Tekstil, tekstil boyası, gıda, geri dönüşüm ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren BLC Group, üretiminde sıfır hata hedefine ulaştı.

VERSACE, CAVALLİ, MOCHİNO GİBİ MARKALAR İÇİN ÜRETİYOR

Türkiye'de üretimin dijitalleşmesi ve Endüstri 4.0'a yönelik adımlar atan ve bu kapsamda devam eden yatırımlarıyla tam otomasyona geçmeyi planlayan şirket, sıfır hata ile aralarında Versace, Cavalli, Mochino, Strauss, Alpha Industries gibi dünyaca ünlü markaların bulunduğu moda devlerine üretim gerçekleştiriyor.

Tam otomasyon hedefine ulaşmaya çalışan grubun dijitalleşme yatırımlarına ilişkin bilgiler paylaşan BLC Group Yönetim Kurulu Üyesi ve TOBB Kahramanmaraş Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Aykut Balcıoğlu, şöyle konuştu:

"DÜNYA DEVİ MARKALARLA ÇALIŞIRKEN HATAYA YER YOK"

“Dijitalleşme ile öncelikli hedefimiz Endüstri 4.0 yöntemleriyle birlikte sıfır hataya dolayısıyla verimliliğe ulaşmaktı. Şu aşamada bu hedefimizi başardık. Sıfır hataya ulaşmak demek üretim kapasitemizin de artması anlamına geliyor. Önemli bir zaman kazanımı edindik. Kalitemiz artarken kapasitemiz de arttı. Hem teknoloji hem geri dönüşüm alanında ilklere imza atarak, tüm sektöre öncülük etmek istiyoruz. Sadece üretim değil satın alma ve tedarik süreçlerinde de dijitalleşmeye başladık. Bu alandaki çalışmalar bize oldukça iyi geri dönüşler sağladı. Hedefimiz Avrupalı müşterinin tamamını kazanmak. Versace, Cavalli, Moschino, Strauss, Alpha İndustries gibi dünya devi markalarla çalışırken hata yapma lüksünüz olmuyor."

DÜNYA ÖRME KUMAŞ TEKSTİLİNİN YÜZDE 3’Ü KAHRAMANMARAŞ’TAN

Grup ayrıca, her türlü örme kumaşı işleyerek, kumaş üretici ve tacirlerin güvenilir iş ortağı konumunda bulunuyor.

BLC Group Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Balcıoğlu, ürettikleri ürünlerin yüzde 80’inin doğrudan veya dolaylı olarak ihracata gittiğini de sözlerine ekledi ve Kahramanmaraş ekonomisine ilişkin değerlendirmelerde bulundu:

“Türkiye’deki toplam tekstil pazarının yüzde 36’sı, dünyanın ise yüzde 3'ünü Kahramanmaraşlılar üretiyor. Kahramanmaraş ayrıca İstanbul Kapalıçarşı’dan sonra Türkiye’nin en çok altın işlenen şehri. Metal mutfak araç-gereçlerinde de büyük bir yere sahip olan Kahramanmaraş, Türkiye’deki her üç tencereden ikisini üretiyor. Bu sektörde pazarın yüzde 76-78’ine sahibiz ve üretimin yüzde 65’ini Kahramanmaraş olarak biz gerçekleştiriyoruz. Bölgeden 128 ülkeye ihracat yapıyoruz. Hedefimiz Irak pazarında liderlik.”