Küçük ev aletleri özelinde sahip olduğu çeşitlilik ile iddialı bir konumda bulunan Goldmaster firmasının İş Geliştirme Müdürü Murat Kadal, 2023 yılında tamamlanmak üzere "Test ve Değerlendirme Laboratuvarı”nın Uluslararası Standartlar özelinde akreditasyonu için stratejik iş birliği anlaşması imzaladıklarını ve gerekli teçhizat temini adına yatırım çalışmalarını devreye aldıklarını kaydetti.

Murat Bey, bize şirketinizin yapılanmasını ve yakın dönem iş gündeminizi anlatmanızı rica ediyoruz.

Ülkemizde kazandıklarımızı ülkemize kazandırmayı ilke edinen “yerli ve milli” şirketimiz Goldmaster, 46 yıldır yerli üretim özelinde faaliyetlerini sürdürmektedir. Küçük ev aletleri, sağlık ve elektronik grubu olarak 3 ana kategori olarak belirlediğimiz faaliyet alanlarında çalışmalarımızı hız kesmeden devam ettiriyoruz.

Yerli üretim özelinde yapmış olduğumuz yatırımların neticesinde genel ürün grubumuzun yüzde 60’ını ülkemizde gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Yapacağımız yeni yatırım, oluşturacağımız istihdam ve planlamalar ışığında, 1,5 sene içerisinde ürün grubumuzun yüzde 80’ini kendi topraklarımızda kendi insanlarımızla gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 

Küçük ev aletleri özelinde sahip olduğumuz çeşitlilik ile iddialı bir duruma sahip olan şirketimiz, genel kapsamda 65 ürün çeşidini müşterilerimizin beğenisine sunabilmek için her türlü çalışmayı ve özveriyi göstermektedir. Ürün çeşitliliği olarak insan hayatının birçok noktasında ihtiyaç duyulan ürün çeşitliliğini yönetebilmek adına yenilikçi ve gelişime açık bir yapımız bulunmaktadır. Beylikdüzü’nde faaliyet gösteren fabrikamızda 1.000.000 yıllık üretim kapasitemiz özelinde 350 çalışanımızla, geleceği yönetmek ve şekillendirmek için güç birliği yapmış durumdayız.

35 farklı konuda 150 iş ortağımızla beraber “Her Geçe Gün Daha İyiye, En İyiye” ulaşabilmek adına çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Üretim ve marka yönetimi açısından prensip edindiğimiz hibrit model esasıyla genel rekabet özelinde farklılaşarak planlamalarımızı belirliyoruz.

Bir aile olduğumuz ve başarımızda büyük pay sahibi olan iş ortaklarımızı da dikkate aldığımızda, ülkemizde 10.000 kişiye istihdam sağlamış olmanın mutluluğuyla beraber, çalışmalarımızın temelindeki gücü inşa ediyoruz.   

Markanız ülkemize alanında ne gibi ilkleri kazandırdı? 

Küçük ev aletleri sektöründe 1975 yılında Cenk Bora’nın emekleriyle ütü ve elektrikli ızgara üretimiyle başlayan serüvenimiz, özellikle elektronik sektöründe uydu alıcılarında ortaya koyulan büyük başarılarla zirveye ulaşmıştır. Faaliyet göstermiş olduğu sektörlerde yeniliği takip eden yapımız sayesinde, her geçen an müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olacak ve en değerli şey olan “zamanı” kendilerine bırakacak olan ürünleri gamımıza ekliyoruz.

Geniş ürün yelpazesi için de sıcak ve soğuk kullanım fonksiyonları olan yerli sebil üretimiyle bu alanda sahip olduğumuz başarılarımızı taçlandırdık ve sebil konusunda yeni yatırımlarımıza devam edeceğiz.

Erkek bakım ürün kategorisinde yerli markamızla lider konuma ulaşarak, bu alanda global markaların hemen arkasında yer alarak, her geçen gün müşterilerimizin olumlu geri bildirimlerine istinaden sürdürülebilir yapıyı inşa ediyoruz. İçecek hazırlama ürün kategorisinde yer alan filtre kahve makinesi özelinde de ülkemizde farkındalığın oluşması ve insanlarımızın bu yöndeki taleplerini en kısa süre içerisinde karşılayarak süreci doğru yöneten bir yapımızla yeni projelerimizi de devreye alıyoruz.

İş gündeminizi ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Şirketimizin ana hedefi, şu an Genel Müdürümüz Sinan Bora ile birlikte 2. nesil olan aile şirketini bayrak yarışında 3. nesile başarıyla taşımak ve 100 yıllık başarılı ve sürdürülebilir bir şirket hâline getirmektir. Bu hedef doğrultusunda, tüm altyapımızı inşa ediyoruz ve planlamalarımızı kısa, orta ve uzun vadeli olacak şekilde gerçekleştiriyoruz. Günümüzde en önemli parametre, uzun vadeli plan yapabilme noktasında yetersiz kalınmış olmasıdır. Şirketimizi farklı kılan en önemli olgu, günü birlik hedeflerden ziyade geleceği yöneten ve başarıya odaklı bir yapının benliğimizde hissedilecek şekilde bir aidiyete dönüşmesidir.

