Hytrol'de yaklaşık kırk yıl geçirdikten sonra, baş mühendis Boyce Bonham, konveyörler ve ayırıcılardaki en son trendler hakkında iyi bir bakış açısına sahip. Bunu şu şekilde özetliyor: "Bugünkü en büyük itici güç, aynı bina ayak izinden daha fazla çıktı elde etmektir."

Kulağa yeterince basit geliyor, ancak bu ihtiyacı karşılamak biraz yenilik gerektiriyor. Bu değişim, daha geniş bir ürün yelpazesini kesintisiz olarak yüksek hızda işleyebilen sistemlerle gelir.

Kısacası, çok yönlülük ve hız, 2023'ün başlarında konveyörler ve ayırıcılar için anahtar kelimeler olacak. DC'ler, birkaç ons ağırlığındaki çoklu torbalardan daha önce taşınamaz olduğu düşünülen aşırı büyük kartonlara kadar değişen paketleri ele aldıkça, e-ticaret operasyonel talepleri artırmaya devam ediyor.

MHS Conveyor'un satıştan sorumlu başkan yardımcısı Steve Miskelley, bunu "uç noktalara doğru bir genişleme" olarak tanımlıyor.

Miskelley: "Hepimiz, tek bir sistemin üstesinden gelebileceği yelpazeyi genişletmeye odaklandık.”

Sonuç, Bonham'a göre, önceden taşınabilir veya tasnif edilebilir olarak düşünülmeyen öğeler artık öyle. Mobilyalar ve 200 ila 300 pound ağırlığındaki diğer eşyaları da buna örnek gösteriyor.

Aynı zamanda, otonom mobil robotlar (AMR'ler), her türden siparişi yerine getiren malzeme taşıma ekipmanı karışımına giriyor. Ve AMR'ler bugün pek baskın bir teknoloji olmasa da, dağıtım merkezi operasyonları hakkında en azından bir an önce bahsetmeden geçen tek bir konuşma bile yok.

Oldukça basit bir şekilde, konveyörlere ve ayırıcılara bakan DC manzarası, kısa bir süre önce olduğundan oldukça farklı. Ve tüm hesaplara göre, öngörülebilir gelecekte değişmeye devam edecek.

Tavandan sarkan kese sistemleri, saatte 10.000 veya daha fazla öğeyi işlerken zemin alanını boşaltır.

KONVEYÖR / AYIRICI / AMR İTTİFAKI

Bu günlerde ekipman konuşmalarını rastgele dinlerseniz, AMR'ler her şeyin cevabıdır. Ne de olsa, son derece hareketlidirler ve zemine sabitlenmedikleri için trafik engellerini ortadan kaldırırlar. Kendi kararlarını verirler ve operasyonel olarak çok esnektirler. Ayrıca AMR'lerin kurulumu, konveyörler ve ayırıcılardan çok daha kolaydır.

Dematic'in konveyör ve ürün ayırma müdürü Dennis Schuitema birkaç karşı nokta sunuyor.

Başlamak için, AMR sistemleri şu anda konveyörler ve ayırıcılar ile benzer bir ayak izinde saatte 18.000 ila 20.000 kasa iş hacmi sağlayamıyor.

"Aslında konveyörler, ayırıcılar ve AMR'ler tamamlayıcıdır. Ancak belirli bir tesiste teknolojilerin birlikte nasıl çalışabileceğini anlamak zaman alıyor.

Ayrıca, AMR'lerin yüklenmesi ve boşaltılması şu anda ya manuel bir işlemdir ya da nispeten yavaş otomatikleştirilmiş bir işlemdir. Hem konveyörler hem de ayırıcılar, dakikada yüzlerce kartonun indüksiyon ve son transferini gerçekleştirebilir.

Ve AMR'ler sabit yol ekipmanı olmasalar da kesinlikle bir tesisin yer trafiğinin bir parçasıdırlar.

"Aslında konveyörler, ayırıcılar ve AMR'ler tamamlayıcıdır. Ancak belirli bir tesiste teknolojilerin birlikte nasıl çalışabileceğini anlamak zaman alıyor. Başka bir deyişle, burada çerez kesici aşamasına yakın değiliz, ancak üç teknolojiyi birleştirmenin faydaları var." diyor Schuitema.

Honeywell Intelligrated'ın konveyörler ve ayırıcılar uzmanı Rui Cai, “Robotları ekleyerek, son kullanıcılar entegre sistemlerde daha gelişmiş bir yaklaşım elde edebilir. Sonuç, çözüm maliyetinde, sistem ayak izinde ve işçilik gereksinimlerinde önemli bir azalma olurken, paket akışını optimize ediyor.”

