Dört standart robot bakım servis anlaşması paketi sunduklarını belirten ABB Robotik Türkiye Servis Satış Destek Mühendisi Mehtap Ekinci, sorularımızı yanıtladı.

ABB Robotik Servis Bölümü Türkiye organizasyonundan bahseder misiniz?

ABB Türkiye Robotik Servis Bölümü organizasyonu her geçen gün büyümekte olan, aktif ve dinamik ekip üyelerinden oluşmaktadır. Güçlü ekibimizle, İstanbul, İzmir ve Bursa lokasyonlarında bulunan ofislerimiz ile tüm Türkiye’ye hizmetler sunmaktadır. Sunduğumuz hizmetlerin temelinde yatan ana düşüncemiz; müşterilerimize en kaliteli ve güvenilir hizmeti, dünya standartlarında sunarak robotlarımızdan memnun kalmalarını ve bir sonraki robot yatırımlarında tekrar ABB robotlarını tercih etmelerindeki ana neden olmayı amaçlamaktayız. 

Robotik servis bölümündeki göreviniz ve kendinizden bahseder misiniz?

ABB Türkiye Robotik Servis Bölümü olarak verdiğimiz hizmetlerin gerçekleşmesinde global network ile lokalde ekibimizin müşterilerimize en hızlı ve en kaliteli hizmeti optimum maliyetle elde etmesi için ekip olarak çalışıyoruz. Son 6 yıl içerisinde dahil olduğum bu ekip içerisinde ABB Türkiye Robotik Servis Bölümü’nde, Satış Destek Mühendisi olarak görev alıyorum. Daha öncesinden farklı uluslararası firmalarda global projelerde, operasyon, satış ve müşteri hizmetleri gibi görevlerde bulundum. Bu yıl itibarı ile iş hayatımın 17. yılını ABB bünyesinde devam etmekteyim.

ABB Türkiye Robotik Servis Bölümü olarak global ve lokalde yapılan hizmetlerden bahseder misiniz? 

ABB Robotik Servis Bölümü müşterilerine, ürünlerin tüm kullanım ömrü boyunca sahip olma maliyetini azaltmalarında, üretim zamanlarını artırma ve olası problemlerini hızlı çözebilme konusunda yardımcı olur. Robotlara uzaktan erişimin sağladığı tüm faydalar ile gelişmiş analitik bilgiler ve raporlara erişebilmeyi de bu kapsamda müşterilerinin hizmetine sunar. ABB Robotik, yenilikçiliğini “Nesnelerin İnterneti” konusunun daha adı bile konmadan çok önce, gelişmiş dijital hizmetler alanında Uzaktan Erişim Servis teklifini piyasaya sunarak ispat etmiştir. Günümüzde ABB robotlarının tümü uzaktan bağlantıya hazır olarak müşterilerine teslim edilmektedir. Bugün 40 ülkede 750’den fazla müşterisinin tesisinde, 6 binden fazla ABB robotu uzaktan erişime hazır haldedir. Bu, 53 ülkede 1.600’den fazla servis uzmanı ve acil müdahale için özel çağrı merkezleri aracılığıyla 7/24 global destek sağlayan, sektördeki en geniş servis ve hizmet ağıdır. Bu kapsamlı teklifin içerisinde ayrıca, ABB’nin 400 binden fazla robot satarak elde ettiği tecrübeye dayanan yedek parça ve lojistik, saha servis uzmanlığı, eğitim, sistemler ve uygulamalar konusundaki uzman servis hizmetlerini içerir.

Robot Bakım Servis Anlaşmaları 

ABB’nin sunduğu robot bakım servis anlaşması, meydana geldiğinde plansız üretim duruşlarının minimuma indirilmesini, gerektiğinde ve anlaşma kapsamına alınması halinde ABB AbilityTM Uzaktan Bağlantılı Servislerinden destek alarak ihtiyacınıza en uygun ve hızlı yanıt verilmesini sağlar. Servis anlaşması konfigürasyon aracımızın mevcut seçenekleri dahilinde uzmanlarımız, ihtiyaçlarınıza uygun servis çözümünü seçmenize yardımcı olmak için hazırdır. Esnek servis anlaşmalarımıza ek olarak, kapsamlı deneyim ve müşteri ihtiyaçlarını anlamayı temel alan dört standart robot bakım servis anlaşması paketi sunuyoruz.

Ürün yaşam ömrü boyunca sunulan ve değer katan servisler konusunda daha detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?  

Ekipman yatırımında en iyi geri dönüşü elde edebilmek için robot sisteminizin dört yaşam döngüsü aşamasında ABB Robotik Servis Bölümü’nün desteğine güvenebilirsiniz.

Başlangıç aşaması

Kurulum ve üretim başlangıç aşamasında ABB, hızlı bir başlangıç ile doğru işlemleri yapar ve mümkün olan en uzun ekipman ömrünü garanti eder. Bu, RobotStudio® ile simülasyon ve çevrimdışı programlamanın yanı sıra, devreye alma hizmetleri, eğitim, yedek parça paketleri ve teknik destek sayesinde sağlanır.

Faydaları:    
•    Daha hızlı üretime başlama
•    Daha az risk
•    Güvenli ve uzun ekipman kullanım ömrü

Üretim aşaması

Üretim safhasında ABB, üretim devamlılığı, daha fazla üretim zamanı, kullanılabilirlik ve maliyet kontrolü sağlar. Bu, ABB Ability Bağlantılı Servisler, Önleyici Bakım ve Onarım hizmetleri ile yaptığımız servis anlaşmalarıyla güvence altına alınmıştır.

Faydaları:
•    Üretim devamlılığı
•    Daha fazla üretim zamanı
•    Daha fazla kullanılabilirlik
•    Maliyet kontrolü

Üretim Geliştirme aşaması
Üretim geliştirme aşamasında ABB, kısaltılmış çevrim süresi, gelişmiş verimlilik, artan üretim çıktısı ve düşük maliyetler sağlar. Bu, ekipman yükseltmeleri, yeniden üretim ve ABB Ability Bağlantılı Servisler ile sağlanır.

Faydaları:
•    Kısaltılmış çevrim süresi
•    Gelişmiş verimlilik
•    Artan üretim çıktısı
•    Düşük maliyet

Ürün kullanım ömrü uzatma aşaması

Son olarak, ürün kullanım ömrü uzatma aşamasında ABB, güvenli üretim, maksimum ekipman yatırım geri dönüşü, en yeni teknoloji performansı ve güvenlik sağlar. Bu, manipülatör, kontrol ünitesi ve komple robotun hızlı ve güvenli bir şekilde değiştirilmesi ile elde edilir.

Faydaları:
•    Güvenli üretim
•    Maksimum ekipman yatırım geri dönüşü
•    En yeni teknoloji
•    Güvenlik