Sektörde hangi alanlarda ne tür çalışmalarda bulundunuz?

Bu sektöre 2008 yılında Wam Group ile girdim. Daha önce ise otomotiv sektöründe yer alıyordum. Faaliyetimize başladığımız 2008 yılından günümüze büyüyerek geldik. Wam Group ürünleri ile ilgili tüm tecrübemi de bu son 10 yıl içinde edindim.

2008 yılında kurulduk ve 2009 yılının Mart ayında ilk faturamızı kestik. Bu yıl 10. yılımızı kutladık ve 10 yılda 12 milyon euro ciroya ulaştık. Bu rakam bizim için yeterli değil ve yaptığımız pazar araştırmaları neticesinde şu andaki ciromuzu ikiye katlayabileceğimizi gördük. Bu gözlemlerimiz neticesinde önümüzdeki 5 yılda ciromuzu 24 milyon euroya ulaştırmayı hedefliyoruz. Bize bağlı olan Türk-i Cumhuriyetler, İran ve Kuzey Irak bölgelerine de kadar bugüne kadar ağırlık vermediğimiz kadar ağırlık vererek hedefimize emin adımlarla ulaşmayı planlıyoruz. 

WamGroup’un globaldeki ve Türkiye’deki yapılanmasını öğrenebilir miyiz?

Wam Group İtalya’da yapılanmış ve sonrasında dünyaya açılmış bir firmadır. 1964 yılında İtalya Modena’da kurulmuş bir aile şirketidir. Marka 1964’ten bugüne kadar büyümesini sürdürmeye devam ederek sektöründe lider konumuna gelmiştir. Halen hazırda Wam Group Holding bünyesinde 16 anonim şirket bulunmakta Genel merkezimiz İtalya Modena’da yer almaktadır.

Dünyanın 78 ülkesinde kendi yapılanmamız ile faaliyet göstermekle beraber Bu ülkelerin 18’inde de imalat yapıyoruz. Üretim faaliyetinde bulunduğumuz bu 18 ülkeden birisi de Türkiye’dir. Türkiye’de de Kütahya bölgesini seçmemizin sebebi lojistik avantajı. İstanbul’a, İzmir’e ve Ankara’ya yaklaşık 300 – 350 kilometre mesafede yer alan Kütahya bu konuda bize avantaj sağlamış oldu.

Ar-Ge faaliyetlerimizi tamamen İtalya merkezde yürütüyoruz. Türkiye’de bu konuda bir faaliyetimiz yok. Türkiye’de yalnızca üretim ve ticari faaliyet gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de üreteceğimiz ürünlerin öncelikle Pazar araştırmasını tamamlayıp akabinde üretmeye karar veriyoruz.

Wam Group Türkiye yapılanmamızın merkezi Kütahya’da yer almakta olup İstanbul’da ve Ankara’da bölge satış ofislerimiz bulunmaktadır. 2019 yılı içerisinde Konya satış ofisimizi de açarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Şu anda Wam Group ve bu çatı altında yer alan Oli Makina olarak iki marka ile çalışmalarımızı yürütüyoruz fakat önümüzdeki yıl bünyemize iki firma daha dahil olacak. Bu sayede biz 4 marka olarak çalışmalarımızı yürüteceğiz. Bizler toz ve granül malzemelerin elleçlenmesi ,taşınması, depolanması, filtrasyonu, dozajlanması ve prosese geri kazandırılması ile ilgili ekipman üretim ve tedarikini gerçekleştiriyoruz. Bu ekipmanlar ile OEM ve Mühendislik firmalarına hizmet vermekteyiz.  Ankara ve İstanbul dahil olmak üzere toplam çalışan sayımız 85 kişiden oluşuyor.

Markanın ana iştigal konusunu öğrenebilir miyiz?

