BOLTAŞ’IN OTOMASYON YATIRIMLARI HIZ KESMİYOR BOLTAŞ’IN OTOMASYON YATIRIMLARI HIZ KESMİYOR

Sumitomo Rubber Industries, dahili enerji üretim teknolojisini kullanarak, lastik aşınma sürecinin önceden görülebildiği yeni bir teknoloji geliştirdi. Söz konusu teknoloji sayesinde akıllı sensörler kullanılarak temas alanına ulaşılıyor ve lastiğin yıpranma durumu ölçülebiliyor.

ENERJİ TOPLAYICILI SENSÖR İLE ÖLÇÜM YAPILIYOR

Lastik markaları Dunlop ve Falken ile sektörün önde gelen firmaları arasında yer alan Sumitomo, söz konusu yeni teknolojiyi Kansai Üniversitesi’nden Prof. Hiroshi Tani ile birlikte geliştirdi. 

Yeni gelişme neticesinde, yolla temas halinde olan lastiğin dönüşüyle beraber her bir enerji toplayıcılı sensör, elde ettiği "gerilim dalga formu dataları" ile "ekipman voltaj seviyesi", "dönüş döngüsü" ve "lastiğin temas alan uzunluğunu" ölçebiliyor. Söz konusu ölçümler sayesinde lastiğin yıpranma seviyesi yaklaşık olarak tahmin edilebiliyor.

LASTİK GELİŞTİRME ÇALIŞMALARINDA KULLANILACAK

Firma tarafından daha önce duyurulan teknoloji, genişlik temelinde iyileştirilerek temas alanı verilerini toplayarak, lastiğin temas alanı ve aşınmasının ölçümlenebileceği bir biçimde geliştirildi. Firmanın geliştirdiği çözümler, gelecekte lastik geliştirme faaliyetlerinde kullanılabilecek know-how'ı da sunacak.

Sumitomo Rubber Grubu; Ağustos 2021'de ortaya koyduğu uzun vadeli sürdürülebilirlik politikası olan "Gelecek için Mücadelelerimizi Sürdürme 2050" ile çevre, sosyal ahenk ve yönetimle ilgili acil hususları çözmek için aktif olarak çalışmayı sürdürüyor. Firma aynı zamanda, motorlu araçların dönüşüm sürecine etkin olarak katkıda bulunmak için, maksimum sürüş güvenliği ve minimum çevresel etki oluşturmak amacıyla yenilikçi çözümler üretiyor.