Satış sonrası destek hizmetlerinde güçlü bir yapılanması bulunan Fanuc, 23 kişilik servis ekibiyle CNC, Robot ve Makina ürün gruplarında müşterilerinin taleplerine kısa sürede cevap veriyor.

Bu kapsamda Fanuc Türkiye, Ankara ve İzmir servis yapılanmasıyla müşterilerine lokal çözümler sunarak geri dönüş süresini ciddi oranda kısaltıyor.

“4 MİLYON EUROLUK YATIRIMIMIZ BULUNUYOR” 

Fanuc Robotik Teknik Müdürü Murat Kısa konuya ilişkin olarak, “Bildiğiniz gibi Türkiye gümrüklü bir ülke olduğundan yedek parçaların yurt dışından temin edilme süreçlerinde gümrük prosedürlerinden kaynaklı gecikmeler yaşanabilmektedir. Bu nedenle Fanuc Türkiye olarak müşterilerimize en hızlı ve en uygun çözümleri sunabilmek amacıyla düzenli olarak bütün kurulu Fanuc ürünlerini analiz edip yedek parça stoğumuzu güncel bir şekilde tutuyoruz.”

Kısa, Fanuc Türkiye ofisinde 4 milyon euroluk yedek parça stoğu bulunduğunun altını çizerek, bu güncel stok sayesinde gelen müşteri taleplerine aynı günde sahada olacak şekilde cevap verebildiklerini söyledi. Yine bu çerçevede gelen taleplerde oluşan yedek parça ihtiyaçlarının yüzde 93 oranında kendi stoklarından karşılanabildiğini ekledi. 

“LOKAL ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ”

Fanuc’un global servis standartlarına değinen Kısa, “Fanuc Japonya’nın belirlediği hedef doğrultusunda Dünya genelinde aynı servis kalitesinin sağlanabilmesi için benzer çalışmaların yürütüldüğünü ve Fanuc Türkiye’nin de bu hedefler doğrultusunda çalışmalarına devam ettiğini” belirtti.

Kısa, yedek parça tedariği konusunda müşterilerine çok daha kısa sürede cevap verebilme imkanı sunacaklarına vurgu yaparak sözlerini şöyle tamamladı: “Şu anda Türkiye genelinde ortalama 16 saat olan geri dönüş tepki süresinin önümüzdeki iki yıl içerisinde 6 saate düşürülmesini hedefliyoruz ve bu doğrultuda yedek parça stokumuzu büyüterek lokal çözümlere yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz.”