Messe Stuttgart Ares Fuarcılık tarafından bu yıl 13. kez düzenlenen Uluslararası Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı IBAKTECH, 10-13 Mart tarihlerinde ziyaretçilerine renkli görüntüler sundu. 

7 ÜLKEDEN 315 KATILIMCI AĞIRLANDI

IBAKTECH ile 4 yıl aradan sonra yeniden bir araya gelme fırsatı bulan sektör temsilcileri ve ziyaretçiler aranın kapanmasından dolayı tatmin edici bir buluşma yaşadı.

Türkiye’nin yanı sıra Almanya, Çin, Fransa, İran, İtalya ve Slovenya olmak üzere 7 ülkeden toplam 315 katılımcının ağırlandığı 27 bin metrekare alana kurulu fuarı, başta Avrupa, Afrika ve Orta Doğu'dan olmak üzere toplam 80 bin 697 kişi ziyaret etti.

Uluslararası ziyaretçi katılımlarıyla birlikte Bulgaristan, Sırbistan, Peru ve İran gibi ülkelerden gelen delegasyonlar da iş birlikleri oluşturma fırsatı buldu.

"BU TARZ FUARLAR BİZİM İÇİN OLDUKÇA KIYMETLİ"

Fuar katılımcıları arasında bulunan firmanın Türkiye Dijital Pazarlama Müdürü Melis Taşan Baysun, ulusal ve uluslararası temsilcilerini buluşturan bir organizasyon olması hasebiyle IBAKTECH'in pastacılık, çikolata, tatlı ve dondurma sektörlerinin profesyonelleri için taşıdığı öneme dikkati çekti.

Covid-19'un ardından katıldıkları ilk fuar olması nedeniyle de markaları açısından fuarın bir başka önemi olduğunu aktaran Baysun, fuar kapsamında ziyaretçilerine ve sektör profesyonellerine firmalarını tanıtma ve paydaşlarıyla olan ilişkilerini geliştirme fırsatı bulduklarını ifade etti.

Dört gün boyunca şefleri ile demo çalışmaları yaparak çikolata ile ilgili ince ayrıntıları, can alıcı noktaları ve ürünlerinin farklı uygulamalarını paylaştıklarını söyleyen Baysun, "Dünyanın en büyük çikolata ve kakao ürünleri üreticisi bir firma olarak sektör profesyonelleri ve çikolata tutkunları ile bir araya geldiğimiz fuarlar bizim için çok değerli." açıklamasında bulundu.

SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI SOYSERİN GRUP'UN 2024 HEDEFİ YÜZDE 20 KAPASİTE ARTIŞI

ULUSLARARASI İLGİ BEKLENTİLERİN ÜZERİNDE GERÇEKLEŞTİ

Fuar katılımcılarından başka bir şirketin Türkiye Satış Temsilcisi Özer Turgut ise, hedef pazarları arasında bulunan bölgelerden Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkelerinden gelen ziyaretçilerle verimli görüşmeler yaptıklarını, söz konusu görüşmelerin kısa vadede somut iş anlaşmalarına dönüşerek firmalarına katkı sağlamasını beklediklerini dile getirdi. Turgut, başarılı organizasyon için Messe Stuttgart Ares Fuarcılık’a teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.

Küresel salgın koşullarının etkisine rağmen fuarda oldukça pozitif dönüşler aldıklarını vurgulayan Proje Taahhüt Müdürü Osman Devran da dış piyasadan beklentinin üzerinde bir taleple karşılaştıklarını ifade etti ve fuar sayesinde dış piyasa için Orta Asya, Orta Doğu Bölgeleri’nden özellikle İran, İsrail ve Irak’tan ciddi müşteriler kazandıklarını dile getirdi. Devran, beklentilerinin ötesinde efektif bir fuar geçirdiklerini kaydetti.