Londra'nın Oxford Caddesin’de bulunan önde gelen AVM'lerden biri olan Selfridges'de bir ABB robotunun yer aldığı 3D baskı gösterimi ile perakende sektörünün geleceğine vurgu yapılıyor.

Nisan ayı sonuna kadar mağazanın vitrininde sunulacak gösteriyi alışveriş yapanlar bir ABB robotunun Parley Ocean Plastic®'ten, yani Parley'in Global Cleanup ağından toplanarak ele geçirilen deniz plastiği kalıntıları ile, çeşitli kişiselleştirilmiş tasarım nesnelerini bastığını seyredebilecekler.

"ROBOTLARIN, SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRETİME KATKISINI VURGULUYORUZ"

Söz konusu 3D baskı gösterisi, tüketicileri satın aldıkları ürünlerin nasıl üretildiğini ve üretimin çevre üzerindeki etkisini düşünmeye iten Selfridges'in SUPERMARKET konseptinin bir parçası olarak dikkat çekiyor. 

ABB ROBOTİK VE METTLER TOLEDO GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRİYOR ABB ROBOTİK VE METTLER TOLEDO GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRİYOR

Konu hakkında görüşlerini paylaşan ABB Robotik Bölüm Başkanı Marc Segura, "Genişletilmiş seçenekler tüketiciler için harika olsa da, ürünler ve ambalajlar genellikle nereye varacakları veya geri dönüştürülüp dönüştürülmeyecekleri hakkında çok az düşünülerek atıldığından çevreye de bir maliyet getiriyor. Dünya okyanuslarından gelen plastiği tasarımcı nesnelerini basmak için yeniden kullanarak, döngüsel bir ekonominin merkezinde yer alan sürdürülebilir üretim süreçlerini ortaya çıkarmada robotların önemli katkısını vurgulamaya yardımcı oluyoruz." şeklinde konuştu.

"ATIKLARI AZALTMADAKİ POTANSİYELİN ÖTESİNE TAŞIYORUZ"

Gösteri, çevre örgütü ve küresel ağ, Parley for the Oceans ve yenilikçi tasarım markası Nagami iş birliğiyle geliştirildi. Parley Ocean Plastic®'ten yapılan çeşitli basılı mobilya, ev eşyaları ve diğer nesneleri oluşturmak için ABB'nin simülasyon yazılımı RobotStudio® ve bir IRB 6700 robotunu kullanacak. Robot, müşteriler tarafından bir ekranda seçilebilecek ve tesiste sipariş üzerine yapılabilecek nesneleri basmak için Nagami'nin benzersiz plastik ekstrüderi ile çalışacak.

Gösteriye ilişkin değerlendirmelerde bulunan Parley'in Kurucusu ve CEO'su Cyrill Gutsch, Parley Ocean Plastic®'in denizlerdeki plastik kirliliğine ve okyanusların yok olmasına tepki olarak değişimi ivmelemek amacıyla hayata geçirildiğini belirtti. 

ABB ve Nagami'nin ortaklaşa çalışarak sorunu çözüme kavuşturmak adına dünyanın herhangi bir yerinde talep üzerine baskı alabildiklerini kaydeden Gutsch, "Direkt olarak Selfridges gibi perakende satış yerlerinde baskı yaparak, dünya genelinde yerel toplulukları güçlendirecek teknolojiyi, atıkları azaltma konusundaki büyük potansiyelin ötesine taşıyarak bunu kullanmak istiyoruz. Biz onlara yerel plastik kirliliğini iş fırsatlarına ve okyanuslar, iklim ve yaşam için faydalı nesnelere dönüştürmek için araçlar sağlıyoruz." dedi.

ROBOTİK OTOMASYONUN DAHA GENİŞ KİTLELERE ULAŞMASI SAĞLANIYOR

Sunum ile eko-inovasyonun önemine dikkat çekmenin yanında perakendecilerin müşterileri mağazalarına çekmesine destek vermede robotik otomasyonun daha geniş potansiyelinin de altını çizilmesine imkan verecek. (Araştırma kuruluşu Coherent Market Insights, 2028 yılına kadar perakendede robot alımında yüzde 30'luk bir büyüme tahmin ediyor.)

Robotların müşterileri ana caddelere çekmek için gitgide daha çok kullanıldığını dile getiren ABB Robotik Bölüm Başkanı Segura, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Gelecekteki adaptasyon süreci, siparişlerin yerine getirilmesini ve teslimatını sağlamak için mağaza içinde robotların kullanıldığı mikro teslimat dahil olmak üzere üç ana eğilimden etkileneceğine inanıyoruz. Bir robotun müşterinin özel gereksinimlerine göre bir ürün yaptığı kişiye özel üretim, yeni seçenekler sunmak için önceki satın alma alışkanlıklarına ilişkin verilerin kullanıldığı ek otomatik kişiselleştirme seçeneği ve robotun müşterileri bilgilendirmek veya eğlendirmek için etkileşimli bir ekran veya gösterinin parçası olarak kullanıldığı 'perakende eğlence'."

SOLEBOX VE HUAWEİ'DE MAĞAZAYA ROBOTLAR GİRDİ 

Konuyla ilgili bir diğer örnek ise, ABB'nin Alman moda perakendecisi Solebox'ın Berlin'deki mağazasında, müşteriler tarafından bir ekran kullanılarak seçilen ayakkabıların seçildiği robot demosu. 
Ayakkabı uymadığı ya da müşteri farklı bir model denemek istediği takdirde, robot onu çekmeceden alıp rafa geri koyuyor.

Benzer şekilde, Çin'de, Çinli mobil iletişim şirketi Huawei tarafından ABB iş birliğiyle geliştirilen bir perakende kiosk, müşterilerin akıllı telefonlar ve tabletler de dahil olmak üzere çeşitli cihazları seçebilmesine imkan veriyor. Caddeye bakacak şekilde konumlandırılan kiosk, online olarak verilen sipariş ya da yerinde satın alınan cihazları seçmek için ABB'nin FlexBuffer sistemini kullanıyor. Ürünlerin seçilmesinin ardından müşterinin alabilmesi için ürün çekmecesine bırakıyor.

MARKANIN ÜRÜN PORTFÖYÜNÜ GENİŞLETİYOR

Marc Segura, "Robotları mağazalarına hem tezgahın arkasında hem de önünde yerleştirme yeteneği, perakendeciler için heyecan verici fırsatlar sunuyor. Mağaza içi küçük gerçekleştirme operasyonlarını yürütmek için robotları kullanarak, personelin insanlarla yüz yüze olan roller üstlenmesi ve artık müşterilere daha iyi ve çok yönlü bir deneyim sunmaya daha fazla odaklanmalarına izin verebilir.’’ diyerek sözlerini noktaladı.

Söz konusu yeni müşteri segmenti, yeni ve yüksek büyüme gösteren segmentlere genişlemeyi hızlandırmak için daha geniş bir stratejinin parçası olarak ABB'nin lojistik, sağlık ve inşaat dahil olmak üzere portföyünü genişletiyor.