P serisi işleme merkezleriyle büyük ilgi görüyor

GNC CNC Makina Teknolojileri Genel Müdürü Gökhan Yıldız, sektörden en çok P serisi işleme merkezlerine talep olduğunu vurgulayarak, “P serisi ise bizim amiral makinalarımız” dedi.

P serisi işleme merkezleriyle büyük ilgi görüyor

Makina sektöründe lider, güçlü ve dinamik yapısı, aktif ve konusunda uzman kadrosu ile hedeflerini aşarak hızla büyüyen GNC Makine; CNC takım tezgahları sektöründe VICTOR, AVEREX, LICO, KASUGA ve ROMI markalarıyla hizmet sunuyor. Genel Merkezi İstanbul İMES Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan firma 40 kişiyi aşan deneyimli kadrosu ile Türkiye’nin tüm noktasında müşterilerine hizmet sunuyor.

GNC Makine bünyesinde hangi markaları bulunduruyor?

Biz, GNC Makine’yi 2010 yılında kurduktan sonra VICTOR markasıyla çalışmaya başladık. Daha sonra AVEREX, LICO, KASUGA ve ROMI gibi markaları da ülkemize getirdik. AVEREX yatay işleme merkezi üreten Tayvan menşeili üst düzey bir markadır. ROMI Brezilya menşeili, 1930’dan beri üretim yapıyor. LICO’nun dünyada birkaç tane muadili var, otomat tezgahı üretiyor. Bir de KASUGA markasıyla çalışıyoruz. Bu makinaların Türkiye’ye satışını ve servisini yapıyoruz, aynı zamanda yedek parça hizmetini de sunuyoruz. 

VICTOR ile olan distribütörlük çalışmanız için de bir ödül aldınız sanıyorum…

Evet, 2014 yılında VICTOR’un Avrupa çapında en fazla satış yapan distribütörü olduk. Kurulduğumuz günden bu yana iyi bir satış rakamına ulaştık ama biz aslında şu anda farklı bir boyuta evirilmek üzereyiz. Son dönemde VICTOR’un Avrupa tarafının dağıtıcısı olma gibi bir durumumuz söz konusu… 

Peki, daha çok hangi sektörlere yönelik hizmet sunuyorsunuz?

Genel olarak otomotiv sektörüne hizmet veriyoruz. Otomotiv yan sanayi daha çok, kalıpçılık, savunma, havacılık ve medikal gibi sektörler bizim alanlarımızı oluşturuyor. 

Hangi ürünle daha çok ön plana çıkıyorsunuz? 

Bizim sürekli sattığımız bazı modellerimiz var ancak en çok P serisi işleme merkezlerimiz P-106, P-76, P-136’ya talep oluyor. Bunlar piyasada çok beğeniliyor. Arabalar gibi düşünün, otomotivcilerin de böyle amiral sattığı ürünler vardır. Bizdeki bu cihazlar da amiral makinalarımızdır. Şimdide bu makinalar yerine yine P serisinden P-20, NP-16 ve NP-20 yeni nesil makinalarımız geliyor. Yatay işletim merkezinde Averex de Japon marka makinaların yanına koyduğumuz zaman bizi mutlu eden sonuçlar verdi. İşleme merkezleri Türkiye’de yakın zamanda gelecek vadediyor. 

Siz aynı zamanda firmalara avantajlar da sağlıyorsunuz…

Elbette… Mesela biz bir müşterimize çok basit bir operasyonla yüzde 35’e yakın bir zaman tasarrufu sağladığımızda müşterimizin gözleri dolmuştu. Çünkü yıllardan beri aynı işi yapmasına rağmen bizim yaptığımız ufak bir operasyonla kaybettiği zamanı gördü. Oysa biz orada sihirli bir değnek çıkarmadık… Aslında bakarsanız var olan bir şeyin, farkında olmasını sağladık. Bunun gibi çok fazla sektörde açıklar var. Yine örneğin Ankara’da pompa imalatı yapan bir müşterim var, 12 saat süren bir parçası vardı. Biz 3 saatte işleyince inanmadı. Biz İstanbul’da testlerini yaparken o aynı anda nasılsa bitmez diye Ankara’dan yola çıktı. Geldiğinde o parça bitmişti ve hemen orada makinanın siparişini verdi…
 
Tamam ama yani birebirde örtüşen ürününü söyleyebilmek de çok farklı bir olgu, değil mi?

GNC’nin yüzde 80 başarısının altında aslında bu yatar. GNC katalogdan bir makina satmak yerine, çözüm satmayı tercih eder. 

Başka bu gibi projeleriniz var mı?

Yapay zeka konusu makina sanayisinde de önemli avantajlar sağlıyor. Bizim aplikasyonumuz ile alakalı olarak da, aslında birkaç sebepten dolayı bunu yaptık. Ancak en önemli sebeplerden bir tanesi müşterimize daha nitelikli, daha hızlı ve daha iyi hizmet verebilme arzumuzdur. Size bu aplikasyonu şöyle izah edeyim: Örneğin ben 24 saat çalışmıyorum. 7 gün de çalışmıyorum ama müşterilerimizden bazıları çalışıyorlar ve ciddi projelere imza atıyorlar. Makinasının bir saat durması, onlara ciddi kayıplar yaşatabiliyor. O bir saatlik durmanın altında bazen öyle basit sebepler olabiliyor ki yani bir düğmeye basması veya bir şeyi kaldırması, indirmesi bile sorunu çözebilecekken maalesef kayıplara neden olabiliyor… Bu tarz müşterilerin de yapabileceği birçok servis operasyonu var fakat bilemedikleri için müdahile etmek istemiyorlar. Biz yapay zekamız sayesinde, kendi teknik servis datalarımızın tamamını sisteme entegre ettik. Siz daha soruyu sorarken size soruyla alakalı alternatif çözümlerle birlikte ve en sık karşılaşılan çözümlerle birlikte çözümleri sunuyor olacağız. Bir de kendilerinin çözebilecekleri problemleri de orada başlıklar halinde sıraladık. Tabii bunlar görsel olacak; yani hem video hem fotoğraf hem de pdf olarak sunulacak. İsteyen, istediği yerden bu çözümlere ulaşabilecek. GNC Self Servis isimli aplikasyonumuzla müşterilerimize ciddi avantajlar getireceğiz. Yeni hizmetlerimiz var… Periyodik bakım hizmetlerimiz var. Geçtiğimiz günlerde madeni yağ ve CNC’leri kapsayan ve örnek teşkil edecek çok özel bir yağ analizi araştırması yaptık. Sadece makinalarda kullanılan yağ seçiminde uygun yağın kullanılması, makinanın performansında yüzde 10’u bulan enerji tasarrufu sağlıyor. Şanzımanlı bir tezgahımızda farklı yağ denemeleri gerçekleştirdik. Eklemeden önce ve sonrasını kapsayan enerji tüketimini ölçümledik. Şu an bunu belgelendirme aşamasındayız.

Güncelleme Tarihi: 26 Kasım 2019, 12:11
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

Bilko

Dergiler
Partnerler