Toz ve granül malzemelerin elleçlenmesiyle alakalı ekipman üretiminde faaliyet gösteriyoruz. Aklınıza gelebilecek tüm toz ve granül malzemelerin taşınması, depolanması, dozajlanması, prosese geri kazandırılması ile ilgili ekipmanlar markamız bünyesinde bulunuyor. Dolayısı ile malzemelerimiz toz ve granül olunca hitap ettiğimiz sektör çeşitliliği inanılmaz genişliyor.

Dolayısı ile her sektörden müşterimiz bulunuyor ve yaklaşık 53 sektöre hitap ediyoruz.

Ürün tasarımları nasıl gerçekleşiyor?

Ürün tasarımlarından tamamen İtalya AR-GE merkezimiz sorumludur. Tasarımı yapılan ürünler çok ciddi aşamalardan geçerek ve en az 1 yıl denemeye tabii tutularak ürün gamına alınırlar. Ürün gamına alınmadan önce mutlaka Uluslararası patent işlemleri tamamlanarak yolumuza devam ederiz.

Oldukça geniş bir ürün yelpazesinden bahsediyoruz. Türkiye satış ekibinin ve diğer bölgelerdeki satış ekiplerinin tasarım işini üstlenen İtalya merkezdeki Ar-Ge departmanını tetiklediğini düşünerek, üretimler bölgelere ve taleplere göre değişiklik gösteriyor diyebilir miyiz?

Bu ürünler tamamen bölge taleplerine göre değişiklik gösteriyor. Üretilecek ürünlerin seçimi için öncelikle bir pazar araştırması yapıyoruz. Girmek istediğimiz sektörün bizim için bölgede elverişli olup olmadığını araştırırız. Bu sektörün Türkiye’de hangi aşamada olduğunu, bu sektörün dünyada hangi konumda yer aldığını ve dünyada iş yapıp yapmadığını araştırıyoruz. Bu araştırma süresi de yaklaşık 6 ay diyebiliriz. Bu araştırma sürecine hem bizler bizzat katılıyoruz hem de bu konuda iki danışmanlık firmasından hizmet alıyoruz. Türkiye’de yerleşik bu iki firmadan aldığımız bilgiler ve kendi araştırmalarımız neticesinde yaptığımız araştırma sonucunda hazırladığımız dosyaya göre sektöre girip giremeyeceğimizi kararlaştırıyoruz. Sektöre girmeye karar verdiğimizde öncelikle neye ihtiyaç duyulduğunu ve bu ihtiyacın bizim ürün gamımızda yer alıp almadığını sorgularız. Eğer mevcut ise bir fizibilite çalışması yapıp bunu İtalya merkeze raporlarız.

Ekibin ürün grupları konusunda eğitim çalışmaları nasıl yürütülüyor Wam Group’ta?

Tüm personelimizi yılda iki defa olmak kaydıyla teknik eğitime göndeririz. Bu her yıl tekrar eden bir süreçtir. Bunun dışında da belli süreçlerde ürün tanıtım toplantıları ve bilgilendirme toplantıları yapılır. Her satışçı arkadaşımız yılda en az 4 kez İtalya merkeze gitmek zorundadır. Dolayısı ile personel alımı yaparken de ekibimize dahil edeceğimiz kişilerin yapancı dil bilgisini de önemsiyoruz.

Türkiye’de ağırlıklı olarak hangi sektörlerde odaklısınız?

Wam Group markası ilk doğduğu yıllarda Beton, çimento, kireç ve alçı sektörüne ağırlık vererek faaliyetlerine başlamıştır ve bu sebeple bizlerde Türkiye’de bu sektörler ile başlayıp daha sonra diğer Sektörler ile faaliyetlerimize devam ettik ve ediyoruz. Markamız bugün 53 farklı sektörde faaliyetine devam etmektedir.

Şimdi yeni bir yapılanmaya giderek Türkiye’de girmediğimiz sektörlere gireceğiz. Bu sektörlerde kendimizi daha iyi anlatmaya çalışacağız. Bu konuda da kısa sürede de başarılı olacağımıza inanıyorum.