Türkiye ‘deki LNG tesislerinden biri için Honeywell’in de katılımıyla endüstriyel haberleşme ağı kuran Delta Vana, tesiste bulunan 35 kontrol vana pozisyonerinin tüm bilgilerini kablosuz olarak ana sisteme aktararak tesiste ulaşılamayan, ölçüm alınamayan birçok noktaya kablosuz çözümler sunmasının  yanında kestirimci bakım arayüzüyle bakım planlamalarının daha kısa ve düşük maliyetle yapılmasını sağladı.
Delta Grup CEO’su Cem Şanlımeşhur ve Delta Vana Genel Müdürü Kadir Yılmazoğlu ST Endüstri Radyo’da Dr. Hüseyin Halıcı’nın konuğu oldu. Türkiye’deki LNG tesislerinden biri için endüstriyel haberleşme ağı kurarak tesiste bulunan 35 tane kontrol vana pozisyonerini kablosuz olarak ana sisteme aktardıklarını söyleyen Delta Vana Genel Müdürü Kadir Yılmazoğlu, “Bu proje ile tesiste ulaşılamayan, ölçüm alınamayan birçok noktaya kablosuz çözümler sunduklarını vurgularken, Delta Grup CEO’su Cem Şanlımeşhur, dijitalleşme konusunda “Firma ne istediğini bilmeli, hedefinin ne olduğunu tespit etmeli ve bu tespit sırasında ona hizmet edecek olan partner firmayla bir araya gelerek bu tespitler birlikte yapılmalı” şeklinde konuştu. İşte röportajın detayları…

Delta Vana markasının kuruluşundan ve geldiği noktadan bahsedebilir misiniz? 

Cem: Makine Mühendisi olarak 1997 yılından beri profesyonel iş hayatında çalışmalarımı sürdürüyorum. Delta Vana firmasını 2006 yılında, Delta Bakım firmasını ise 2020 yılında kurduk. Vana ile başladığımız iş yaşamımıza enstrüman, otomasyon konularında sanayinin ihtiyaçlarına cevap veren, kendini geliştirmeye çalışan ve Türk sanayisine katkıda bulunan iki firmamızla yolumuza devam ediyoruz. 

Delta Vana firmasının Genel Müdürü olarak görev yapıyorsunuz. Bize biraz kendinizden ve firmanızdan bahsedebilir misiniz? 

Kadir: 5 Ekim 2020 tarihinde Delta Grup ailesine katıldım. 2003 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldum. Mesleki kariyerime henüz okurken Honeywell firmasında çalışarak başladım. Daha sonra Delta Vana firmasında Satış Müdürlüğü tecrübem oldu. Sonra yeniden Honeywell firmasında bölgesel görevlerde faaliyet gösterdim. Şimdi ise yeniden Delta Grup ailesine katıldım ve Genel Müdür olarak görevime başladım. 
Delta Vana 2006 yılında tamamen ağır sanayide kullanılan vana markalarının temsilciliğini yaparak sektörde yerini aldı. Daha sonra otomasyon, dijitalleşme gibi konularda çalışmalar yapmaya başladı ve tüm bunları bünyesinde toplayan bir grup şirketi oldu. 

Biz dijitalleşme konusunda çalışmalar gerçekleştirirken müşterilerimiz de bu konuda çözüm istiyorlar. Diğer taraftan ise daha otomasyonu sağlamamış firmalarımız da bulunuyor. KOBİ’lerimiz için nasıl bir yol haritası çizebiliriz? 

Cem: Biz dijitalleşmeye verimlilik anlamında bakıyoruz. Herkes dijitalleşmek zorunda mı? Bence değil. Çünkü sınıflara ayırdığımız zaman sektörlerin hepsinin dijitalleşmesi gerekmiyor. Eğer verimliliği artıracak bir dijitalleşme projesi içerisine girildiyse ne güzel. Devamında ise müşterinin ne yapmak istediğini ve nereye ulaşmak istediğini bilmesi önem arz ediyor. Kısacası firma ne istediğini bilmeli, hedefinin ne olduğunu tespit etmeli ve bu tespit sırasında ona hizmet edecek olan partner firmayla bir araya gelerek bu tespitleri birlikte yapılmalı. Ama öncesinde ihtiyacını çok net tespit ederek dijitalleşmenin neresine kadar gideceğine karar vermeli.  Dijitalleşme çalışmaları ona verimlilik getirecek mi yoksa sadece bütçesinden çıkan ve geriye gelmeyecek bir para mı olacak bunlara çok dikkat etmeleri gerekiyor. Ancak şunu biliyoruz. Tüm dünya dijitalleşirken KOBİ’lerimizin ve sanayimizin dijitalleşmemesi gibi bir durum söz konusu değil. Çünkü artık tüm firmalarımız sadece yerel rekabet içerisinde değil. İhracat yapan firmalarımız yurtdışındaki firmalarla rekabet halinde. 
Üretim teknolojileri artık üç aşağı beş yukarı her yerde bilinir hale geldi. Buna siz kendi üretim teknolojinize katma değer yaratmak istiyorsanız verimliliğinizi dijitalleşmekle artırabilirsiniz. Ama dediğim gibi o ihtiyacı çok net tespit etmek ve bütçeyi doğru kullanmak lazım.  

