P&G (Procter & Gamble)’nin, Avrupa’nın en yeni ‘Geliştirme Merkezi’ olarak nitelendirdiği Gebze Geliştirme Merkezi’nde yapay zeka (AI) ve nesnelerin interneti (IoT) ile hayata geçirdiği veri analitiği projesi, bilimsel makale olarak yayımlanarak akademik literatüre girdi.

BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ İŞ BİRLİĞİYLE GELİŞTİRİLDİ

Markanın kumaş bebek, ev ve kadın sağlığı ürünlerinin üretildiği Geliştirme Merkezi'nden çıkan ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle hayata geçirilen "Bebek Bezi Üretim Hatlarında Veri Analitiği" proje çalışması bilimsel makale olarak yayımlandı.

Üretim hatlarında ölçülen parametre değerlerininin anlık olarak ve geçmişe dönük izlenebilirliğin sağlandığı proje için TÜBİTAK'ın desteğini alan firma, aynı zamanda projesiyle önemli kazanımlar da elde etti.

DURUŞLAR AZALDI, YÜZDE 50'LİK TASARRUF SAĞLADI

İzlenebilirlik sayesinde elde edilen bilgilerle yapay zeka yöntemleri neticesinde anlamlı aksiyon çıkarımları yapan firma, böylece üretim hatlarındaki aksamaların önlenmesini sağladığı ve ekipman özelinde duruş sayılarını yüzde 50 azalttı.

Günlük 5.5 milyar veri noktasının işlendiği projeyle birlikte bebek bezi ıskartalarında yüzde 50’lik bir tasarruf elde edilmesinin yanı sıra "IDC Türkiye DX Ödülleri"nin "Information Visionary" kategorisinde üçüncülüğe layık görüldü.

"ÖRNEK UYGULAMA OLDUK"

Konuya ilişkin konuşan P&G Gebze Fabrika Müdürü Başak Aydın, hat iyileştirmesi düşüncesiyle ortaya çıkan projelerinin, ıskarta bebek bezlerinde sağlanan düşüşler sayesinde sürdürülebilirliğe de katkıda bulunduğuna dikkat çekti.

Uluslararası literatürde örnek uygulama olduklarının altını çizen Aydın, “Bahçeşehir Üniversitesi ile yaptığımız ortak çalışmalar sırasında üniversiteye pratik çalışma imkanı sağladık. Aynı zamanda olası hat duruşları hakkında da önceden tahmin etme olanağı sunduğu için bu aksamanın önüne geçerek ve üretim süreçlerini aralıksız sürdürmemizi sağlayacak" dedi.

Gelecek dönemde projelerini P&G’nin yurt dışındaki 4 farklı fabrikasına ihraç etmeyi hedeflediklerini ifade eden Aydın, Türkiye’de satılan ürünlerinin yarısından fazlasını Gebze’de ürettiklerini vurgulayarak sözlerini şöyle tamamladı:

"PROJEMİZ, ANA ODAKLARIMIZIN İLK ÖRNEKLERİNDEN"

"2018’de faaliyete geçen Gebze Geliştirme Merkezi’nde üç ana odağımız var. Bunlar, tüketici verileri ile ürün geliştirme, Endüstri 4.0 ile süreç gelişimi ve açık inovasyon ile tedarik zincirindeki paydaşlarla üretim lokalizasyonu. Bu üç ana odağın ilk örneklerinden birisi de bu çalışma oldu. Yerel tüketimin yüzde 60’ını karşılıyoruz ve kapasitemizin yüzde 20’sini 10’dan fazla ülkeye ihraç ediyoruz. Merkezimiz aracılığıyla iş ortaklarımızla yerelleştirme ve yerel ihtiyaçlara yönelik çalışmaları hayata geçiriyoruz. Merkezimiz ayrıca, doktora derecesine sahip pek çok yeni yetenek için de bir cazibe merkezi haline geldi."