Ya da Bonham'ın daha önce söylediği gibi, her şey aynı bina ayak izinden daha fazla çıktı elde etmekle ilgili.

DEĞER TEKLİFİNİ GENİŞLETMEK

Ve şu anda bu ekipmana olan talepte, Amazon'un birçok yeni projeden geri çekilmesiyle hızlanan bir durgunluk olsa da, konveyörler ve ayırıcılar yiğit olmaya devam ediyor ve bunun iyi nedenleri var.

Schuitema, "İnsanlar konveyörlerin etrafında ne yapacaklarını biliyor" diyor. Ayrıca, güvenilirlik ve basitliklerini, insanların onlar hakkında sevdikleri şeyler olarak gösteriyor.

GLOBELİNK ÜNİMAR TUZLA’DA YENİ DEPOSUNU AÇTI GLOBELİNK ÜNİMAR TUZLA’DA YENİ DEPOSUNU AÇTI

Şimdi tedarikçilerin fikri, kullanıcılara beğenecekleri daha fazla şey vermektir. Defalarca daha çok yönlü sistemlerden bahsediyorlar. Çok yönlülük farklı biçimlerde gelir.

Interroll'un satış ve hizmetten sorumlu başkan yardımcısı Barry Miller, bunlardan birinin daha modüler konveyör ve tasnif sistemleri olduğunu söylüyor. "Her şey, gerektiği gibi konveyör ve tasnif sistemlerini kurabilmek, bakımını yapabilmek ve yeniden yapılandırabilmekle ilgili" diye açıklıyor.

"Kullanıcıların çoğu artık modülerlik istiyor. Son iki yılda bu talepte büyük bir artış gördük” diyor Miller. "Modülerlik, işleri, ürünleri ve hacimleri değiştikçe sistemlerini yeniden yapılandırmalarına olanak tanıyor."

Interroll'un, konveyör bölümlerinin bir gün kurulmasına ve ürün ve hacim değişimleri için gerektiğinde yeniden yönlendirilmesine olanak tanıyan modüler konveyör platformundan (MCP) bahsediyor. Konveyörün farklı bölümlerinde birbirleriyle iletişim kuran çoklu kontrol kartları da modülerlik denkleminde yer alır. Miller, "Lokalize kontrol sağlamak için gerektiğinde kartlar konveyöre takılabilir" diyor. Ve bu hacim ve ürün değişimleri artık sürekli hareket halinde görünüyor. Miskelley, MHS Conveyor'da, paket boyutundaki bir değişikliği anında idare edebilen esnek bölgelere odaklanıldığını söylüyor. "Örneğin, bir paketin konveyör üzerinde iki bölgeye ihtiyacı varken, bir sonraki paketin yalnızca bir bölgeye ihtiyacı olabilir." Çoklu torbaların hacmi ve çeşitliliği artmaya devam ettiği için bunun özellikle e-ticarette değerli olduğunu belirtiyor.

En son uygun maliyetli paket algılama ve ürün yönü yakalama teknolojilerini kullanmak, barkod okuma oranını artırmaya yardımcı oluyor.

Miskelley, burada daha yüksek hızın da kritik olduğunu söylüyor. "Sistemlerin onu besleyebilmesi, ilk seferinde okunan iyi bir barkodla yüksek hızlarda alıp götürebilmesi gerekiyor" diye ekliyor.

Honeywell'den Cai, barkod okuma oranlarını iyileştirmeye ve hatalı sıralamaları ortadan kaldırmaya artan bir vurgu yapıldığını söylüyor. “Burada sadece gelişmiş bilgisayar görüşü ve yapay zeka teknolojileri geliştirip uygulamıyoruz. En son uygun maliyetli paket algılama ve ürün yönü yakalama teknolojilerini kullanmak, barkod okuma oranını artırmaya yardımcı oluyor." diyor Cai.

Motor tahrikli makaralı (MDR) konveyörler için tam genişlikte bir kayış kartuşundan bahsetmeye devam ediyor. Kartuş bir dakikadan daha kısa bir sürede sisteme takılıp çıkarılabiliyor, bu da aynı sistemin çoklu torbaları ve kutuları aynı kolaylıkla taşımasını sağlıyor.

Tedarikçilerle yapılan görüşmelerde, ayakkabı ayırıcılar ve dar bant ayırıcılar için yeni varyasyonlar defalarca gündeme geldi. İlki ile Honeywell'in vurgusu, yönlendirme/şerit yerleşimi için esnekliktir. İkincisi ile MHS Konveyör, küçük kartonlardan taşınması zor olan çok daha büyük öğelere kadar her şeyi taşımanın çok yönlülüğüne odaklanır.

Konveyörlerin güvenilirliği ve basitliği, DC'lerdeki cazibelerinin bir parçasıdır.

