alanına taşınabiliyor ve böylece esnek bir üretim alanı sağlanmasına imkan veriyor.” şeklinde konuştu.

“KÜRESEL REKABETTE ÖNE ÇIKARIYOR”

Sanayi 4.0 evresinde ilgi çekici ve heyecan verici yenilikler ve gelişmeler yaşanacağını belirten Bizel, insan hayatının gelişmesine paralel ihtiyaçların da kişiselleştiğini ve yeni sanayi evresinde bu ihtiyaçların içinde siber sistemlerin de bulunduğu otomasyon sistemleri ile karşılanmak istediğini kaydetti. 

Bizel, dijital fabrika yaklaşımı olarak da adlandırılan bu sisteme sahip şirketlerin, ürünlerini ihtiyaç duyulan en uygun hale getirebildiğini ve böylece pazarda avantaj sağladığını söyleyerek, “Bu ürünleri sunmak için de daha fabrika kurulmadan sanal ortamda ihtiyaç ve verimliliği görmek ve bu doğrultuda yatırım yapmak gerekiyor. Bu noktada devreye giren e-F@ctory konsepti ile tasarlanan akıllı fabrikalarda robotlar dahil bütün yeni nesil ürünler internet üzerinden haberleşebiliyorlar. Bu sayede üretim hatlarını kişisel ihtiyaçlar doğrultusunda biçimlendirmek kolaylaşıyor.” dedi. 

Bizel, üretimde ciddi oranda maliyet tasarrufu sağlayan ve bütün fabrika katmanlarını optimize etmek için ileri teknolojileri kullanan konsept ile küresel rekabette bir adım öne çıkmanın mümkün olduğunu ifade etti.