Uluslararası yazılım dünyasının gündemindeki, “no code” kavramının Türkiye’de hayata geçirilmiş ilk projesi, Octopod’a yeni bir yazılım dili diyebiliriz. Yazılım diline de adını veren Octopod (ahtapot) 
Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Balo, ST Endüstri Medya'ya, Türkiye’yi bir yazılım fabrikasına dönüştürme hedefiyle çalıştıklarını anlattı.

3 YILDA 250 MİLYON DOLARA ULAŞAN KAÇ FİRMA VAR?

Üç Türk gencinin kurduğu Gram Games, adlı oyun firmasının, İngiltere’de 250 milyon dolara (1 milyar 250 milyon TL) satıldığına işaret eden, Balo, “Yazılım şirketi yerli imkanlarla sıfırdan kurulup, değerini 250 milyon dolara çıkarıyor. Ulusal 500’de  Türkiye’de böyle kaç firma var?” diye sordu. Hindistan’ın bugün 100 milyar dolarlık yazılım ihraç ettiğini, Türkiye’nin ise orta vadede 10 milyar dolarlık yazılım ihracını hedeflediğini kaydetti.

YERLİ MALI SLOGANINI YAZILIMDA UNUTUYORUZ!

Balo, Türkiye’nin “yerli malı” kampanyalarını, yazılım konusunda işletmediğine değinerek, yabancı yazılım firmalarının, Türkiye’ye, “Üretimini İran’a satamazsın”, diye posta koyabildiğine dikkat çekerek, “Aynı yazılımı yerli firmalardan temin ederek, hem, dövizimizi Türkiye’de tutup, hem de ihracatına destek olabilecekken, kendi ayağımızı zincirliyoruz” dedi.

OCTOPOD, EKOSİSTEMİYLE TÜRKİYE'Yİ YAZILIM FABRİKASINA DÖNÜŞTÜRECEK

Türkiye’deki mühendislerin yazılım sektöründe, iş hayatına atıldıktan sonra sıfırdan eğitildiklerini anlatan Balo, “Bir mühendis alıp en az 3 yıl eğitmek zorundasınız. Çünkü üniversitelerle, sanayi buluşmuyor. Teknoparklar ihtiyaca yanıt vermekten çok uzak. Hal böyle olunca kendi ekosistemimizi oluşturduk. Ücretsiz uygulamamızda sadece, dokuz saat eğitimle, ‘no code’ eğitimini verdiğimiz insanlara, Octopoder, diyoruz. Onlara, çalışabilecekleri sistemi temin edip, üretimlerini sergileme alanı da sağlayarak, sisteme dahil ediyoruz. Hedef, Türkiye’nin yazılım fabrikası olması” dedi.