Türkiye'deki ağır ticari araçlar pazarının gerçek hacmine dönmeye başladığı 2022 yılı, Renault Trucks'ın, pazarın üstünde bir büyümeyle hedeflerini gerçekleştirdiği bir yıl oldu. Türkiye ağır ticari araçlar sektöründe Renault Trucks, son beş yılda satış hacmini en hızlı arttıran marka olarak 2022’yi ithal kamyon ve çekici segmentinde liderlik ile tamamladı. 

Küresel ekonomideki dalgalanmalar, tedarik zincirindeki zorluklar, jeopolitik gerginlikler, ham madde maliyetlerindeki artış gibi olumsuzlukların tüm dünyadaki ticari araç sektörünü etkilediğine değinen Renault Trucks Türkiye Başkanı Sebastien Delepine; 2022'nin, ticari araçlar sektöründe elektromobilite ve dijitalleşme anlamında bir dönüm noktasıyken tüm üreticilerin, özellikle tedarik zinciri yönetimindeki engellerle mücadele ettiği bir yıl olduğunu söyledi. Renault Trucks olarak tüm bu zorluklara rağmen globalde başarılı bir yıla imza attıklarını belirten Delepine, Türkiye ticari araçlar pazarının ise çok büyük bir ivme kazanarak hacim anlamında Avrupa'nın dördüncü pazarı olmayı başardığını söyledi. 2017-2018'de Türkiye’deki daralan ve zorlaşan pazarın, çok büyük bir artış ile 2022’de normal seviyelerine gelmeye başladığını söyleyen Delepine, "Ki bizce Türkiye 16 ton üzeri ticari araçlar pazarının olması gereken yer, 32.000 araç hacmiyle aslında tam olarak da burası” şeklinde konuştu. 

SPT, TÜRKİYE PAZARINDA İMREN SONDAJ MAKİNE İLE BÜYÜYOR SPT, TÜRKİYE PAZARINDA İMREN SONDAJ MAKİNE İLE BÜYÜYOR

2022 YILI ALTIN YIL İLAN EDİLDİ

2022 yılında Renault Trucks Türkiye olarak farklı başarılara imza attıklarının altını çizen Sebastien Delepine, Türkiye'nin büyüyen bir pazar olsa da pek çok zorluğu aşarak rekor araç satışları elde ettiklerini ve pazarın üzerinde büyüme gösterdiklerini söyledi. Türkiye’de hem 16 ton üzeri hem de çekici segmentinde, ithal araç üreticileri arasında lider olduklarını vurgulayan Delepine, satış sonrası hizmetlerde rekor seviyede performans gösterdiklerini söyledi. 

Renault Trucks Finansal Hizmetlerin ise 2022’de en iyi performansını sergilediğini açıklayan Delepine, "Tüm bunlarla doğru orantılı olarak en yüksek müşteri memnuniyetini sağladık ve böylece altın bir yılı geride bıraktık. Öte yandan bu başarıyı geride bırakılan olarak değil, bir dönemin başlangıcı şeklinde görüyoruz.” şeklinde konuştu.

16 TON PAZARI UZUN YILLAR SONRA 30.000 RAKAMINI AŞTI

Renault Trucks Bayi Ağı Ticari Direktörü Özgür Fırat ise Türkiye ağır ticari araçlar pazarındaki gelişmelerin detaylarına değindi. Fırat, genel olarak pazara bakıldığında 6 ton üzeri segmentin, bir önceki yıla göre yüzde 23 büyüme göstererek 37.780 adetlik araç satış rakamlarına yaklaştığını; 16 ton pazarının ise uzun yıllar sonra 30.000 rakamını aştığını ve bir önceki yıla göre yüzde 25 büyüyerek 32.000 adetlere yaklaştığını söyledi. 16 ton pazarındaki bu adetlerde çekici satışlarının ise yüzde 73 oranını temsil ettiğini yani 2020’den bu yana uluslararası lojistiğin gelişimine paralel olarak çekici satışlarının artma trendinin devam ettiğini ve bir önceki yıla göre yüzde 33 büyüyen bir çekici pazarının gerçekleştiğini söyledi. 

RENAULT TRUCKS TÜRKİYE'DEKİ 25. YILINA BAŞARILARLA BAŞLIYOR

Renault Trucks Türkiye'nin 2022 yılında gerçekleştirdiği 2.430 adet araç satışı adedi ile Türkiye’deki 25.yılına rekor bir başlangıç yaptığı belirtilirken, ürün ve hizmet sundukları 6 ton, 16 ton üzeri ve çekici segmentleri olmak üzere üç alanda da pazar paylarını arttırdıklarını dile getiren Özgür Fırat; “16 ton ticari araçlar alanında, yüzde 7.1’lik pazar payı ile ithal markalar arasında birinci olduk. Çekici segmentinde de aynı başarıyı tekrar ettirdik ve yüzde 8.6 pazar payı ile yine ithal markalar arasında lider konuma geldik. Adet olarak baktığımızda 6 ton, çekici ve 16 ton pazarlarında satışlarımızı adetsel olarak ortalama yüzde 35 artırarak her segmentte pazarın büyüme hızından fazla gelişim gösterdik” dedi.