BSH, TARİHİNİN EN YÜKSEK CİROSUNA ULAŞTI

BSH 2020 yılında cirosunu yüzde 5,3 artırarak 13,9 milyar avroya ulaştı. Marka, bütün bölgelerde ve ürün kategorilerinde de önemli bir büyüme sağladı.

BSH, TARİHİNİN EN YÜKSEK CİROSUNA ULAŞTI
EndüstrideAra1

Ev aletleri üreticisi BSH Hausgeräte GmbH, 2020 yılında önceki yıla göre yüzde 5,3 oranında büyüme sağlayarak satış gelirlerinde 13,9 milyar avroya ulaşarak, 50 yılı aşkın tarihinin en yüksek yıllık cirosunu elde etti.

Firma, 2020 yılında kaliteli ev aletlerine yönelik küresel talepteki artıştan, ayrıca güçlü markalarından, dijital inovasyonlarından ve güven veren müşteri hizmetlerinden kar elde etti.

BÜTÜN BÖLGELERDE BÜYÜME GÖSTERDİ

Sene boyunca bütün bölgelerde Covid-19 pandemisinin başlarında ortaya çıkan gerilemeyi telafi etmenin de ötesine geçerek genel satış gelirlerini önemli ölçüde artıran marka, 2020'de Avrupa bölgesinde yüzde 4,8 oranında büyüme kaydetti.

Şirketin cirosu bilhassa Almanya, Büyük Britanya ve Kuzey Avrupa'da dikkat çekici değerde yükselirken, BSH Avrupa'da elektrikli ev aletlerinde en başarılı şirket olmaya devam ediyor ve Home Connect teknolojisi sayesinde sektörün öncü dijital ekosistemini yönetiyor.

Amerika pazarında ilave pazar payı elde eden firma, Amerika bölgesinde 2019 yılına göre ortalamanın üzerinde yüzde 7,7'lik bir ciro artışı elde etti. 

Asya Pasifik / Afrika bölgesindeki iş hacmi ise 2019'a oranla yüzde 5,3'lük artış gösteren marka, bilhassa Çin'de bulaşık makinalarında yüzde 34, kurutma makinalarında yüzde 59’dan fazla ciro artışı yaşadı.

BSH Hindistan ve Afrika'da da büyüme sağladı ve işini gelişmekte olan pazarlarda da ciddi ölçüde genişletmeyi planlıyor.

ÜRÜN KATEGORİLERİ BÜYÜDÜ, İSTİHDAM ARTTI

 Bütün ürün kategorilerinde önemli büyüme gerçekleştiren firma, pişirme, soğutma ve bulaşık yıkama ürün kategorilerinin her birinde yüzde 6, otomatik kahve makinaları, mutfak robotları ve elektrik süpürgeler gibi küçük ev aletlerinde ise yüzde 9'u aşan oranda bir büyümeye imza attı.

Firmanın yüzde 8 oranında büyüme sağladığı müşteri hizmetleri yelpazesinin yanında küresel salgında yaklaşık 50 ülkede 15 bin civarında müşteri hizmetleri çalışanı ve hizmet ortağı, tüketicilere destek oldu.
İstihdam da da artış sağlayan firma, 2020 yılının sonunda 2019 yıl sonuna göre yaklaşık yüzde 3'lük artışla 60 bin çalışana ulaştı.

"ÇALIŞANLARIMIZLA PANDEMİNİN ZORLUKLARINI YENDİK"

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan BSH Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Carla Kriwet "2020 BSH'nin rekor kırdığı bir yıl oldu. Çalışanlarımızın üstün çabaları sayesinde küresel salgının yol açtığı zorlukların üstesinden gelmeyi başardık. Evde olmanın ve bize kendimizi iyi hissettiren bir yer niteliğindeki mutfakta olmanın gittikçe daha önemli hale gelmesiyle sektörümüz de bir patlama yaşıyor. Güçlü marka portföyümüz, yenilikçi ürünlerimiz ve dijital çözümlerimiz tüketicilerimizin isteklerini ve beklentilerini karşılamamızı sağladı." şeklinde konuştu.

"HOME CONNECT İLE TALEPERİ KARŞILAYACAĞIZ"

Firmalarının 2021 yılı hedeflerine ilişkin de görüşlerini paylaşan Dr. Kriwet, "Devam eden salgın nedeniyle bu yıl da ekonominin tamamında belirsizlikler olacak. Küresel varlığımız ve tüketicilerimize yakınlığımızla iyi bir konumdayız ve Home Connect sayesinde tüketicilerimizin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmekle kalmayacağız, aynı zamanda kaynakları da koruyacağız. Geçtiğimiz seneki olumlu gelişmeleri 2021'de de sürdürebileceğimizden eminim." diyerek sözlerini tamamladı.


 

 

 

 

Güncelleme Tarihi: 23 Mart 2021, 14:20
YORUM EKLE

Endaş

Balluff

Dergiler