Kortek Endüstriyel Ürünler Pazarlama Uzmanı Defne Erbilek, pandemi sonrasındaki yeni döneme adapte olmak hedefiyle satış süreçlerini yeniden planladıklarını, yılın ikinci yarısında daha canlı, değişken ve yaratıcı bir müşteri etkileşimi hedeflediklerini kaydetti.

Erbilek, konuya ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:

"Covid-19 salgını ile başlayan süreçte şirketler ve satış ekipleri geleceği öngörmekte oldukça zorlandı. Alıştığımız çalışma şekilleri yeni normalde işe yaramayabilir. Bu yüzden biz de satış ekibimizle birlikte alışkanlıklarımızı rafa kaldırdık ve içinde bulunduğumuz belirsizlikte yeni çözüm arayışlarına girdik. Müşterilerle olan ilişkiler hiç olmadığı kadar önem arz ediyor. Genel kanının aksine, sadece karlı müşterilere odaklanmak ve diğerlerini görmezden gelmek artık doğru bir strateji değil. Alıcılar pandeminin yarattığı belirsizlik içinde yeni şirketleri incelemeye, satış temsilcilerinden bilgilendirme ve öneriler beklemeye başladı. Bu da elbette satış ekiplerinin daha önce ulaşamadıkları alıcılara erişmelerine ve müşteri portföylerini genişletmelerine imkan sağlayacak. Bu sebeple biz de Kortek Endüstriyel Ürünler olarak, satış sürecimizi yeniden planladık. Eski lineer satış süreci yerine daha canlı, değişken ve yaratıcı bir müşteri etkileşimi hedefliyoruz. Ekibimiz çalışma saatlerini, satış ve teknik destek süreçlerini mevcut ve olası müşteriler arasında yeniden dengeliyor. Bu sayede üretimin aksadığı, siparişlerin beklemeye alındığı ve alıcıların ihtiyaçlarını yeniden şekillendirdiği bu belirsizlikte yeni döneme adapte olmayı hedefliyoruz."