LASTİK SEKTÖRÜ VE HABASİT İYİ YOLCULUK İÇİN İŞ BİRLİĞİ YAPIYOR

Habasit, lastik sektörüyle, sürücülerin güvenli ve iyi bir yolculuk yapmalarını sağlamak için iş birliği gerçekleştiriyor.

LASTİK SEKTÖRÜ VE HABASİT İYİ YOLCULUK İÇİN İŞ BİRLİĞİ YAPIYOR
EndüstrideAra - Haber Detay

Lastik sanayi sürücülerin güvenle yol almaları amacıyla devamlı yeni teknolojiler geliştirip metotlar üretirken, Habasit de üretici şirketlere üretimin uçtan uca bütün safhalarında doğru konveyör bandını üretmek için sahnenin arkasında çalışmalarını sürdürüyor.

“BİRÇOK FARKLI TEKNİK GEREKLİLİĞE İHTİYAÇ DUYUYOR”

Firmanın lastik endüstrisinden sorumlu Kilit Müşteri Yöneticisi Jens Niepmann, lastik endüstrisinde hammaddeyle başlayıp nihai ürünle son bulan imalat süreçlerinin A’dan Z’ye tamamında birçok farklı teknik gereklilik olduğunun altını çizdi. 

Niepmann, söz konusu imalat sürecinde; ısı ve aşınmaya direnç göstermesi, hidrolize ya da kimyasal maddelere dayanıklı olması gibi farklı özelliklere sahip çeşitli bantlar temin etmeleri gerektiğini söyledi.

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE PERFORMANS ARTIŞINA KATKI

Düşük yuvarlanma direnci veya ultra yüksek kavrama gibi talep edilen özellikler doğrultusunda bir lastiğin içine doğal ve sentetik kauçuktan karbon siyahına, silikadan çeşitli kimyasal maddelere kadar, 200'ü aşkın farklı katkı maddesi girebiliyor.

Özellikle son yıllarda, sanayide karbon ayakizini azaltmaya yönelik farkındalık arttıkça, imalatçılar da sentetik lastik yapmak üzere portakal, kanola, ayçiçek yağı gibi seçenekleri araştırmaya başladı. Bu durum sürdürülebilirliğin yanı sıra kimi durumlarda lastik performansının artmasına da olanak tanıyor.

OTOYOLDA 20 BİN LASTİK PATLARSA…

Lastiğin ilk çıkışında 150-160°C sıcaklığı bulabildiğini kaydeden Niepmann, bu nedenle kayışlar açısından çok zorlu ve spesifik bir ortamın bulunduğunu, ürünün karışımında kimyasal işlemler oluştuğundan beri ara malzemelerin özelliğinin taşıma sırasında dahi değiştiğini dile getirdi.

Sadece tek bir lastiğin yapımında dahi kumaş ve plastik modüler kayışlardan geniş zaman kayışlarına birçok kayışa ihtiyaç duyuluyor.

Günde yaklaşık 20 bin lastiğin üretildiği büyük bir üretim tesisinde sıfır hatalı ve etkili bir birleştirme gerekiyor. Şirket açısından üretim aşamasındaki küçük kesintiler bile maddi kayıplara neden olabiliyor. Otoyolda 20 bin lastiğin patladığını hayal edin…

ENDÜSTRİNİN BEKLEDİĞİ YOL YARDIMINI SUNUYOR

Bu noktada devreye giren Habasit, lastik üretiminin tüm aşamalarına komple çözüm sağlamaktan ziyade, endüstrinin beklediği yol yardımı türünden benzersiz bir ürün sunarak destek oluyor.

Lastik üretim hattında sayısız zaman kayışı mevcut olup, bir kayış arızalandığı takdirde öngörülemeyen duruş süresi maliyette artışa, üretim sayısında ise düşüşe sebebiyet veriyor. Bir hattaki kayış takımının değiştirilmesi programlanmış bakım süresi içerisinde bile gerçekleştirilse, yaklaşık 10 saatlik bir duruş süresi ve 4-5 çalışanın emeğine karşılık geliyor.

HABASYNC® MENTEŞE VE PİMLİ MEKANİK EKYERİ

Habasit’in HabaSYNC® Menteşe ve Pimli Mekanik Ekyeri, zaman kayışının içine emniyetli bir biçimde yerleştiriliyor. Paslanmaz çelik birleşim yerinin her bir ucuna kolayca çıkarılabilen metal bir pim bağlıdır ve böylece kayışın sökülmesi hızlı ve pratik olarak yapılabiliyor. 

Dünyadaki lastik imalatçılarının birçoğu tarafından faydası ispat edilen yöntemin, üretim maliyetlerinde büyük oranda düşüşe ve verimlilik artışına imkan verdiği görüldü. 

Firma, sektöre daha fazla katkıda bulunmak, sürücülerin güvenliğini sağlamak ve daha iyi bir yolculuk yapabilmeleri amacıyla yeni teknolojiler geliştirmeye ve yeni yöntemler bulmaya devam ediyor.


 

Güncelleme Tarihi: 24 Temmuz 2021, 18:51
YORUM EKLE

Fatih Otomasyon

Aha

Dergiler