Ağız bakım ürünleri üreticisi TePe, manuel taşıma ve kalite kontrol hattının yerine Omron'un 5 endüstriyel robot, 2 mobil robot ve 10 görsel denetim sisteminden oluşan yüksek hızlı bir hat kurarak verimliliğini 9 kat artırdı.

Böylece dünyanın dört bir yanındaki müşterilerine özel olarak paketlemeyi saniyeler içinde özelleştirebiliyor.

İsveç'in Malmö şehrinde yerleşik firma, halihazırda kullandığı Omron ekipmanları ve desteğinin yanı sıra manuel olarak çalışan üretim hattının yerini alacak bir çözüm arayışına girdi.

Konuya ilişkin TePe Teknik Müdürü Ronnie Sik, "TePe olarak hat konusunda belirli bir fikrimiz vardı ancak bu sefer hattı kendimiz inşa etmemiz için zamanımız yoktu. TePe görsel denetim uzmanları, TePe fabrikasındaki diğer makinelerde kalite kontrol görsel denetim sistemi için Omron görsel denetim ekipmanlarını daha önce kullanıyorlardı. Bu nedenle Omron'un görsel denetim ekipmanlarını kullanmak, hızı ve gelişmiş araçları sayesinde kolay bir seçim oldu." dedi.

MOBİL ROBOTLAR LOJİSTİĞİ VE EMNİYETİ ARTIRDI

Firma, Omron'un Sistem Entegratörü İş Ortağı Programı'nın resmi üyesi olan sistem entegratörü PMA AB'yi projeyi baştan sona yönetmek üzere görevlendirdi.

TePe ile yakın temas içinde olan PMA, şirketin beklentilerini karşılayacak 1 Omron SCARA ve 4 Codian robotu olmak üzere 5 robot ve çeşitli yardımcı parçalarla birlikte tek bir üretim hattında 10 görsel denetim sisteminin yer aldığı bir sistem seçti. Tüm bunlar, Sysmac Makine Kontrolörü'nün kontrolündeydi.

Firma, yeni hattın uygulanması ve adım adım kullanıma açılmasından itibaren de lojistik maliyetlerini azaltmak ve fabrikada emniyeti artırmak amacıyla hatta iki Omron LD mobil robot entegre etti

Farklı makinalar arasında ve depodan üretim hattına çeşitli öğeler taşıyan mobil robotlar ile lojistik, güvenlik ve verimliliği artıran firma, çalışanların tekrarlanan görevleri yapmasının da önledi.

Önümüzdeki 6 ay içinde, üretim hattına 8 mobil robot daha eklenmesi planlanıyor.

"MOBİL ROBOTLAR ÜRETİMİ ESNEK HALE GETİRDİ"

Mobil robotların emniyetle ilgili büyük bir gelişme sağlıadığını, forkliftlerin taşıdığı olası kaza riskinden kurtulmayı amaçladıklarını belirten Ronnie Sik, konveyörleri de kaldırabileceklerini, fabrikadaki düzeni değiştirmeleri halinde pahalı konveyörleri taşınmasına ihtiyaç olmadığı için mobil robotların üretimi daha esnek hale getirdiğini vurguladı.

Yeni ürün hattı, bir dakikada 300 diş fırçası paketini işleyerek önceki ürün hattına göre 9 kat daha fazla işleme kapasitesi sağlıyor.

"MÜŞTERİLERİMİZE ÖZEL PAKETLEME SEÇENEKLERİ SUNABİLİYORUZ"

Her pakette en fazla 8 parça bulunabilirken bu parçalar tek tip bir üründen veya birkaç ürünün birleşiminden oluşabiliyor. Bu nedenle parçalar 8 farklı besleyici tarafından taşınıyor, ardından robot, paketlere gidecek doğru parça sayısını seçmek için "planları" kullanıyor. Planlar, talebe bağlı olarak kolayca değiştirilebiliyor.

Ronnie Sik, "Otomatik çözüm, manuel kullanım ve kalite denetiminin yerini alırken esneklik de önemli bir faktör oldu. Yeni makinadan yararlanarak dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimiz için özelleştirilmiş paketleme seçenekleri sunabiliyoruz. Planlarda değişiklik yapmak yalnızca birkaç saniye sürüyor. Böylece müşteri özel bir ürün karışımı istiyorsa, bu talebi artık çok daha hızlı şekilde karşılayabiliyoruz." şeklinde konuştu.

14 AYDA YATIRIMIN GERİ DÖNÜŞÜNÜ ALDI

Konuya ilişkin görüşlerini ifade eden Omron İsveç Pazarlama Müdürü Martin Brolin, şunları söyledi:

"Bu projenin en önemli sonuçlarından biri, TePe gibi müşterilerin onlara eksiksiz sistemler sunma kabiliyetimizi takdir etmesidir. Tek bir tedarikçi, tek bir çözüm. Bu tür bir çözüm için her komponenti kendi üreten tek şirket biziz. Tüm ürünlerimiz birbiriyle çalışacak şekilde tasarlanmıştır, bu nedenle entegrasyon basit ve kapsamlıdır. Bunun sonucunda da işletmelerin geleceğe güvenle bakmalarına yardımcı olmak için etkileşim güvencesi ve akıllı işletim olanağı sağlayan eksiksiz bir çözüm sunuyoruz."

Ronnie Sik, yatırım getirisinin yaklaşık 14 ay olması beklendiğini, ancak en önemli faktörün TePe'nin mevcut ve yeni müşteri taleplerini hızlı bir şekilde yerine getirebilmesi ve bunun yıllık büyümesini etkileyen önemli bir faktör olduğunun altını çizdi.