Multi-Carrier-System ile yüksek hızda ambalajlama

Festo'nun, bağımsız biçimde yapılandırılabilen Multi-Carrier-System’i; konveyörleri ürün ve karton kutular için senkronize ediyor ve yüksek hızda ambalajlamayı mümkün kılıyor.  

Multi-Carrier-System ile yüksek hızda ambalajlama
Endütri 4.0

Ambalajlama makinaları operatörleri, sistemlerin güçlü, güvenilir ve kompakt olmasını, yüksek iş hacmi sağlamasını ve kullanımının da kolay olmasını istiyor. Ambalaj makinası üreticisi ECONO-PAK, bu istekleri de ön görerek, mükemmel hassasiyet ve işlevsellik sunan bir makina geliştirdi: Son derece kompakt bir çözüm olan HK-S, güvenli ambalajlamanın garantisini sağlıyor. Geliştirilen sistem sayesinde, makinanın, çizilmeye karşı son derece hassas yüzeye sahip 120 tüpü karton kutularına dikkatli biçimde yerleştirmesi sadece bir dakika sürüyor. ECONO-PAK Satış Müdürü Markus Zerbe, sistemin anahtar ürününün Festo’nun Multi-Carrier-System’i olduğunu söylüyor.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

Ambalajlama işleminde makinanın verimliliğini, karton kutulayıcı ve MCS'nin, bir orkestradaki müzisyenler gibi, birlikte mükemmel bir uyum içinde çalışması sağlıyor. İstasyon 1'de bir konveyör tüpleri hassas biçimde iş parçası taşıyıcılarının yönünde, saniyede 0,41 metre hızla hareket eden iki hat üzerinde paralel biçimde taşıyor. Yükleme işlemi sırasında, transferin herhangi bir hasar oluşturmaması adına taşıyıcılar duruyor. Sonrasında kaybedilen zamanı telafi etmek için saniyede 0,31 m hızla, hem paralel olarak çalışan karton kutulayıcının hızıyla, hem de itici aksamıyla senkronize oluyor.
Tüpler bir kılavuz oluk yoluyla karton kutu hattına aktarılırken, kesintisiz bir prosesle paketleniyor. Taşıyıcılar da konveyör boyunca tamamen sarsıntısız biçimde ve minimum titreşimle hareket etmiş oluyor.

SENKRONİZASYON HAYATİ ÖNEM TAŞIYOR

İstasyon 2'de yükleme alanı ürün iticileri vasıtasıyla tüpler ürün kartuşlarından karton kutuların içine itiliyor. Tüp ve kutu arasında çarpışma olmaması için süreç boyunca taşıyıcı ve itici aksamın tamamen birbiriyle senkronize çalışması büyük önem taşıyor. Ürün, itici üst kısımda ürün yuvasından çıkar çıkmaz, taşıyıcı bölüm, kendi hızına dönerek ilerlemesini sürdürüyor, hattın sonunda ise boş taşıyıcılar yeniden yüklenebilecekleri başlangıç noktasına dikey olarak yönlendirilmiş oluyor.

ÇOK SAYIDA AVANTAJ SUNUYOR

İnce, küçük boyutlu sistem tasarımı yerden kazanım sağlarken, taşıyıcıların dikey geri dönüşü yerden kazanımı artırıyor. Taşıyıcıların, servo kontrollü bir dişli kayış vasıtasıyla geri dönmesi, taşıyıcı sürücünün, lineer motor teknolojisinden bağımsız olduğu anlamına geliyor. İşletme maliyetlerini azaltan bu avantaj, sistemin daha kolay ve daha verimli ayarlanarak kontrol edilmesini sağlıyor.
ECONO-PAK Satış Müdürü Markus Zerbe, ürünle karton kutu arasında senkronizasyona olanak sağlamasının yanısıra, her birinin pozisyonunu doğru şekilde muhafaza etmesinin, MCS'nin en önemli avantajı olduğunu kaydediyor. 
 

Güncelleme Tarihi: 28 Mart 2019, 18:05
Endüstri 4.0
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Promeda

Dergiler
Partnerler