Taşımanın manuel olarak yapıldığı bütün sektörleri odaklarına aldıklarını belirten MODOYA A.Ş. Ege Bölge Satış Sorumlusu Alev Genç Bağcı, yeni yıldaki ihracat hedefleriyle ilgili olarak “2021 yılı içerisinde Avrupa’da bulunan aktif müşteri portföyümüzü yüzde 30 oranında artırarak firmamızı büyütmeyi ve ülkemize destek olmayı hedefliyoruz.” dedi.

Bağcı, şirketlerinin 2021 yılı hedeflerini ve son gelişmeleri ST Endüstri Medya'ya anlattı.

Taşıma sistemlerine ek olarak, istif makinalarını da otomatize etmeye başlamıştınız. Bu kapsamda gerçekleştirdiğiniz çalışmalarınızı anlatabilir misiniz?

Taşıma işinin ürün ve ürün kalitesi üzerinde hiçbir etkisi yok. İnsanın çok kıymetli olduğunu ve daha kalifiye işleri yapmak üzere görevlendirilmelerinin daha önemli olduğu vizyonuyla birlikte; taşıma konusunda tüm kullanılan araçları ve iş gücünü mümkün mertebe insandan bağımsız, belirli bir disiplin içerisinde ve izlenebilir olmasını sağlamaya çalışıyoruz. Taşıma denildiği zaman akla ilk gelen; üretim, depo ve lojistik alanlarında en çok kullanılan makinalar genellikle transpalet, forklift, reach-truck gibi araçlar oluyor. Maalesef bu araçlarla işletmelerde yaşanılan kazalar nedeniyle, çok fazla can ve mal kayıpları oluşabiliyor. Bizler de daha güvenli bir taşıma gerçekleştirmek için bu araçları santimetrenin altında bir hassasiyet ile çalıştırıp ürünleri belirli bir disiplin içerisinde A noktasından B noktasına taşımaya karar verip harekete geçtik. Mühendis ekibimiz ile birlikte kendi yönetici kartlarımızı geliştirip, bu araçları otomatize etmeyi başardık. Çatallı tip AGV’lerimiz de; junior, platform ve truck tipi AGV’lerimizin yanında birçok sektörde sahada yerini almış durumda.

Pandemiyle birlikte UVC cihazları geliştiren firmalarla iş birliği içerisinde olduğunuzu biliyoruz. Söz konusu iş birliğinizden ve ürün geliştirilmesi konusundaki çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?

Sizin de bildiğiniz gibi evimizden dışarı çıktığımız yani güvenli alanımızı terk ettiğimiz anda hem psikolojik hem fiziksel olarak pandemi ile savaş içerisine giriyoruz. Pandemi ile yaşamayı değil, pandemiye rağmen yaşama stratejileri geliştirmek durumunda kaldık. Zaman geçirdiğimiz alanların dezenfektasyonu bu savaşta en önemli kalkanımız olduğunu acı deneyimler ile öğrendik. Bu savaş bireysel olarak verildiği gibi büyük firmalar tarafından da araştırılıp çözüm üretilmesi gereken bir konu haline geldi. Bizler de MODOYA ailesi olarak, bu konuda çalışan iki farklı firmanın ürünlerine, teknolojimiz ile can kattık diyebiliriz. Böylesine değerli bir çözümün önemli parçalarından biri olmanın haklı gururunu paylaşıyoruz. Önce ülkemiz sonra dünyamız için umuyoruz çok daha güzel projelere imza atacağız.

İhracat çalışmalarınız ve hedef pazarlarınız ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Rekabetin yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz dünyasında, işletmelerin başarılı olmalarının bir yolu da ihracattır. Müşteri sayısının sınırlı, ürün ve firma sayısının neredeyse sonsuz olduğu uluslararası pazarlarda başarılı olmak ve yoğun rekabete karşı ihracatı gerçekleştirmek için ürünün yanı sıra pazarlama odaklı çalışmanın ve pazar araştırması yapmanın çok kıymetli olduğunun bilincindeyiz. Bu bilinçle satış pazarlama departmanımız ile satış stratejilerimizi belirlerken, yurt içi pazarla birlikte dünya pazarından da pay almaya yönelik çalıştığımızı bildirmek isterim. 2020 yılı değerlendirme toplantılarında karşılaştığımız tablo gösteriyor ki, hedefimiz taşımanın manuel olarak yapıldığı bütün sektörler. Yazılım, donanım ve mekanik olarak bakıldığında yerlilik oranı en yüksek olan ürünler, Modoya tarafından pazara sunuluyor diyebiliriz. Bu yüzden maliyetlerimiz rakiplerimize göre, daha rekabet edilebilir seviyede ve ürünlerimiz her firmaya, her sektöre hitap etmektedir. Pandemi ne kadar sevimsiz görünse de, bu sayede uzaktan erişimin gücü keşfedildi. AGV yatırımları işletme içerisinde insan trafiğinin önüne geçmek adına, hem bu olumsuz süreçten daha az etkilenmek hem de yatırım geri dönüş analizlerine bakıldığında üzerinde çalışılması gereken, Endüstri 4.0 bileşenlerinin büyük kısmını oluşturan önemli projelerdir. Firma olarak diyoruz ki; ‘Bırakın yükünüzü AGV’ler taşısın. İnsan, taşıma işini yapmak için oldukça değerli.’ 

2021 yılı hedef ve beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

2020 yılı içerisinde Avrupa ülkelerinde bulunan sektörünün öncü firmaları ile çalışma fırsatımız oldu. Rekabet gücünü artırmak için dünya pazarından pay almak oldukça mühim. Hedefimiz, 2021 yılı içerisinde Avrupa’da bulunan aktif müşteri portföyümüzü yüzde 30 oranında artırarak firmamızı büyütmek ve ülkemize destek olmaktır.