OPPENT’in mobil robot çözümlerini markalaştırdığı EVO Ailesi, Ar-Ge’ye yapılan yatırımlar ve yeni projeler sayesinde hızla genişliyor.

2019'DAKİ ROBOT YATIRIMLARI ZİRVESİ'NDE GÖRÜCÜYE ÇIKTI

Son olarak 2019 yılında düzenlenen Robot Yatırımları Zirvesi ve Sergisi’nde EVO-Cobot modellerini görücüye çıkaran OPPENT, EVO platformu üzerine şekillenen modellerinde özelleştirmeleri ve geliştirmeleri öne çıkarıyor. EVO Ailesi’nin farklı özelliklerdeki üyeleri gıda, sağlık, havacılık, kimya, otomotiv gibi sektörlerdeki projelerde başarı ile görev yapıyorlar.   

Tesis içinde sürekli taşınmasına ihtiyaç duyulan farklı tipte ve çeşitte yükler söz konusu olabildiği gibi bu yüklerin hazırlanması, sıralanması, zamanlanması gibi ön işlemleri yapan birimler ile entegrasyon ve alıcı tarafta/teslim yerlerinde talep oluşturma/otomatik teslim alma, kullanılan birimleri geri gönderme ya da teslim bildirimi yapılması gibi ihtiyaçlar oluşmaktadır. 

OPPENT, EVO merkezi kontrol sistemi sayesinde projenin entegrasyon ve uygulama (Filo Yönetimi-Trafik Yönetimi-Görev Yönetimi) yönetimi kısmını çözerken, projede belirtilen yüklerin farklı istasyon yapıları arasında uygun EVO modeli ile otomatik olarak taşınabilmesi için her geçen yıl model portföyünü arttırmakta ve geliştirmektedir. 

AİLENİN DİKKAT ÇEKEN ÜYELERİ

1)    EVOPallet
Paletli yüklerin, tümü aynı seviyede bulunan konstrüksiyonlar ile oluşturulan istasyonlar arasında otomatik taşınmasını sağlayan bu EVO modelinde, çatallı AGV çözümlerine nazaran birçok başlıkta avantaj sağlanmaktadır. Kurulan basit yapıdaki konstrüksiyonlar, EVOPallet için paletleri alma ve bırakma istasyonu görevi görür.

EVOPallet, çatallı AGV’ler ile karşılaştırıldıklarında şu özellikleri ile öne çıkmaktadır:

-    EVOPallet’in kapladığı alan çok daha küçüktür ve manevra için çok daha az alana ihtiyaç duyar. Çatallı AGV’ler büyük bir alanı kaplar ve manevra için EVOPallet’e nazaran daha fazla alana ihtiyaç duyarlar.
-    EVOPallet çift yönlü bir araçtır, Çatallı AGV’ler tek yönlüdür.
-    İstasyonlardaki manevralar için EVOPallet daha az zamana ihtiyaç duyar. Çatallı AGV’ler tek yönlü yapıları ile daha fazla manevra yapmak ve çatalların yüksekliğini de ayrıca ayarlamak zorundadır.
-    İki boyuttaki manevra da EVOPallet süreci daha yalındır, Çatallı AGV’de üç boyutta ayarlama ile (ek çatal ekseni) çalışılması zorunludur.
-    Çatallı AGV’lerde, açıktaki çatallar aynı alandaki çalışanlar için kritik güvenlik başlığı yaratır ve bu nedenle manevralar için daha da geniş alanlara ihtiyaç duyulur.
-    Çatallı AGV’lerde, aracın ağırlığı fazla olduğu için enerji tüketimi daha fazla ve bakım periyodu daha sıktır (ayrı çalışan çatal birimi nedeniyle).

Görüldüğü üzere, EVOpallet sahip olduğu 360 derece güvenlik ve hareket için az alana ihtiyaç duyulmasını sağlayan kinematik özellikleri gibi başlıklardaki avantajı ile tercih edilen çözüm olmaktadır. 
Yüklerin taşınması için ilgili taşıma görevinin oluşturulması paletli yüklerin istasyona yerleştirilmesi ile otomatik olarak oluşturulabilmekte ya da seçimli şekilde planlanabilmektedir. Bu tipteki (araç modeli dışındaki) saha opsiyonları/çözümleri geliştirilmesi ve başarılı bir şekilde uygulanması için proje yönetimi aşamasında ortak çalışmalar yapılmakta ve en iyi sonuçlar alınmaktadır.

2)    EVORoller
Konveyörle beslenen hatlarda malzeme beslemesi ya da konveyör ile sonlanan hatlarda ürünün teslim alınarak taşınması, sabit konveyörlerin uzatılması yerine ara geçiş taşımalarının yapılması gibi görevler için geliştirilen ve özelleştirilebilen EVO modelidir. 

Sabit konveyörlerin kapladıkları alanın başka bir amaç için kullanılamıyor olması, değişikliklerde yeniden söküm ve kurulum gerekmesi, bağlantılı konveyörlerde ara birim arızalarında tüm hattın kullanılamıyor olması nedeniyle endüstrideki yeni yatırımlarda, EVORoller tarzı üstünde konveyör bulunan mobil robotlar ile çokça proje geliştirilmekte ve uygulanmaktadır.

Yükün özellikleri, alış ve veriş noktalarındaki konveyörlerin özellikleri, performans beklentileri ve rotaların özelliklerine uygun olarak özelleştirilebilen EVORoller modellerinde, yükleri taşıyacak mobil konveyör yapısı katlı ya da bölünmüş şekilde tasarlanabilmektedir. 

Hayata geçirilen OPPENT projelerinde, küçük kutulu yükler, motor blokları, 1.000 kg’lık paletli yükler uygun EVORoller modeli robotlar ile sabit konveyör istasyonları arasında tekli ya da çoklu şekilde, güvenli, hızlı ve otomatik taşınabilmektedir.  

3)    EVOcart
EVOcart, entegre lifti sayesinde arabalar ile taşınması gereken yükleri herhangi bir operatör yardımı olmadan otomatik olarak tesis içinde taşıyabilen EVO modelidir. Taşınacak yük, özel tasarlanacak EVO uyumlu ve tekerlekli araçların üstünde taşınır. Bahse konu yükler hammadde, yarı mamul, ambalaj malzemeleri, kalıp-fikstür ya da bitmiş ürün olabilmektedir. Arayüz olarak tasarlanan arabalar sayesinde, belirlenen farklı tipteki bütün yükler EVO robotlarınca taşınabilir ve EVO robotları otomatik istasyon al-bırak manevralarını hızlı, güvenli ve sürdürülebilir şekilde yapabilirler. Farklı yük boyutları, tesis şartları ve yük ağırlıklarına göre 10’dan fazla hazır EVOcart modeli bulunmaktadır.

Saydığımız EVO modellerinin dizayn, üretim ve özelleştirilmiş üretimleri sonucunda; araç çevresinde 360 derece – sürekli güvenlik alanı bulunması, çift yönlülük – üstün manevra kabiliyeti, merkezi yazılım ile yönetim gibi EVO özelliklerinden herhangi bir tasarrufta bulunulmamakta ve OPPENT ekiplerinin tecrübesi ile sahaya en iyi sonuçlar yansıtılmaktadır.