Yeni yılda daha fazla üretim ve ihracatı hedeflediklerini belirten Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT) Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi Toshihiko Kudo, "2021 yılında 246 bin araç üretip bunun yüzde 90'ına tekabül eden 221 bin C-HR ve Corolla modellerimizi dünyanın 150 farklı ülkesine ihraç etmeyi planlıyoruz." dedi.

"MOBİLİTE ŞİRKETİNE DÖNÜŞÜMÜMÜZÜ TEYİT ETTİ"

Pandeminin etkisiyle 2020'yi 216 bin araç üretimiyle kapatacaklarını dile getiren Kudo, yıla oldukça iyi bir performansla başladıklarını ancak mart ve mayıs ayları arasında tüm operasyonlarına 7 hafta ara vermek mecburiyetinde kaldıklarını söyledi.

Ardından üretime tekrardan başladıklarını ve aldıkları tedbirlerle ilk olarak yüzde 80 sonrasında da yüzde 96 verimlilik düzeyine ulaştıklarını kaydeden Kudo, "Eylül ayından beri de bant hızımız pandemi öncesi döneme döndü fakat süreci yakından takip ediyoruz. Covid-19 süreci, Toyota’nın halihazırda içinde bulunduğu 'mobilite' şirketine dönüşüm yolculuğunun ne kadar isabetli ve gerekli olduğunu da doğrulamış oldu." dedi.

"SEKTÖRÜMÜZ, AKTİF ÇÖZÜMLER ÜRETİYOR"

Yılın temasının değişim ve dönüşün olduğunu, otomotiv sektörünün de içinde bulunduğu dönüşümün, geçtiğimiz 10 yıla göre daha hızlı olarak gerçekleştiğini aktaran Kudo, "Üretimden örnek vermek gerekirse, fabrikalardaki artan otomasyon ve yüksek teknolojili robot ve akıllı sistemlerin kullanımı, çevreci üretim teknik ve teknolojilerinin gelişimi, ürün anlamında ise çevreci motor tiplerinin ötesinde, sürücüsüz veya birbirleri ile bağlantılı akıllı araçlar, trafik güvenliği ve insan sağlığı ile ilgili sistemler ve hatta akıllı şehirler konusunda da otomotiv endüstrisi son derece aktif bir şekilde çözümler üretmeye devam ediyor." ifadelerini kullandı. 

Şirket olarak 2020 yılı performanslarını değerlendiren Kudo, pandeminin etkisinde geçen yılda toplamda 216 bin araç üreterek, araçların 179 binini ihraç edeceklerini bunun da 2019'a kıyasla üretim ve ihracatlarında yüzde 14'lük bir azalma anlamına geldiğini belirtti.

Yıl içerisindeki olumlu gelişmelerinin de yaşandığını aktaran Kudo, "1990'da kuruluşumuzdan bu yana başarılarla dolu geçen 30 yıllık sürecin adeta bir mükafatı gibi bu yıl Amerikalı bağımsız araştırma şirketi JD Power tarafından Avrupa ve Afrika bölgesindeki en iyi fabrika seçilerek “Golden Plant” (Altın Fabrika) ödülüne layık görüldük. Dolayısıyla 2020 yılı, pandemi nedeniyle çok zor bir yıl olmasına rağmen, otomotiv sanayi açısından çok değerli bu başarıdan dolayı tüm çalışanlarımız ve tedarikçilerimizle birlikte gururlandık ve çok mutlu olduk. Tüm çalışanlarımızın katkılarıyla üretim, kalite, iş güvenliği ve iş sağlığı, çevre, esneklik, çalışan gelişimi alanlarında operasyonlarımızı daha da güçlendirerek Sakarya’mıza ve Türkiye’ye ekonomik ve sosyal anlamda katkılarımızı sürdürebilmek için kuruluşumuzdan bu yana geçen başarılarla dolu 30 yılımızı referans alarak çalışmalarımıza hız kesmemeye gayret ederek devam edeceğiz." dedi.

2021 YILI HEDEFLERİ NELER?

Üretim hedefleriyle ilgili konuşan Kudo, 2021'de 246 bin adet araç üreterek bunun yüzde 90’ına denk gelen 221 bin C-HR ve Corolla modellerini dünyanın 150 farklı ülkesine ihracatını gerçekleştirmeyi planladıklarını dile getirdi.

Toyota'nın Sakarya'daki fabrikasında 2019 yılında üretilen 253 bin otomobilin, yaklaşık yüzde 65’i olan 163 bin adedini hibrit motorlu araçların oluşturduğu bilgisini veren Kudo, sözlerine şöyle devam etti:

"2020 yılı ilk 10 ay üretimimiz ise yüzde 70 hibrit araçlar olmak üzere yaklaşık 165 bin araç seviyelerinde gerçekleşti.  İlk hibrit aracımız olan Toyota C-HR aracımızın seri üretimine başlamamızdan itibaren bu yana geçen süreçte Türkiye’de de hibrit araçların bilinirliğinin giderek arttığını gözlemliyoruz. 2020 eylül ayı itibarıyla Türkiye’de satılan 9 bin 788 hibrit aracın, 8 bin 801 adedinin fabrikamızda üretilen Corolla ve Toyota C-HR modelimizden oluştuğunu bilmek bizler için mutluluk verici. İnanıyorum ki önümüzdeki yıllarda hibrit araç kullanımı daha da yaygınlaşacaktır." (AA)