Makina imalat sanayi, ahşap makinaları, alüminyum işleme makinaları, lazer makinaları sektöründe yer alan müşterilere nitelikli güç aktarım çözümleri sunan Polymak, dikey ve yatayda ürün gamını arttıracak yeni ürünleri radarında tutuyor. Türkiye’de çoğu müşterinin tam ihtiyacı olduğu zaman malzeme arayışına geçtiğini dile getiren Polymak Genel Müdürü Ahmet Çomak, “Eğer siz yeterli stoğa sahip değilseniz satış yapamıyorsunuz. O yüzden stok seviyemizi yüksek tutarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını onları bekletmeden karşılıyoruz.” dedi. Ahmet Bey, sorularımıza şu yanıtları verdi:
Polymak olarak 2023 yılıyla ilgili iş gündeminizden kısaca bahsedebilir misiniz?
2023 yılında iki tane önemli fuara katılacağız. Bu fuarlarda bütün ürünlerimizi sergileyeceğiz. Bunun dışında depomuzdaki stok ürünlerini daha da artırarak müşterilerimizin siparişlerini onları bekletmeden karşılayacağız. Aynı zamanda Polymak ekibimizi de genişletiyoruz, daha fazla müşterimize daha hızlı çözüm üretebilmek; günümüz ve geleceğin nabzının attığı online platformlarda yer alabilmek adına büyümeye devam edeceğiz.
Geniş bir ürün gamına sahipsiniz. Bu yıl hangi sektörlerden hangi ürün grubuna ait yoğun bir talep alıyorsunuz?
Müşteri kitlemiz; makina imalat sanayi, ahşap makinaları, alüminyum işleme makinaları, lazer makinaları sektöründe yer alan müşteriler bizim hedef kitlemiz oluyor.
Sektöre sunduğunuz yeni ürün ve ürünler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Kramayerlerdeki tedarikçi değişikliğimiz sebebiyle biraz daha geniş bir portföyümüz var. Kramayer konusunda yeni bir tedarikçi var. Ürünlerini kontrol ettik, hepsi güzel ürünler. Bu ürünleri müşterilerimize sunacağız. Ayrıca konveyör ürünlerinde anti-statik levhalar ve yarasa bantlar gibi yeni ürünler getiriyoruz. Dikey ve yatayda ürün gamımızı arttıracak yeni ürünleri de radarımızda tutmaya devam ediyoruz.
Birçok markanın ürünlerini sektöre sunuyorsunuz. Yeni markalarla anlaşmaya yönelik bir çalışmanız var mı?
Şu anki odağımız mevcut tedarikçilerimizle ürün çeşitliliğini arttırıcı çalışmalar yapmak.
Pandemi döneminde stokla çalışmanın ne kadar önemli olduğunu birçok marka firma yakından gördü. Siz stok yönetimiyle ilgili nasıl stratejiyle hareket ediyorsunuz?
Bu konuda geçmiş satış bilgilerini, hangi üründen ne kadar satmışız inceleyip stoklarımızı buna göre revize ederek müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak şeklinde bir çalışma stratejimiz var. Bu sayede pandemi sırasında herhangi bir sıkıntı çekmedik.
Stok gücünüz sektörde size nasıl avantajlar sağlıyor? Özellikle satış sonrasında firmalara sağladığınız avantajlarla ilgili bilgi verebilir misiniz?
Bir kere Türkiye’de müşterilerimizin çoğu tam ihtiyaçları olduğu zaman piyasaya çıkıp malzeme aramaya başlıyorlar. Dolayısıyla eğer siz yeterli stoğa sahip değilseniz satış yapamıyorsunuz. O yüzden biz stok seviyemizi yüksek tutarak müşterilerimizin ihtiyaçlarını onları bekletmeden karşılıyoruz. Satış sonrasında müşterilerin ürünlerimizin kullanımıyla ilgili teknik bilgi ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Gelen siparişleri hacme bağlı olarak birkaç gün içerisinde karşılayabiliyoruz.
Üretim tesisinizle ilgili bilgi verebilir misiniz? Özel imalat ve tasarım çalışmalarıyla ilgili yenilikler yapmayı planlıyor musunuz?
Üretim tesisinde bir adet C eksenli CNC tornamız, bir adet doğrultma makinamız, mil uçlarını yumuşatma makinamız, parlatma makinamız, iki adet ray ve milleri kesme makinamız bulunuyor. Özel imalat ve tasarım çalışmalarıyla ilgili yenilikler konusunda bizim yapacağımız bir çalışma olmuyor. Fakat müşterilerimizin ihtiyaçlarına uygun ve onlar tarafından verilen teknik resimleri kendi sistemimizde işleyip verebiliyoruz.
Gündeminize ilişkin olarak eklemek istedikleriniz varsa belirtebilir misiniz?
Piyasada çok çeşitli kalitede, çeşitli fiyatta ürünler bulunuyor. Biz bu ürünler arasından en başta kalitesi iyi olan, aynı zamanda fiyatı da iyi olan ürünleri müşterilerimize sunuyoruz. İşin çok ucuzuna kaçma şeklinde bir niyetimiz yok, onu söyleyebilirim.