banner1112
x

EĞİTİMDE TEORİDEN PRATİĞE GEÇENLER COBOT'LARI ANLATTI

Cobot teknolojisini tüm dünyaya yayarak üretime katma değer sağlayan Universal Robots, bu kez cobot’ların öğrencilere, eğitim sistemine katkılarını ele aldı.

EĞİTİMDE TEORİDEN PRATİĞE GEÇENLER COBOT'LARI ANLATTI
Proses Zirvesi

Düzenli olarak gerçekleştirdiği online seminerlere devam eden Universal Robots, eğitim kampanyası doğrultusunda gerçekleştirdiği “Yeni Neslin Yeni Nesil Mesleklere Adaptasyonu Nasıl Sağlanır?”  webinarı ile geleceğin eğitim ve üretim dünyasına ışık tuttu.

DERS İŞLEYEN OKULLARIN SAYISINI ARTIRMAYI PLANLIYOR

Kısa süre önce “Cobot ile sınıflarda teoriden pratiğe geçin!” mottosuyla eğitimde cobot dönüşümünü başlatan şirket, düzenlediği webinarda şu an Eskişehir’deki bir pilot okulda devam eden kampanyanın genişlemesini, UR Cobot Eğitim Kiti üzerinden ders işleyen okulların sayısının daha da artmasını planladıklarını duyurdu. 

Universal Robots Türkiye&MEA Ülke Müdürü Kandan Özgür Gök ve Eskişehir Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Robotik Atölyesi Şefi Erkan Başak’ın katıldığı webinar’da; Eskişehir Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde UR3 cobot’u ile süregelen eğitimin sonuçları konuşuldu.

Kolaboratif robot eğitiminin öğrenciler, eğitim sistemi, sektörler ve işletmeler açısından da ele alındığı webinar kapsamında, söz konusu robotların sektörlerin geleceğine katkıları anlatıldı.

"GELECEĞE HAZIRLAMAK İÇİN HAYATA GEÇİRDİK"

Kolaboratif robotların üretimin bir parçası olduğu gibi gelecekte eğitimin de bir parçası haline geleceğini söyleyen Universal Robots Türkiye&MEA Ülke Müdürü Kandan Özgür Gök, "Cobot’ların üretimin bir parçası. Dünya Ekonomik Forumu'na göre 2025'te, mevcut işlerin yarısından fazlası otomatikleşecek ve Endüstri 4.0 dönüşümü ile 58 milyon yeni iş ortaya çıkaracak. Bu rakamlar geleceğin iş dünyasının, otomasyonun farklı alanlarında uzmanlaşmış profesyonellere ihtiyaç duyacağını gösteriyor. Ülkemizi ve gençlerimizi geleceğe hazırlamak için böyle bir kampanyaya hayat verdik." dedi.

Eskişehir Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde süren pilot uygulamalarından sağladıkları çıktıların kampanyanın geleceğin şekillenmesinde mühim bir gereksinim olduğunu gösterdiğine dikkat çeken Gök, öğrencilerin UR Cobot Eğitim Kiti ve kolaboratif robotla beraber gerek fiziksel gerekse dijital olarak deneyimleyebildiklerini, geleceğin üretim modeline hazırlandıklarını vurguladı.

"KİT İLE SINIFTAYMIŞÇASINA EĞİTİM ALINABİLİYOR"

Kampanyanın bir parçası olan UR Cobot Eğitim Kiti ile sınıfta fiziksel olarak cobot olmadan da kit aracılığıyla derslerin yapılabildiğini belirten Gök, "Eğitim Kitimizin içeriğinde bulunan; Endüstriyel robotik ile ilgili genel kavramlar üzerine PowerPoint sunumları, öğrenciler için pratik araştırmalar, öğretmenler için açıklamalı çözümler, araştırmalarla ilgili hazır robot programları ve test şablonları ile cobot sınıftaymış gibi eğitim almak mümkün oluyor." şeklinde konuştu.

Web sitelerinden ulaşılabilen kitlerinde bulunan uygulama sihirbazı ile öğrenci ve öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu eksiksiz bir program sunduklarını ifade eden Gök, kitteki UR Offline Simülatör'ün de istenilen robot modeline çevrimdışı program yazmaya ve ardından robota yüklemeye olanak tanıdığını kaydetti.

"KENDİ ROBOTLARINI PROGRAMLAYABİLME İMKANI VERİYOR"

Online seminerde konuşan Eskişehir Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Robotik Atölyesi Şefi Erkan Başak ise, kolaboratif robotik eğitim aracı Universal Robots Cobot Eğitim Kiti ile kolaboratif robot teknolojisini sınıflara taşıdıklarını dile getirdi.

Üretim tesislerinde kullanılan teknolojilerin ve yeniliklerinin ilerisinde olması dolayısıyla UR'nin kolaboratif robotunu tercih ettiklerini aktaran Başak, "Biz de Endüstri 4.0 ile ilgili uygulamaları öğrencilerimizin son teknolojiyle yapmalarını istediğimiz için UR3 robotunun bizim için en uygun robot olduğuna karar verdik. UR Akademi CB3 ve e-Series cobot’larla ilgili eğitici video, interaktif ders katılımı ve web seminerleriyle cobot kullanıcılarına kendi robotlarını programlayabilme imkanı sağlıyor." diye konuştu.

Kolaboratif robotların sunduğu birçok avantaj olduğunun altını çizen Başak, Endüstri 4.0 uygulamaları pratiği için en iyi çözümü sunan cobot’ların UR+ ekosistemiyle de eğitimde "Tak-Çalıştır ve Hızla Dokunarak Öğret" konseptini başlattığını belirtti.

"GERÇEK SORUNLAR ÜZERİNDEN ÇALIŞMA İMKANI BULDULAR"

Başak, Endüstri Teknolojileri Bölümü 11. sınıf öğrencisi İlayda Toraman’ın Türk kahvesi servisi yapan bir kolaboratif robot geliştirdiği bilgisini veren Başak, Covid-19 sürecinde öğrencilerin kolaboratif robotlarıyla eğitime başlamadan önce Türkçe dil seçeneği bulunan, ücretsiz ve çevrimiçi olan UR Akademi eğitimleriyle kurulum ve programlamaya ilişkin temel bilgileri öğrendiklerini dile getirdi.

Ardından öğrencilerin sınıflarda kolaboratif robotlar ile tanışarak teorik bilgilerini pratiğe aktardıklarını söyleyen Başak, eğitim kitiyle gelen güncel eğitim ve simülasyon yazılımları ile gerçek durumlar ve sorunlar üzerinde çalışma imkanı yakaladıklarını sözlerine ekledi.


 

Güncelleme Tarihi: 12 Temmuz 2021, 18:00
YORUM EKLE

Omron 1

Aha

Dergiler