HAMİDİYE, ROBOTLARLA EL DEĞMEDEN SU ÜRETİYOR

Hamidiye Su, robotlar ve otomasyon sistemi ile iki hatta saatte 114 bin adet bardak ve pet şişe üretimi gerçekleştiriyor.

HAMİDİYE, ROBOTLARLA EL DEĞMEDEN SU ÜRETİYOR
EndüstrideAra3

Tam 118 yıldır İstanbul’a su üreten ve Hamidiye Su markasıyla tüketiciyle buluşan Hamidiye Kaynak Suları, üretiminde el değmeden, hijyenik koşullarda robotlar ve otomasyon sistemi sayesinde iki hatta toplamda 114 bin adet bardak ve pet şişe üretimi gerçekleştiriyor.

İBB Kaynak Suları A.Ş. Genel Müdürü Sertaç Nişli, “Üretim tesisimiz, 1 yıl önce devreye alındı. Bardak hatlarımız, saatte 64 bin adet bardak ürünü üretebiliyor. Yanındaki ikinci hatta ise, saatte 50 bin adet pet şişe üretimi yapılıyor. Kaynaklardan toplanan sular, otomatik olarak el değmeden şişelenip sevkiyata veriliyor.” dedi.

"HİJYEN VE OTOMASYON AÇISINDAN ÖNEM TAŞIYOR"

Tara Robotik Otomasyon tarafından tasarlanıp devreye alınan robot sistemi sayesinde hızlı bir üretim yaptıklarını kaydeden Nişli, yüksek hızda damacana üretiminin manuel yapılamayacağını bu nedenle robotlardan faydalandıklarını dile getirdi.

Nişli, “Türkiye’de sektörümüzde gelişmiş bir teknoloji var. Hem hijyenik hem de otomasyon açısından çok önemli. Küçük işletmeler belki manuel olarak damacanaları doldurup, paletleyip sevk edebiliyordur. Ama yüksek hızda damacana üretimi gerçekleştirdiğinizde insan gücüyle sevk etmek mümkün olmuyor. Dolayısıyla sektörümüzde çok fazla robot kullanılıyor.” ifadelerini kullandı.

SEKTÖRÜN HACMİ 8,4 MİLYAR TL

Sektöre ve pazardaki büyümeye değinen Nişli, “Ambalajlı su sektöründe Türkiye’nin büyüklüğü yaklaşık 8,4 milyar TL. Son 5 yıllık trendlere baktığımızda, yıllı büyümenin de yüzde 15 civarında olduğu görülüyor. Pazarın yarısını damacana ürünleri, diğer yarısını da pet ve diğer cam şişe bardak ürünleri oluşturuyor.” şeklinde konuştu.

Pandemi nedeniyle insanların sağlık ve yeteri kadar su tüketme konusundaki hassasiyetlerinin arttığına dikkat çeken Nişli, “Halkımızın ambalajlı ve hijyenik sulara daha fazla ilgi gösterdiğini, yöneldiğini görüyoruz. Daha fazla evlerde vakit geçirildiği için evlerdeki tüketim de arttı. Diğer taraftan ulaşım, yeme-içme, eğlence gibi sektörlerdeki daralma nedeniyle küçük boy paket ambalajlı petlerde bir miktar azalma oldu.” dedi. 

Kaynak: NTV Çarşı Pazar Ekonomisi

Güncelleme Tarihi: 16 Aralık 2020, 10:25
YORUM EKLE

Radyo

Roboride

Dergiler