Renault Trucks, fabrikalarının karbon ayak izini azaltmak için ısıtma sistemlerinin modernize edilmesi, binaların yalıtımı, endüstriyel süreçlerde oluşan atık ısıyı geri kazanan bir ısı şebekesinin geliştirilmesi ve motor testlerinin sayısının azaltılması gibi çeşitli önlemler uyguluyor. Bu uygulamalar, hedefe yönelik yatırımlarla birlikte 2019 ile 2024 yılları arasında sera gazı emisyonlarının %26 oranında azaltılmasını sağladı.
Lyon'da 1.300 mühendisin bulunduğu X-Tech Arena binası, Fransız yönetmeliklerinin belirlediği sınırdan %25 daha az enerji tüketiyor. Blainville-sur-Orne'da 1.800 m2'lik binanın yenilenmesi sayesinde ise yılda 265 MWh doğal gaz tasarrufu sağlanıyor. Bourg-en-Bresse'de bina yalıtımının iyileştirilmesi sayesinde de yıllık 100 MWh enerji tasarrufu elde ediliyor.
TESİSTE YENİLENEBİLİR ENERJİ ÜRETİMİNİN GENİŞLETİLMESİ
Renault Trucks, tesislerinde doğrudan yenilenebilir enerji üretimi gerçekleştirmek amacıyla üçüncü partner yatırımcılarla iş birliği yapıyor. Bourg-en-Bresse’de, 17 hektarlık otopark alanına fotovoltaik panellerle donatılmış güneş enerjisi kanopileri kuruluyor. Toplam 22 MW kurulu güç kapasitesine ulaşılırken bu miktar, yaklaşık 17.500 kişinin yıllık elektrik tüketimine eşdeğer olacak. Tesislerin 2026 yılında tamamlanması ve üretilen elektriğin %30’unun doğrudan tesis tarafından kullanılması planlanıyor.
Lyon’da, gelecekteki global yedek parça dağıtım merkezinin çatısı hem tesisin hem de çevredeki binaların elektrik ihtiyacını karşılayacak kapasitede enerji üreten güneş panelleri ile donatılacak.
Bu yaklaşımı tamamlayan diğer çözümler ise;
- Lyon'da jeotermal sistemler, 5.000 m2 ofis alanını ısıtıyor ve yılda 360 MWh enerji tasarrufu sağlıyor.
- Aynı tesiste bulunan ve 2025 yılında devreye alınması planlanan 2 km uzunluğundaki bir ısı şebekesi, %75’i endüstriyel süreçlerden geri kazanılan ısıyla, %25’i ise kentsel ısıtma ağından gelen enerjiyle çalışacak. Bu sistem, 150.000 m2’lik bina alanının ısıtılmasını sağlayacak.
SU TÜKETİMİNİN AZALTILMASI
Renault Trucks, 2016'dan bu yana ürettiği kamyon başına düşen su tüketimini %60'ın üzerinde azaltarak 2024'te 5,9 m3 seviyesine ulaştı. Lyon tesisinde, özellikle su sızıntılarını hızla tespit eden akustik sensörlerin kurulumu sayesinde su kullanımı, son 20 yılda beş kat azaltıldı. Blainville-sur-Orne’de ise, suyun boşaltılmadan önce arıtılmasını sağlayan fizikokimyasal bir arıtma istasyonu devreye alındı. Lyon'da da, soğutma kulelerinin kapalı devre sistemlerle değiştirilmesi sayesinde su ihtiyacı önemli ölçüde azaltıldı.
ATIKLARIN DEPOLANMASINA SON VERİLMESİ
Renault Trucks, atıkların çöp sahalarına atılmasını ise tamamen durdurmayı hedefliyor. Blainville-sur-Orne ve Bourg-en-Bresse tesisleri ile Lyon’daki motor üretim birimi ve yedek parça deposu şimdiden “Atık Sahası Kullanılmıyor (Landfill Free)” sertifikasına sahip bulunuyor.
Tüm üretim tesislerinde atıklar ayrıştırılırken, yeniden kullanılıyor veya aşağıdaki gibi başka amaçlarla değerlendiriliyor:
- Metal üretimden çıkan metal hurdalar, eritilerek yeni parça üretiminde kullanılıyor.
- Ambalaj malzemeleri ve lojistik destek ekipmanları, iade döngü sayesinde yeniden kullanılıyor.
- Her atık akışını optimize etmek için atık geri kazanım projeleri geliştiriliyor.
BİYOÇEŞİTLİLİĞİN ENTEGRE EDİLMESİ VE TÜRLERİN KORUNMASI
Renault Trucks, tesislerinde bitki koruma ürünlerinin kullanımını yasaklayarak bunun yerine yeşil alanları korumak için çevre dostu biçme ve ekolojik otlatma gibi yöntemleri benimsiyor. Vénissieux ve Saint-Priest bölgelerinde arı kovanları bulunuyor. Bourg-en-Bresse’te ise Renault Trucks, koruma altındaki bir yusufçuk türüne ev sahipliği yapan Dévorah Deresi’nin korunmasına yönelik bir programa katılıyor ve Reyssouze Havzası ile 2028’e kadar geçerli bir iş birliği anlaşması bulunuyor.
2023'ten bu yana, ısı adalarını azaltmak ve toprak geçirgenliğini artırmak için Lyon'a 2.400'den fazla ağaç dikildi. Ayrıca, pedolojik mühendislik yoluyla toprak verimliliğini geri kazandırmak için 3.000 m2'lik bir deney alanı oluşturuldu. Bu alan, öncelikle serin bir mikro iklim yaratmak ve kuşları, böcekleri ve küçük memelileri çekerek biyolojik çeşitliliği desteklemek için tasarlandı.
ALTYAPININ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE UYUMLANDIRILMASI
Renault Trucks, iklim değişikliğinin tesisleri üzerindeki etkilerini öngörerek 2050 ve 2100 yılları için iklim risk değerlendirmeleri gerçekleştiriyor. Bu değerlendirmeler, Carbone 4 tarafından geliştirilen OCARA yöntemi kullanılarak yapılıyor. Çalışmalar; aşırı sıcak hava dalgaları, sel, yeraltı su seviyesinin yükselmesi, kuraklık ve şiddetli rüzgârlar gibi olaylara karşı hassasiyetlerini belirleyerek tesislerin dayanıklılığını güçlendirmeye yardımcı oluyor.
Blainville-sur-Orne’de, deniz seviyesi yükselmesi ve yoğun yağışlarla ilgili riskleri ele almak üzere, yerel yetkililerle iş birliği içinde bir yol haritası hazırlandı. Lyon ve Bourg-en-Bresse’te ise çalışmalar öncelikli olarak aşırı sıcakların etkilerini önlemeye odaklanıyor. Yeni binaların ve sanayi süreçlerinin tasarımında, iklimle ilgili zorlukların entegrasyonu ise artık temel kriterlerden biri haline geliyor.