“RBS-T8 Outdoor” isimli dış alan AGV projesi, ROBOS ekibi tarafından bu yıl geliştirilerek tamamlandı. Proje fikrinin ana çıkış noktasının özellikle birden fazla binaya sahip büyük otomotiv fabrikalarında binalar arası taşıma işlerinin AGV’ler ile yapılabilmesini sağlamak olduğunu dile getiren ROBOS Mühendislik Sahibi Enver Burak Korçak, ürün geliştirme yolculuklarını şu sözlerle anlattı:

“Bunun için farklı hava koşullarında çalışabilecek ve yönlendirme için minimum sabit ekipmana ihtiyaç duyacak bir AGV geliştirme fikri ile yola çıktık. Yaklaşık 6 ay süren AR-GE çalışması sonucunda ürünümüzün prototipini hazırladık. Sonrasında Türkiye’nin önde gelen bir otomotiv tesisinde tüm testlerini tamamlayıp son haline getirdik.”

RBS-T8 OUTDOOR'UN MEKANİK YAPISI

RBS-T8 Outdoor, 8 ton ağırlığa kadar olan römorkları çekmek üzere tasarlanmış bir AGV. Dış alanların zemin şartlarına uygun olması açısından darbe emici büyük çaplı tekerler ve amortisör sistemleri ile donatılmış durumda. Standart AGV’lere göre yerden yüksekliği daha fazla ve bu sayede bozuk zeminlerde de rahatlıkla çalışabiliyor. 

Elektrik panosu sızdırmaz şekilde tasarlanmış olup, pano dışında yer alan tüm ekipmanlar da IP65 sızdırmazlık özelliğine sahip. 

RBS-T8 OUTDOOR'UN GÜVENLİK SİSTEMİ

RBS-T8 Outdoor’da, dış alan için özel olarak üretilmiş güvenlik tipi lazer alan tarayıcılar kullanılmaktadır. Bu alan tarayıcılar sayesinde AGV, 10 mm/saat yağmur, 3 mm/saat kar yağışı ve 50 m görüş uzaklığına kadar olan sisli havalarda dahi sorunsuz bir şekilde çalışabilmektedir. 

RBS-T8 Outdoor’un güvenlik sistemi geliştirilmesinde SICK firması ile iş birliğine gittiklerini belirten ROBOS, RBS-T8 Outdoor’un diğer tüm ROBOS AGV’ler gibi güvenlik konusunda en güncel standart olan EN3691’e harfiyen uymakta olduğunu bildirdi.

AGV, önüne çıkan engelleri algılamak için PL-d güvenlik seviyesinde lazer alan tarayıcılar, hızının anlık ölçümü için PL-d güvenlik seviyesinde enkoderler, tüm yönlerinden erişilebilir şekilde yerleştirilmiş acil stop butonları, STO özellikli motor sürücüleri, elektromekanik motor frenleri ve tüm bunların bağlı olduğu PL-e güvenlik seviyesinde bir PLC ile donatılmış durumda. Yani mevcut teknoloji ile uygulanabilecek en üst seviye güvenlik sistemine sahip.

RBS-T8 OUTDOOR'UN YÖNLENDİRME SİSTEMİ

Güvenlik için kullanılan alan tarayıcılar aynı zamanda navigasyon ihtiyacını da karşılamak için kullanılıyor. RBS-T8 Outdoor, çalıştığı alanda herhangi bir sabit ekipmana ihtiyaç duymadan, ortamın haritasını kullanarak, doğal navigasyon yöntemi ile konumunu hesaplamakta ve önceden tanımlanmış rotalar üzerinde taşıma görevlerini gerçekleştirebilmekte. 

Rota değişikliklerinin ROBOS Config yazılımı ile rahatça yapılabilmesinin yanı sıra müşteriler, bu yazılımı kullanarak kendileri sisteme yeni rotalar, istasyonlar ekleyebilmekte ve mevcut rotaları düzenleyebilmekteler.

RBS-T8 OUTDOOR'UN ENERJİ SİSTEMİ

RBS-T8 Outdoor, ihtiyaç duyduğu enerjiyi üzerinde bulunan Lityum ION bataryadan karşılamaktadır. Bu batarya yükleme boşaltma noktalarına yerleştirilmiş olan otomatik şarj istasyonları ile tekrar şarj edilmektedir. Şarj işlemi yükleme ve boşaltma operasyonları esnasında gerçekleştiğinden çoğu durumda ayrıca bir şarj süresine ihtiyaç duyulmamakta, çalışma süresi kaybı yaşanmamaktadır.

RBS-T8 OUTDOOR OLASI ARIZALARIN TAKİBİ

RBS-T8 Outdoor, genellikle binaların dışında, operatörlerden uzak noktalarda çalıştığından herhangi bir nedenle çalışmayı durdurduğunda, bunun kısa sürede fark edilip müdahale edilmesi diğer AGV’lere göre daha zor olmakta. 

Bu sebeple bu proje kapsamında ROBOS Notify adını verilen yeni bir uygulama da geliştirildi. Android tabanlı olan bu uygulamanın temel amacı istenmeyen duruşları ilgili personele anında bildirmek ve hızlı bir şekilde olaya müdahale edilmesini sağlamak. 

Uygulama görevli personelin cep telefonu ya da tabletine yükleniyor. Sonrasında her bir bildirim tipi için personeller gruplandırılıyor. Örneğin motor arızası durumunda bakım ekibine, aküde yüksek sıcaklık algılandığında itfaiye personeline, beklenen süre içinde görev girilmediğinde hat yanı operatörlere bildirimlerde bulunabiliyoruz. Olaya müdahale eden personel bildirimi kapattığında diğer tüm personelin ekranından ilgili bildirim kaldırılıyor. Sonrasında tüm bildirimler ve duruş süreleri nedenleri ile birlikte veri tabanına kaydediliyor. Bu şekilde hem duruş süreleri minimuma indiriliyor hem de ekipman verimliliği daha net bir şekilde hesaplanabiliyor.

LOJİSTİK ŞİRKETLERİ SİBER SALDIRIDA KRİTİK EŞİKTE LOJİSTİK ŞİRKETLERİ SİBER SALDIRIDA KRİTİK EŞİKTE

ROBOS Mühendislik Kurucusu ve Endüstri Yüksek Mühendisi Enver Burak Korçak geliştirdikleri bu yeni AGV ile ilgili olarak, “AGV’ler ile artık üretim tesislerinde binalar arası dış alanlardaki taşımaları güvenli ve stabil bir şekilde sağlayabildiğimizi söyleyebilirim.” diyor.