Bir batch prosesi kontrol etmeyi düşündüğümüzde, sürecin kendisi verimsiz olabilir. Manuel müdahalelerle, durdurma ve başlatmalarla doludur ve sıradaki göreve ilişkin herhangi bir görünürlük veya gecikme için bir açıklama yoktur. Bir batch prosesin kullanıcı deneyimini anlamak amacıyla Honeywell Proses Çözümleri'nden (HPS) bir ekip dünya çapında farklı sektörlerdeki yaklaşık 25 üreticiyi ziyaret ederek proses kontrol görevlileriyle konuştu ve operatörleri çalışırken izledi. Bulgular, batch üretimin sürekli kesintiye uğrayan ve operatörlerin her adımda kendilerini yeniden yönlendirmek zorunda kalmasına neden olan bir süreç olduğunu kanıtladı. Ayrıca, bir adımın çok uzun sürmesine neden olan bir işlem durdurulursa, tam bir darboğaz veya bir kalite sorunu ortaya çıkmadan önce olup biteni gidermenin iyi bir yolu yoktu.
Üç ana bulgu, faaliyetleri planlayamamaları, ne zaman bir gecikme olduğunu bilmemeleri ve sorun gidermek için iyi bir mekanizmanın olmamasıydı. Görselleştirmeden daha fazlası olan iş akışını bütünüyle ele almamız gerekiyordu.

YAKLAŞAN OLAYLAR VEYA OLASI GECİKMELER HAKKINDA FİKİR VERİYOR

Patentli görselleştirme teknolojisini kullanan yaklaşım, operatörlere yaklaşmakta olan olaylar veya olası gecikmeler hakkında fikir veriyor ve operatörlerin birden fazla görevi yerine getirmesini, uygun önlemleri daha erken almasını ve sonraki adımları buna göre ayarlamasını kolaylaştırıyor. Ayrıca, operasyonları, operatör deneyimine daha az bağımlı hale getirir ve bu da üreticilerin daha fazla kıdemli operatörün emekli olduğu bir zamanda beceri boşluklarının üstesinden gelmesine yardımcı olur.

GÖRSEL ARAYÜZÜN SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

Görsel arayüz, ISA S88 perspektifinden bakarak; tarihsel olarak neler olduğunu ve aynı zamanda şu anda neler olduğunu ve daha sonra hangi ek işlemlerin planlandığını görmek için bir birim zaman çizelgesini temsil eden bir grafik içerir. Bir mesaj merkezi, operatörün aktif talimatlarla etkileşim kurma yeteneği ile sorumlulukların kapsamını görmesini sağlar. Diğer bir önemli özellik, örneğin mevcut bir adım olması gerekenden daha uzun sürüyorsa, operasyonel bir perspektiften gelecekte ne olacağını tahmin etme yeteneğidir. Arayüz ayrıca belirli işlemlerdeki gecikmeleri göstererek kullanıcıya işlemin neresinde bir sorun olabileceğini görmesini sağlar ve ilgili batch prosesi sürekli olarak altın (en iyi) batch ile karşılaştırır. Böylece kullanıcılar doğru bilgiyi doğru zamanda alır ve temel sorunun ne olduğunu anlayabilir. Batch zaman çizelgesi görünümünde, bir operatör mevcut prosesi ve bu prosesin sonraki adımlarda nereye gideceğini incelemek için bir batch kimliğine tıklayabilir. Ünitedeki her şey ve toplu zaman çizelgesi görünümleri, doğrudan üniteden veya operasyonel prosedürlerden gelen sistem ekranlarıdır. 

OPERATÖR VERİMLİLİĞİNİ VE ÜRÜN KALİTESİNİ ARTIRIYOR

Experion Batch, üreticilerin maliyetleri düşürmek için daha az kaynak kullanırken, operatör verimliliğini ve ürün kalitesini arttırmanın amaçlandığı endüstriler için özel olarak tasarlanmıştır. Experion Batch, merkezi, özel bir batch sunucusuna olan ihtiyacı ortadan kaldırarak bakımı basitleştirir. Bu özellik, mühendislik ve bakım personelinin diğer birimleri etkilemeden sadece bir noktada bakım işlemleri gerçekleştirebilmesini sağlayarak müşterilere ek fayda sağlar. Experion Batch, test ve doğrulama işlemlerini hızlandırarak tesislerin reçete testlerinden üretime kolay ve hızlı bir şekilde geçmesine olanak tanır ve uluslararası batch standartları ISA S88 ve IEC 61512-1 ile uyumludur.