Gerekli BT ve iletişim altyapısına sahip oldukları için hazırlıklı olduklarını ve hızlı adapte olduklarını ifade eden Pilz Türkiye Eğitim Hizmetleri Koordinatörü Selcan Hasanova, süreci her yönüyle anlık olarak yakından takip ettiklerini ve gerekli reaksiyonları hazırladıklarını kaydetti.

“HAZIRLIKLIYDIK VE HIZLA UYUM SAĞLADIK”

Pilz Türkiye olarak çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlığı bizim için her şeyden önemli. Bu nedenle ilk vakayla birlikte, lojistik ve muhasebe departmanımız hariç, tüm çalışanlarımızda evden çalışma uygulamasını başlattık. Bu uygulamayı geçen yıl 9 kişilik danışmanlık ekibimizde başlattığımız için gerekli BT ve iletişim altyapısına sahiptik. Dolayısıyla hazırlıklıydık ve hızlı bir şekilde adapte olduk. Hemen online eğitimlerimize ve seminerlerimize başladık. Haftanın üç günü ücretsiz olarak farklı konularda hazırlamış olduğumuz webinarlarımızı, iş ortaklarımızın ve müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Takvimimizi, haziran sonuna kadar devam edecek şekilde tasarladık. Webinar takvimimiz için Pilz Türkiye’nin sosyal medya hesaplarını ziyaret edebilirsiniz. Webinarların haricinde iki tam gün süren “Makina Emniyet” eğitimlerimizi de online olarak düzenlemeye başladık. Bugüne kadar 2 başarılı eğitim gerçekleştirdik, üçüncüsünü de 28-29 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

“EN BÜYÜK AVANTAJIMIZ, GENİŞ MÜŞTERİ PORTFÖYÜMÜZ”

Birçok sektör gibi sektörümüz de dolayısıyla biz de süreçten etkilendik. Fakat şirketimizin geniş müşteri portföyüne sahip olmak gibi bir avantajı var. Dolayısıyla virüs nedeniyle işlerini durdurmak zorunda kalan müşterilerimiz ile çalışmalarımız azalmış olsa da, süreçten etkilenmeyen ve hatta vardiya sayılarını artırmak zorunda kalan müşterilerimizle çalışmalarımız artmış durumda.  

“İKİ FARKLI SENARYOMUZ VAR”

Mart ayının sonunda yaptığımız değerlendirme uyarınca, yaz aylarında çalışma düzeninde bir iyileşme olacağını tahmin ediyorduk. Bugünkü veriler ışığında bu tablo gerçekçi gözüküyor. Yılın 3. ve 4. çeyreği için ise 2 farklı senaryomuz var. Olumlu senaryo uyarınca 4. çeyrekte ertelenmiş talebi karşılamaya çalışacağız. Bu durumda yılı 2019 sonbaharında koyduğumuz 2020 hedeflerine yakın kapatabileceğimize inanıyoruz. İkinci senaryoda ise Covid-19’un 3. çeyrekte tekrar bir daralma yaratması var. Bu durumu da göz önüne alarak, gerekli kaynak optimizasyon çalışmalarımızı ve dijital çözümlerimizle ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. Süreci her yönüyle anlık olarak yakından takip ederek gerekli reaksiyonları hazırlıyoruz.

“UZAKTAN ÇALIŞANIN PERFORMASINI ÖLÇECEK SİSTEMLER KURULMALI”

Ofis dışında çalışma esnekliği zaten son yıllarda dünyaya yayılmış ve birçok firma tarafından uygulanıyordu. Covid-19 sadece bu süreci biraz daha hızlandırdı. Evden çalışma uygulamasının, şirketlere ve çalışanlara sağladığı birçok avantajı var. Bunların başında insanların trafikte harcadıkları zamanın ve stresin azalması geliyor. Özellikle büyük şehirde çalışan bir kişi günlük zamanının ortalama 1,5-2,5 saatini trafikte harcıyor. Bu vakti kendisine ayırabilen çalışanın verimliliği de mutlaka artacaktır. Ayrıca trafikten dolayı yaşanan stresin seviyesinin düşecek olması da aynı derecede önemli. Önümüzdeki dönemde insan kaynaklarına değer veren şirketler, çalışan memnuniyetini ve bağlılığını arttırmak adına bu yönde yeniden organize olmak durumunda kalacaklar. Bunun için şimdiden çalışanın performansını uzaktan sağlık bir şekilde ölçecek değerlendirme sistemlerinin kurulması gerekiyor.