Bu yıl kuruluşunun 100. yılını kutlayan Cloos Kaynak, bu kapsamda Almanya Genel Merkezi’nde gerçekleştirdiği bir dizi etkinliğin yanı sıra hem robot ailesinde hem kaynak makinası ailesinde hem de Endüstri 4.0 platforma geçişte gerekli olan teknolojik adımları içeren 30 yeni ürünün lansmanını yaptı, yeniliklerini sundu.

ST Endüstri Radyo’da Robot Yatırımları programına konuk olan Cloos Kaynak Türkiye Genel Müdürü İbrahim Halil Eyüpoğlu, firmanın 100. yılına, etkinliklerine, yeni ürünlerine, kaynak robotlarına, yeni trendlerine ve Endüstri 4.0’a dair önemli açıklamalarda bulundu.

“ALGIYI DEĞİŞTİRMEK İSTİYORUZ”

Eyüpoğlu, piyasada daha ağır, büyük ve pahalı sistemler sunduklarına yönelik algıyı değiştireceklerini ve daha düşük bütçeli, neredeyse mekanik otomasyon fiyatına robot sistemleri piyasaya sunacaklarını kaydetti.

Eyüpoğlu, konuya ilişkin şunları söyledi: “Ağır kaynak, raylı sistemler, özel prosesler, çelik konstrüksiyon gibi sektörlerde faaliyet gösteren firmalar robot alacaksa akla gelen ilk firmayız. Çünkü büyük çözümler, başarılı referanslarımız var. Bizim şu an hedeflerimizden biri yeni lansmanını yaptığımız robotlarla özellikle robot yatırımından korkan daha basit ya da mekanik otomasyon tercih eden o pastaya yönelmek. Oradaki müşterilerimize çözüm sunmak istiyoruz. Şu ana kadar müşterilerimiz, ‘Cloos çok ağır, büyük, pahalı sistemler sunar’ diye biliyorlardı. Ancak hayır, bu yanlış bilgi. Artık o tür müşterilerimiz içinde o tür üretim, imalat yapan müşterilerimiz için de çözümlerimiz var. Bu bağlamda çözümlerimizi sunacağız.”

“ÖNCESİ VE SONRASINDAKİ TALEPLERİ DE KARŞILAYACAĞIZ”

Eyüpoğlu ayrıca, kaynak işlemlerinin yanı sıra öncesi ve sonrasında da gelen müşteri taleplerine bünyelerine kattıkları MPA firması üzerinden karşılayacaklarını ifade ederek, “Bir diğeri daha öncesinde sadece biliyorsunuz kaynak kısmında uzmanlaşmıştık. Ancak öncesi ve sonrasında müşteri taleplerine çok cevap vermek istemiyorduk, vermiyorduk. Ancak bünyemize yeni katılan MPA firmasıyla da bu konuda çözümlerimiz artıyor ve dolayısıyla sorumluluklarımızı artırıyor olacağız.” dedi.

“BİR ÜLKENİN 100. YILI GİBİYDİ…”

Almanya’daki 100. yıl kutlamalarıyla ilgili de konuşan Eyüpoğlu, “Bir hafta süren bir şölendi. Dünyanın birçok ülkesinden paydaşların, partnerlerin, müşterilerin katıldığı görüşmelerin ve paylaşımların yapıldığı bir etkinlik oldu. İş birlikleri artırma konusunda fikir paylaşımları oldu, yenilikler sergilendi. Tabii bu perdenin ön tarafıydı. Perdenin arkasında inanılmaz hummalı bir çalışma vardı. Çok büyük bir ekip çalıştı. Tam iki yıl süren bir hazırlık süreciydi. Sanki bir firmanın 100. yılı değil de bir ülkenin 100. yılı kutlanıyordu. Kutlamalara katılan politikacıların gözlerinde o gururu gördük. Çünkü konuya milli bir mesele olarak bakıyorlar.” şeklinde konuştu.