Ürün çeşitliliğini yönetebilmek adına sürdürülebilir yapının devamını sağlayacak ekibimizin varlığı bizim için önem arz etmektedir. Kendi içimizden yetişen arkadaşlarımızla birlikte dışarıdan tecrübeli arkadaşlarımızın katılımıyla tüm alanlarda güçlü ve lider bir yapıyı kurmanın gururunu yaşıyoruz. 

Yönetim Kurulu Üyemiz Sibel Bora’nın oldukça güzel söylemi olan “İhracat özelinde her ürün bizim için bir bayraktır” ifadesinden hareketle ihracat açısından her geçen gün faaliyet gösterdiğimiz ülke sayısını ve ürün çeşitliliğini arttırmayı hedefliyoruz.

“Ürün Tasarımı” ve “Ürün Yönetimi” birimlerimizle birlikte tasarım ve markamızla birlikte farklılaşan ve müşterilerimizle adeta iletişim kuracak bir bağ oluşturacak ürün tasarımlarımıza devam ediyoruz. Hedefimiz, müşterilerimizin ihtiyaçlarına en kısa sürede cevap verebilecek ve kullanım sırasında güven içerisinde mutlu olacakları ve sonrasında kalan zamanlarını kendilerine ayırabilecekleri ürünleri piyasaya sunmaktadır. Bu konuda en önemli adım olan tasarım, ekip olarak severek yaptığımız ve oldukça keyif aldığımız bir süreç hâline dönüşmüş durumdadır. Yaptığı çalışmalardan keyif alan bir ekip ile birlikte aile içerisinde çalışmaların keyfi bir başka duygu olarak tanımlanabilir.

2023 yılında tamamlanmak üzere "Test ve Değerlendirme Laboratuvarımızın" Uluslararası Standartlar özelinde akreditasyonu için stratejik iş birliği anlaşmalarımızı imzaladık. Test ve Değerlendirme Laboratuvarımız, ülkemizin bu anlamda aktif faaliyet gösteren laboratuvarı olarak uzun yıllar boyunca hizmet edecektir.

Üniversite - sanayi iş birliği çerçevesinde, üniversitelerimizle oluşturacağımız anlaşmalar neticesinde teorik ve pratik bilgilerin eş zamanlı olarak anlamlı hâle gelmesini sağlayacağız. Bu hedef doğrultusunda, sosyal sorumluluk projesi kapsamında üniversitede eğitim gören genç arkadaşlarımıza da yardımcı olmayı hedefliyoruz. 

Ekibimizdeki tüm çalışma arkadaşlarımız, ülkemizin ve şirketimizin O’nlara katmış olduğu değer ve verdiği emeklerin farkında olduğu için bayrak yarışı içerisinde olduğunun bilincinden hareketle, geleceği yönetecek ekibi yetiştirmesi gerekliliğiyle hareket etmektedir. Kişilerin gelip geçici, şirketlerin kalıcı olduğunun farkındalığıyla bizden sonra gelecek arkadaşlarımıza çok daha iyi bir şirket bırakacak şekilde çalışmalarımıza yön veriyoruz. 

 Yeni üretim hattı, Ar-Ge, tesis yada teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Yakın dönemde ne tür bir yatırıma imza attınız?

Üst yönetim ile yaptığımız stratejik eylem planı toplantılarında gündeme aldığımız yatırım kararlarını haftalık olarak yaptığımız genel değerlendirme toplantılarında istişare ediyoruz. Stratejik eylem planı toplantılarımızın ana hedefi 3 yıl olarak planlanması ve uzun vadeli planlamayı inşa etmektir.

Bu konuda sahip olduğumuz en büyük şans, Genel Müdürümüz Sinan Bora’nın sahip olduğu vizyon ve çalışmalarımızda bize tutmuş olduğu ışıktır. Ortaya koyduğumuz hedef ve bu hedefe ulaşabilmek için gereklilikler belirlendiğinde, ihtiyaç duyduğumuz yatırımları plan ve program dâhilinde gerçekleştiriyoruz.

İşlerimizi daha iyi yapabilmek ve müşterilerimizin mutluluğunu arttırabilmek adına gerekli yatırımlar bizim için artık bir gerekliliğe dönüşmekte ve adımlarımız hedeflere ulaşma prensibi ışığında atılmaktadır.

Yakın zamanda Test ve Değerlendirme Laboratuvarımızın faaliyet alanının genişletilmesi ve akreditasyon için gerekli teçhizat temini adına yatırım çalışmalarımızı devreye almış olmanın sevincini yaşıyoruz.