Elektrikli mobiliteye yatırım yapmaya devam eden ticari araç üreticisi Renault Trucks, 2023 itibariyle, dağıtım, şantiye ve uzun yol gibi tüm pazar segmentleri için elektrikli araç teklifi sunacak.

KARBON SALINIMINI ORTADAN KALDIRMAYI HEDEFLİYOR

Marka, pazara eksiksiz ve rekabetçi bir ürün gamı sunabilmek adına elektrikli mobiliteye özel bir operasyonel organizasyon oluşturmak suretiyle, fosil yakıtsız taşımaya yönelik desteğini de gösteriyor.

Firma, Paris Anlaşması çerçevesinde küresel ısınmayı sanayi öncesi seviyelere kıyasla, 1,5 santigrat derecenin altındaki seviyelerle sınırlandırma hedefini desteklemek üzere filosunu 30 yıl içinde karbon salınımsız hale getirmeyi amaçlıyor. 

Bu amaç doğrultusunda kademeli olarak da tüm ürün gamını elektrikli hale dönüştürmeye yönelik kararlı adımlar atıyor ve karbon salınımsız taşıma için büyük dönüşümü tamamlamak adına elektrikli akü ve yakıt hücreli elektrikli araçlar öne çıkacak.

İKİNCİ NESİL ARACIN ÜRETİMİNE BAŞLADI

Marka, Mart 2020’de Fransa'daki Blainville-sur-Orne üretim tesisinde ikinci nesil elektrikli araçlarının seri üretimine başladı.

Pazarda ağırlıkları 3.1 tondan 26 tona kadar değişen araçlarla kapsamlı bir “tam elektrikli” ürün gamına sahip marka, D Z.E., D Wide Z.E. ve Renault Trucks Master Z.E.’den oluşan ürün gamı, şehir içi taşıma, teslimat, dağıtım ve atık toplama ile ilgili her tür ihtiyaca cevap veriyor.

Araç elektrifikasyonunu tüm kullanım alanlarını kapsayacak şekilde genişletmeyi hedefiyle hareket ediyor ve 2023’ten itibaren bölgesel ve bölgeler arası taşıma ihtiyaçlarını karşılayacak bir Z.E. çekicinin pazarlaması için gerekli hazırlıkları sürdüyor.

"2040'TA YÜZDE 100'E ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ"

Renault Trucks Başkanı Bruno Blin, konuyla ilgili yaptığı açıklamada "Elektrikli mobilite, stratejimizin en önemli ayaklarından biri ve bu alanda lider olmayı hedefliyoruz. 2030 itibariyle satışlarımızın yüzde 35’inin elektrikli araçlardan oluşmasını hedefliyoruz. 2040 itibariyle araç gamımızın tamamı, yüzde 100 fosil yakıtsız olacak" dedi.

Söz konusu hedeflerine ulaşmak amacıyla gerek Ar-Ge gerekse satış ve satış sonrası organizasyonlar için özel ekiplerden destek alan firma, 33 milyon avro yatırımla 2023'ün başında kurulacak Lyon’daki yeni Ar-Ge merkezinin (X-Tech Arena) desteğinden de faydalanacak.

VOLVO GROUP VE SAMSUNG İLE İŞ BİRLİĞİNDEN YARARLANACAK

Nakliyecilere en iyi elektrikli mobilite çözümlerini sunmak üzere firma, kamyon elektromobilitesine aşamalı bir geçiş için önemli bir segment olan Volvo Group’un orta tonajlı araçlara özel yeni geliştirdiği çalışmasından, Volvo Group akü tedariki, yeniden kullanımı ve geri dönüşümünün yanında şarj çözümlerinde yeni kuruluşu Volvo Energy tarafından geliştirilen ortaklıktan da faydalanacak.

Ayrıca ağır yük kamyonu uygulamalarına özel akü paketlerinin gelişimi için ise, Volvo Group ve Samsung SDI tarafından oluşturulan stratejik ortaklıktan yararlanacak.