FANUC Türkiye Genel Müdürü Teoman Alper Yiğit, VUCA dünyasında konumlarını güçlendirmek ve Türkiye pazarındaki potansiyellerini daha iyi değerlendirmek adına uzun vadeli yatırım stratejisi kapsamında FANUC Teknoloji Merkezi'nin yapımına yıl içinde başlayacaklarını belirtti.

"MANEVRA YETENEĞİNİ ARTIRMAK KİLİT ÖNEMDE"

FANUC, küresel salgının ardından yeni dönemin iş dünyasına getirdiği değişim ve dönüşüme aldığı tedbirlerle adapte oluyor. Global dünyada değişkenlik (Volatility), belirsizlik (Uncertainty), karmaşıklık (Complexity) ve muğlaklık (Ambiguity) olarak tanımlanan VUCA'nın olduğu dönemde doğru analizler yapan firma, vizyoner bakış açısı ve uzun vadeli stratejisinin yanı sıra alanında uzman insan gücüyle mevcut süreci yönetiyor.

BEYAZ ET SEKTÖRÜNE ROBOT ENTEGRE EDEN İLK ŞİRKET BEYAZ ET SEKTÖRÜNE ROBOT ENTEGRE EDEN İLK ŞİRKET

FANUC Türkiye Genel Müdürü Yiğit, VUCA dünyasında karmaşanın, değişim ve dönüşüm baskısının en üst seviyede olduğuna dikkat çekerek içinde bulunduğumuz dönemde esnek ve çevik bir yapıda olmanın oldukça kritikleştiğini belirtti.

"VUCA dünyasında manevra kabiliyetini artırmak oldukça önemli" diyen Alper Yiğit, bunun yanı sıra günümüzün koşullarını hızla öğrenip uygulamaya alan yenilikçi ve cesur ekosistemlerin arandığını ifade etti. Şirketlerin tek başlarına yarattığı gücün ve aldığı doğru eylemlerin sonuca götüremeyebileceğini kaydeden Yiğit, kurulan tüm iş ortaklık ilişkisinin ele alınması, güçlendirilmesi ve eşanlı aksiyonların planlanması gerektiğini vurguladı.

"TEKNOLOJİYE HER ZAMANKİNDEN DAHA ÇOK YATIRIM YAPILMALI"

Covid-19'un sebebiyet verdiği tedarik zincirinde yaşanan kırılmaların yeni dönemde şirketlerin hareketlerini de şekillendirdiğini bildiren Yiğit, "Ülkeler arasındaki konteyner taşıma ücretlerinin bir yıl içinde 5 kat artması Türkiye’yi de önemli derecede etkiledi. Başka ülkelere ihracat gerçekleştirmek isteyen firmalarımızın navlun maliyetinden ötürü zor durumda kaldıklarına tanık olduk." diye konuştu.

Vizyon 100 etkinlik platformu ve FANUC iş birliğiyle yapılan Dijital CEO etkinlikte de üretim ve lojistik konularının üzerinde durulduğunu aktaran Yiğit, "Kargo ve lojistik sektöründe teknolojiye yatırım yapılmazsa kapasite artışı ve verimlilik sağlamanın mümkün olmayacağı sonucuna vardık. VUCA dünyasında şirketlerimizin, ülkemizin coğrafi konum avantajını etkin hale getirebilmesi adına teknolojiye her zamankinden daha fazla yatırım yapması gerekiyor." ifadelerini kullandı.

"KRİZDEN KÂRLI VE DÖNÜŞEREK ÇIKMAK İÇİN..."

Türkiye endüstrisinde üretim gerçekleştiren birçok sektöre ürün gruplarıyla temas halinde bulunduğunu söyleyen Yiğit, Türkiye pazarındaki potansiyeli daha iyi değerlendirmek amacıyla uzun vadeli yatırım stratejileri çerçevesinde 10 bin metrekare alana sahip Teknoloji Merkezlerinin inşasına 2022 yılı içinde başlayacakları bilgisini verdi.

Amaçlarını "hem otonom sistemlere ve dijitalleşmeye duyulan büyük ihtiyaca zamanında cevap verebilmek hem de üretim sektörünün ve üniversitelerin yeni nesil teknolojilerle alakalı uygulamaları tecrübe etmelerini sağlamak" olarak açıklayan Alper Yiğit, VUCA döneminin kalıcı olduğunu düşündükleri için uzun vadeli baktıklarını dile getirdi.

Türkiye'nin dinamik süreçlerin şekil değiştirerek süreceği öngörüsüyle hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Yiğit, uzun vadeli strateji, vizyoner bakış açısı ve yetkin insan gücüne gereksinim duyduklarını ifade ederek "Eğer bu üçlüyü sağlam tutar ve bunu coğrafi konumumuzun avantajı ile birleştirebilirsek bu krizden oldukça kârlı ve dönüşmüş olarak çıkabiliriz." diyerek sözlerine son verdi.