Ama belki de en sıra dışı sıralayıcı kese ayıklayıcıdır. Kese tasnif makinelerinin var olması, genel olarak tasnif ekipmanının çok yönlülüğünün bir kanıtıdır.

Beumer Group'ta lojistik sistemler grubu satış müdürü Terry Brown, bu sistemlerin tek tek öğelerin tamponlandığı, tasnif edildiği ve dizildiği tavandan sarkan bir dizi poşet olduğunu açıklıyor. Saatte 10.000'den fazla öğeyi işleyerek, manuel dokunuşları en aza indirirken yerden tasarruf sağlarlar. Kese sistemleri aynı zamanda nihai toplama için maldan kişiye bir sistem olarak da hizmet eder. En yaygın olarak giyim endüstrisinde kullanılırlar.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ, GÜRÜLTÜYÜ UNUTMAYIN

DC'de yaşam kalitesi herkesin aklına gelmese de böyle bir şey var. Ayıklayıcılar ve konveyörlerde ise genellikle sürdürülebilirlik ve gürültü söz konusudur.

NORD'da intralojistik için kilit pazar uzmanı olan Jordan Mukite, enerji verimliliği ve sürdürülebilirliğin değerini küçümseyemezsiniz diyor. Değişken frekanslı sürücüler (VFD'ler), ayırıcılar ve konveyörlerle birlikte belirgin bir şekilde yer alır.

Mukite, VFD'lerin motora giden voltajı ayarlayıp hızı kontrol ederek verimliliği artırdığını ve elektrik talebini yönettiğini söylüyor. Sonuç olarak VFD, konveyör veya ayırıcı hızını o sırada işlenen belirli ürüne uydurma konusunda gelişmiş bir yetenek sunar.

Mukite: "Sadece kendi elektrik taleplerini kısmak istemiyorlar, aynı zamanda daha verimli çalışan konveyörler ve ayırıcılar istiyorlar."

"Aslında, enerji verimliliği VFD'lerin ötesine geçiyor. Operasyon yöneticileri şu anda potansiyel enerji tasarruflarına odaklanma isteği duyuyor. Sadece kendi elektrik taleplerini kısmak istemiyorlar, aynı zamanda daha verimli çalışan konveyörler ve ayırıcılar istiyorlar." diyor Mukite.

Bir süredir, daha fazla sürdürülebilirlik arayışında, IE3 dereceli motorlar temel alınmıştır. Ancak artık kullanıcılar IE4 ve IE5 dereceli motorlar istemeye başladı. Dematic'ten Schuitema, bunun ilginç bir değişiklik olduğunu söylüyor. IE4 standardı yürürlükte ama “IE5 standardı resmi olarak yayınlanmadı. Standardın ne olacağı gayet iyi biliniyor” diye ekliyor.

Ayıklayıcılar ve konveyörlerle gürültü azaltma zorlu bir önermedir. Malzeme taşıma ekipmanı tesisteki gürültü seviyelerine kesinlikle katkıda bulunurken, taşınan her şey de aynı şekilde katkıda bulunur. Özellikle kılıflar büyük bir bas davul gibi davranır.

Her durumda, bu sistemler için tipik gürültü seviyeleri düşük 80 desibel aralığındadır. Amaç bunu 70'lerin ortalarına getirmek. Karşılaştırma için, bir ofis alanı genellikle 70'ler ile 60'lar arasındadır. Silindirler yerine kayışların kullanılması tipik olarak gürültüyü azaltmak için uzun bir yol kat eder.

ÖNLEYİCİ BAKIM KONVEYÖR VE AYIRICI SİSTEMLER İÇİN TEMELDİR

Bu noktada, önleyici bakımın konveyör ve ayırıcı sistemler için temel olduğunu varsaymak mantıklıdır. Sonuçta, herhangi biri beklenmedik bir şekilde düşerse, günün verimi üzerinde büyük bir etkisi olabilir.

Artık kaydedilen ve gerçek zamanlı verilere dayalı kestirimci bakım programları ortaya çıkmaya başlıyor. Çoğu operasyon veri toplamanın ilk aşamasındadır. Bu, tipik olarak, potansiyel bir arızaya işaret eden ekstra aşınmayı veya artan sıcaklıkları tahmin etmek için önemli hareketli parçaların yakınına monte edilen sensörler tarafından yapılır. Titreşim sensörleri de karışımın bir parçasıdır.

Buna ek olarak, bazı tedarikçiler gelişmiş analitik yardımıyla verileri toplayan, ekipman durumunu izleyen ve potansiyel arızaları tahmin eden programlar sunar. Bu erken aşamalarda olsa da, tahmine dayalı bakım, sistemleri çalışır durumda tutmanın geleceğidir.

(MMH - Gary Forger)