Türkiye’nin küresel mobilite markası TOGG, "Yeniliğe Yolculuk" hedefinde markasını adı olarak kullanmaya karar vermesinin ardından logosunu da belirledi.

DOĞU VE BATI SENTEZİNİ SİMGELİYOR

Yerli ve global ajansların dahil olduğu bir süreç sonrasında, bugüne kadar Türkiye’de ve dünyada önemli markaların logolarını tasarlayan marka ajansı CGH’nin logo tasarımı en yüksek puanı alarak, firmanın yeni logosu olarak seçildi.

Logo tasarımında iki ok, ortasında değerli taş şeklini oluşturacak şekilde kaynaşarak, Doğu ve Batı’nın bir araya gelmesini simgeliyor.

GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ GNC MAKİNA 2024 YILINDA HEDEF BÜYÜTTÜ

TESCİL İŞLEMLERİ BAŞLATILDI

Logo aynı zamanda Togg’un yaşamı kolaylaştıran mobilite çözümleri sayesinde teknolojiyi ve insanı bugünün ve yarının kesişim noktasında bir araya getiren bir teknoloji şirketi olduğunu da vurguluyor.

Logo için Avrupa Birliği, ABD, Çin, Rusya, Azerbaycan, Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye’de gerekli tescil işlemleri başlatıldı.

"YÜZDE 90'DAN FAZLA BİLİNİRLİK SEVİYESİNE ULAŞTI"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, marka isminin ardından logoyu da belirlemekten büyük mutluluk duyduklarını ifade ederek, “Hedeflerimize adım adım yaklaşıyoruz. Kasım 2018’den bu yana global ve profesyonel bir yaklaşımla ele aldığımız kullanıcı markası oluşturma sürecini tamamlamanın mutluluğu içindeyiz.” şeklinde konuştu.

Büyük bir titizlikle yürütülen süreçteki adımları aktaran Karakaş, “Global bir marka oluşturma hedefiyle çıktığımız bu yolda, markamızın doğum yerinin Türkiye olduğunun bilinciyle, ilk günden itibaren ülkemizdeki ihtiyaç ve beklentileri anlamaya çalıştık. Tıpkı üründe olduğu gibi marka çalışmalarına da pazar araştırmasıyla başladık, hedef kitleyi belirleyip müşterilerin beklentilerini bilinçaltı boyutunda anlamak için ileri araştırmalar yaptık. Marka özümüzü bu doğrultuda tanımladık. 27 Aralık 2019’da ön gösterim araçlarımızın tanıtımı küresel ölçekte ses getirdi ve TOGG ismi geniş kitleler tarafından, yüzde 90’ın üzerinde çok önemli bir bilinirlik seviyesine erişti. Lansman sonrası yaptığımız araştırmalarda da Togg isminin markamızın değerlerini yansıttığını tespit ettik ve yaptığımız değerlendirmeler sonucunda marka ismi olarak ‘TOGG’u kullanmaya karar verdik. Bu kararın ardından logo çalışmalarına yoğunlaştık. Yerli ve global ajansların dahil olduğu bir sürecin ardından, 'Marka değerlerine uygunluk’, ‘Özgünlük’ ve ‘Tescil edilebilirlik’ kriterlerinden en yüksek puanı alan logoyu seçtik." ifadelerini kullandı.

"TEKNOLOJİYİ VE İNSANI KESİŞİM NOKTASINDA BİR ARAYA GETİRİYOR"

Karakaş, logonun, bugüne kadar Türkiye’de ve dünyada önemli markaların logolarını oluşturan marka ajansı CGH tarafından tasarlandığını belirterek, "Avrupa Birliği, ABD, Çin, Rusya, Azerbaycan, Türk Cumhuriyetleri ve Türkiye’de logomuzun tescil işlemleri için gerekli süreçleri başlattık. Logomuz TOGG’un yaşamı kolaylaştıran mobilite çözümleri sayesinde teknolojiyi ve insanı bugünün ve yarının kesişim noktasında bir araya getiren bir teknoloji şirketi olduğunu vurguluyor. Aynı zamanda logomuzdaki dualite teması Doğu ve Batı arasında rasyonel ve duygusal bir denge yaratma fikrini besliyor.” ifadelerini kullandı. (AA)