Her yatırım dijitalleşmeyi gerektirir mi? Sizin fikirlerinizi de öğrenebilir miyiz? 

Kadir: Cem Bey’in söylediklerinin her kelimesinin altına imza atmak gerekiyor. Çünkü verimlilik temelinde oluşturulan dijitalleşme hem KOBİ’lerimiz hem de sanayimiz için başarılı sonuçlar verecektir. CRM sistemler ülkemize geldikten ve firmalar kullanmaya başladıktan sonra birçok firma büyük sıkıntılar yaşadı. Sebeplerinden biri bu yapıların firmalar için gerekli olup olmadığıydı. İkincisi ise dijitalleşmede uygulanan yöntemdi. Yapılan projeye ve dijitalleşme çalışmalarının merkezine insanı koymak çok önemli. Dijitalleşme çalışmalarıyla sadece personel sayısını azaltmayı hedeflersek günün sonunda bitirilmeyen, amacına ulaşmayan, verimsiz projeler hazırlamış oluruz. Dijitalleşmenin merkezinde insan olduğu müddetçe yapılması hedeflenen tüm planlar mutlaka başarıya ulaşacaktır. 

Biz Delta Vana olarak bu konuyla ilgili kestirimci bakım, dijitalleşme, uzaktan izleme gibi birçok alanda çözüm sunuyoruz. Örneğin, Honeywell’in de katılımıyla birlikte Türkiye ‘deki LNG tesislerinden biri için tüm tesisi endüstriyel haberleşme ağı ile sararak mevcutta bulunan 35 tane kontrol vana pozisyonerinin tüm bilgilerini kablosuz olarak ana sisteme aktardık. Bu proje ile tesiste ulaşılamayan, ölçüm alınamayan birçok noktaya kablosuz çözümler sunmamızın  yanında kullanmakta olduğumuz kestirimci bakım arayüzüyle bakım planlamalarının daha kısa ve düşük maliyetle yapılmasını sağladık.  Endüstriyel kablosuz çözümler hem kablo maliyetini ortadan kaldırıyor hem de ekstra bakım maliyetlerinin önüne geçiyor.  Bunun yanı sıra siber güvenlik konusunda da çalışmalarımız bulunuyor. Yine Honeywell’in siber güvenlik bölümünün Türkiye ana distribütörlüğünü yapıyoruz. USB’nin kullanıldığı her mecrada olası ataklara karşı koruma amaçlı hardware ve software çözümler sunuyoruz. Firma olarak bu konuya çok önem gösteriyor ve yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.  

Pandemiyle beraber açıkçası dijitalleşme daha önemli bir hale geldi. Pandemiyle beraber gerçekten bu algı oluştu mu? Firmalar bu konuyla ilgili önlem alıyor mu? 

Cem: Pandemiyle birlikte dijitalleşme faaliyetleri çok daha fazla konuşulmaya başlandı. Türkiye’nin en büyük holdingleri arasında yer alan iki isim tam düzenli evden çalışmaya geçilmesini teşvik ediyor. Ofis ortamındaki çalışmalarınızın aynısını evden devam ettirebilmek için dijital altyapının buna uygun olması gerekiyor. Bu sebeple dijital altyapıya pandemiden önce yatırım yapanlar bu süreçte hiç zorlanmadan işlerine devam ettiler. Bu altyapıya sahip olmayan firmalar ise oldukça zorlandı. Bu süreç hepimize dijitalleşme kavramının ne kadar önemli olduğunu gösterdi. 

Siber güvenlik anlamında bizim öyle çözümlerimiz var ki, mesela bir otomasyon operatörü bile evinden tüm prosesini iş yerinde kontrol odasındaymış gibi yönetebiliyor. Aynı zamanda bizim sunduğumuz Security Exchange sistemiyle dışarıya bağlanmış oluyor. Tabii burada tüm veriler dışarı açıldığı için sanayi tesislerinin ekstra güvenliğe ihtiyacı oluyor. Bunu koruyan sistemler şu sıralar çok popüler oldu. Yani bizde olan sistemlerle bir otomasyon operatörünün içeriye kontrol odasına bağlanarak aynı iş yerindeymiş gibi işlemleri yüzde 100 güvenli şekilde yapmasını sağlayan çözümlerde ortaya çıktı. Pandemi bize herkesin en azından asgari bir altyapıya sahip olması gerektiğinin önemini anlattı.