Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası bünyesinde bulunan İstanbul Ar-Ge Merkezi, Almanya ve diğer ülkelerde yer alan Daimler Truck Ar-Ge merkezleri ile uzun yıllardır iş birliği içinde faaliyetlerine devam ediyor.

SERİ ÜRETİMDEN ÖNCE GERÇEK KOŞULLARDA TEST EDİLİYOR

İstanbul Ar-Ge merkezinde bulunan Test Bölümün de dünyada üretilen tüm Mercedes-Benz otobüslerin yol testleri yapılıyor. Türkiye genelinde gerçekleştirilen testler kapsamında, Daimler Truck’ın dünyanın farklı bölgelerindeki tesislerinde yeni üretilen bir otobüsün seri üretimden evvelki hakiki yol, iklim ve kullanım şartlarındaki dayanıklılığı tespit ediliyor.

Ayrıca aracın tüm sistem ve komponentlerinin fonksiyon ve dayanımı da kontrolden geçiriliyor.

TESTLER, MEVSİME GÖRE FARKLI BÖLGELERDE YAPILIYOR

Üretilen otobüsler, en iyi performansı gösterebilmeleri için Türkiye’nin farklı coğrafya ve iklim koşullarında teste tabi tutuluyor.

Kış mevsiminde Erzurum’da yapılan testlerde, araçların -30 derecedeki performansının yanında deniz seviyesinden 2 bin metre yükseklikteki performansı da test ediliyor. Yaz mevsiminde ise, testler İzmir çevresi ve Akdeniz Bölgesi'nde gerçekleştiriliyor. Yazın yapılan testlerde de araçların 40 derece üzerindeki aşırı sıcaklıklarda verimi testlerden geçiriliyor. Bahar mevsimindeki testlerin durağı da İstanbul ve Trakya Bölgesi oluyor.

TEST AŞAMASINDA GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRMELERE OLANAK TANINIYOR 

Otobüsler, bir yılı aşkın devam eden testlerde tüm hava koşullarında; otobandan şehir içine, köy yollarından ara yollara değişik yol tiplerinde, en sert rampalarda ve yoğun trafikte kullanılıyor. Çeşitli test senaryolarıyla sınırları zorlanan araçtan, üzerindeki sayısız sensör aracılığıyla özel ölçüm sistemlerinden faydalanılarak gerçek zamanlı bilgiler toplanıyor ve değerlendirmeye alınıyor.

NAKAMURA- TOME’NİN YENİ CNC TEZGAHI TÜRKİYE’DE NAKAMURA- TOME’NİN YENİ CNC TEZGAHI TÜRKİYE’DE

Ek olarak, daha önceden tespit edilen periyotlarda tüm alt sistemlerde gerçekleştirilen fiziki kontroller ve çeşitli ölçümlerle aracın muhtemel problemlere karşı kontrolü yapılıyor. Bu sayede, daha test aşamasındayken araçla ilgili gerekli geliştirme ve iyileştirme kapsamlarının belirlenmesi ve uygulanmasına imkan veriliyor.