TOGG: "MOBİLİTE EKOSİSTEMİNİ OLUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ"

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, orta ve uzun vadede, otomobilin etrafına örülecek bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmeyi hedeflediklerini söyledi.

TOGG: "MOBİLİTE EKOSİSTEMİNİ OLUŞTURMAYI HEDEFLİYORUZ"
Endüstrideara

Türkiye Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Gürcan Karakaş, Kocaeli Sanayi Odası (KSO)'nın video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen mart ayı meclis toplantısında, yerli otomobil çalışmalarında gelinen aşamaya ilişkin bilgiler verdi.

"BİLİŞİM VADİSİ'Nİ NEDEN TERCİH ETTİK?"

Kocaeli'nin otomotiv sanayisindeki yerini bildiğini, kurulacak yeni bir şirketin cazibe merkezlerine yakın olması gerektiğini kaydeden Karakaş, teknoloji geliştirme altyapısı dolayısıyla Bilişim Vadisi'nde coğrafi yerlerini seçtiklerini kaydetti.

Covid-19 sürecinde hedef ve projelerini etkileyecek büyük boyutlu sorunlar yaşamadığını söyleyen Karakaş, "Dünyada otomotive yönelik oyunun kuralları değişiyor. Bunun altında yatan temel neden, müşterilerin beklentilerinin değişiyor olması. Bunun sebebi de otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olması. Otomobilin akıllı bir cihaza dönüşüyor olmasıyla yeni bir yaşam alanı ortaya çıkıyor olması. Evimizde, ofisimizde neler yapabiliyoruz? Onların aynısını yeni bir yaşam alanına dönüşen otomobilde de yapabiliyor olacağız." dedi.

"TEDARİKÇİLERİMİZİN YÜZDE 75'İ TÜRKİYE'DEN"

Karakaş, 2020 yıl sonu itibarıyla tedarikçi seçimini tamamladıklarını, tedarikçilerinin yüzde 75'inin Türkiye'den yüzde 26'sının ise Kocaeli bölgesinde faaliyet gösteren şirketlerden oluştuğuna dikkat çekti.

Karakaş, halihazırda Türkiye'de aradıkları teknoloji yoksa ya da stratejik öneme taşımadığı, dünyanın herhangi bir noktasında milyonlarca adet üretilip ticari rekabetçiliği ortada olmadığı takdirde, onları belirli bir noktada yurt dışından tedarik ettikleri bilgisini verdi. 

"KÜRESEL BİR MARKA OLUŞTURMAYA ÇALIŞIYORUZ"

Dünya otomotiv endüstrisindeki değişimlerden bahseden, büyük olanın değil, daha çevik, yaratıcı ve iş birliğine açık olanların öne çıkacağını ifade eden Karakaş, ortaya çıkan yeni teknolojileri bir şirketin yönetebilmesinin mümkün olmadığına, bunların tamamını kullanıcının odağında organize edebilen firmaların başarılı olabileceğinin altını çizdi.

Türkiye'nin doğru zamanda ve doğru yerde yola çıktığını söyleyen Karakaş, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Projemize başladığımızda 15 senelik bir dönemi planlayarak yola çıktık. Bu çok klasik bir şekilde önce tanımla, oluştur, büyüt ama önemli olan da sürdürülebilirliğin ispatı olarak ihracat. Biz bunu önemsiyoruz. 20'ye yakın şirketle yaptığımız kıyaslamalarla da kendimize bir kullanıcı değer yaratma süreci oluşturduk. 15 senelik planın iki temel taşı var; birincisi fikri sınai mülkiyeti Türkiye'ye ait küresel bir marka ortaya çıkarmak. Teknolojiyi geliştirebilmeniz için olayın bütününe sahip olmanız lazım. Ondan sonra da detaylarına inerek o teknolojiyi geliştirebiliriz. Doğuştan elektrikli olmasını önemsiyoruz. Baştan itibaren tasarlarken akıllı cihazımızın küresel rekabetçi olabilmesini önemsiyoruz. Bizim Çin gibi çok büyük bir pazarımız yok. Dolayısıyla biz başından itibaren yurt dışında rekabeti önemsiyoruz. Otomobil yeterli değil, sadece otomobil yapsaydık eriyen karlılıklarla ciddi sıkıntıya düşerdik. O nedenle hedefimiz; orta ve uzun vadede otomobilin etrafına örülecek olan bir mobilite ekosisteminin çekirdeğini oluşturabilmek." 

"TERSİNE BEYİN GÖÇÜNE KATKI SAĞLIYORUZ"

"Türkiye'nin Otomobili"nin üretimi için Bursa Gemlik'te tahsis edilen arazide 18 Temmuz 2020 tarihinde inşaata başlama töreni yapıldığını hatırlatan Karakaş, burada önce zemin güçlendirme konusuna odaklandıklarını belirtti.

İşin temelinde insanın olduğunu vurgulayan Karakaş, tersine beyin göçüne yaptıkları katkıyı ve insan kaynağına da değindi:

"Toplam çalışanımız 400 civarında, sene sonunda 800'ü aşacak. Burada önemsediğimiz konu; kadın çalışan oranı. Şu an yüzde 24'lerdeyiz. Memnun muyuz? Hiç değiliz. Bunu artırmak için uğraşıyoruz. 270 mühendisimiz ciddi küresel yurt dışı tecrübelerle donatılmış, çalışanlarımızın yüzde 41'i master ve doktoraya sahip. Çalışanlarımızdan 22'sinin son iş yeri yurt dışındaydı. Tersine beyin göçü anlamında ciddi bir katkımız var." diye konuştu.

Karakaş, dünyada yeni trendler çerçevesinde çalışılabilecek projelerin az sayıda olduğunu aktararak, insanlara hayallerini gerçekleştirebilecekleri, bilgilerini kullanabilecekleri bir platform oluşturduklarını ve bu neden katkılarının yadsınamayacağını sözlerine ekledi. (AA)
 

Güncelleme Tarihi: 17 Mart 2021, 18:14
YORUM EKLE

Nidec

Aha Sanyodenki

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını