Goodyear ve Hollanda merkezli araştırma şirketi TNO, araçların kilitlenme önleyici, akıllı fren sistemi (ABS) ile iletişim kurabilen lastik kullanımının sağlayacağı avantajları test etmek için iş birliği yapacak.

MESAFE KAYBINI YÜZDE 30 AZALTIYOR

Firmanın akıllı lastiklerinin araçların ABS sistemine bağlanmasının, frenleme performansını optimize ederken, aracın kontrolünü de artıracağı tahmin ediliyor.

Marka tarafından daha önce yapılan çalışmalar, bu iki bileşenin entegrasyonunun durma mesafesi kaybını yaklaşık yüzde 30 azalttığını ortaya koyuyor. 

Araştırma çerçevesinde, lastik kullanımı ve yol koşulları göz önüne alınarak fren mesafesini optimize edilmesi hedefleniyor.

Sonuçların, 2022 yılının başında açıklanması planlanıyor.

"ARAÇ PERFORMANSINI İYİLEŞTİRMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ"

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Goodyear Kıdemli İnovasyon ve Teknoloji Müdürü Chris Queen, "Ağa bağlı bir ortamda lastiğin araca iletebileceği bilgi göz önünde bulundurulduğunda, karşımızda büyük bir fırsat var. Daha iyi bir gelecek yaratma konusunda TNO bizimle benzer düşüncelere sahip ve araç performansını iyileştirmeyi nasıl sürdürebileceğimizi görmekten heyecan duyuyoruz" şeklinde konuştu.

"DAHA FAZLA HAYAT KURTARACAĞIMIZA İNANIYORUZ"

TNO Trafik ve Ulaşım Departmanı Yönetim Müdürü Ellen Lastdrager ise, "Firmamız, trafik ve ulaşım alanında güvenlik, verimlilik ve sürdürülebilirliği artırmaya yoğunlaşıyor. Bu iş birliği, fren mesafesinde mümkün olan her santimetreden tasarruf etmek için geliştirildi. Lastikleri ve fren sistemlerini birbirine entegre ettikçe kazaları azaltabileceğimiz ve daha fazla hayat kurtarabileceğimiz konusunda inancımız tam. Ağa bağlı lastikler, bir aracın yola temas eden tek parçası ve bu kritik konum, lastiklerin geri bildirim vererek, araca eyleme geçirilebilir bilgiler sunmasına olanak tanıyor." dedi.

Lastdrager ayrıca, iş birlikleri yaptıkları markanın akıllı lastiklerinin, mobilitenin gelişmesi ve araçlar ile kentlerin daha akıllı hale gelmesiyle taşıt kullanımını dönüştürmeyi amaçladığını belirtti.