İSTANBUL (AA) - Peugeot Türkiye, 2019'un ilk yarısında yüzde 5,8'luk bir pazar payına erişti.
Peugeot Türkiye tarafından yapılan açıklamaya göre, firma, senenin ilk yarısında başarılı bir performans ortaya koydu.
Pazarın yüzde 44,8 oranında küçüldüğü bir ortamda Peugeot Türkiye, 2018 senesindeki yüzde 4,6 pazar payı ile mukayese edildiğinde yüzde 1,2 oranında bir artışla yüzde 5,8 pazar payına ulaştı. Böylelikle 2018 senesinde sekizinci olduğu pazarda 2019'da beşinciliğe yükseldi.
Markanın 2019 senesinde büyümesinde hem binek hem de hafif ticari araç pazarındaki performansı etki etti. Peugeot Türkiye, 2018 senesine oranla yüzde 43,3 oranında küçülen binek araç pazarında yüzde 5,6 pazar payı elde ederek sıralamada üç basamak birden yükseldi ve altıncı sıraya geldi. Hafif ticari araç operasyonunu Peugeot Profesyonel çatısı altında gerçekleştiren Peugeot Türkiye, aynı döneme oranla yüzde 50 küçülen hafif ticari araç pazarında payını 3,5 puan birden yükselterek yüzde 6,3 pazar payı elde etti. Firma, bu başarıyla birlikte hafif ticari araç pazarında üç basamak birden atlayarak dördüncü sıraya yerleşti.